![]() |
Op kamers in Rotterdam
Hey!
Inmiddels zit ik al weer in jaar 2 van het hbo in Leeuwarden. Vanaf februari gaan we een half schooljaar op stage bij een gemeente. Nu zit ik eraan te denken om naar Rotterdam te gaan en dan zou ik dus op kamers moeten. Ik heb totaal geen ervaring met Rotterdam, want ik ben er zelf nog maar één keer geweest (toevallig een paar weken geleden). Heeft iemand ervaring met Rotterdam? In welk gebied kun je het best op kamers? Is het een leuke stad? etc... Bij voorbaat dank! :) |
Naamzoek Søren en Axel11.
|
Citaat:
|
Rotterdam is een prima stad om op kamers te gaan. Mogelijk kan je eens contact opnemen met een of meerdere studentenverenigingen in Rotterdam. Als je lid wordt, of mensen kent is het vaak makkelijker een kamer te vinden.
|
Dat is inderdaad ook een reden waarom ik voor Rotterdam heb gekozen. Ik heb er een goede vriendin wonen (leren kennen van vakantie vorig jaar).
|
Ik heb in rotterdam zuid gewoont vlak bij zuidplein is een leuke stad vin ik maar de buurt waar ik woonde was niet zo goed geloof ik en het is wel egt its anders dan leeuwaarde
|
Leeuwarden is inderdaad niets vergeleken met Rotterdam, maar dat is voor mijn opleiding (Mobiliteit) zeker een uitdaging!
Ook heb ik al ergens gelezen dat Rotterdam Noord beter wonen is dan Rotterdam Zuid. |
Rotterdam Noord is inderdaad een andere buurt dan Zuid, maar om eerlijk te zijn voel ik me toch niet snel onveilig in Rotterdam (en ik kom er regelmatig, ook 's avonds). Zeker als jongen zou ik me er dus niet super druk over maken.
Waar je beter op kunt letten is reistijd t.o.v. je stageplaats. Moet je half Rotterdam door om er te komen, is er een tram/ metro bij jou in de buurt of kan je er in een kwartiertje heen fietsen? |
Ik zou zeker eerst uitzoeken waar je moet zijn. Verder is het soms per straat verschillend en ook per persoon. Ik woon al tien jaar in Blijdorp en het Oude Noorden en voel me hier fijner dan in stukken van het oude westen. Vrienden van ons wonen in Spangen en ik vind het daar heel leuk maar dat is niet de best bekendstaande buurt. Op Zuid zijn grote delen behoorlijk opgeknapt.
Ik zou niet graag heel ver van het centrum willen wonen, zeker niet als student. Ik zou dan niet zo gauw in de Alexanderpolder, Ommoord, Nesselande, Schiebroek, Hillegersberg, Overschie of ver op Zuid gaan wonen omdat het toch fijn is als je makkelijk op de fiets even een drankje kan gaan doen met vrienden ofzo (tenzij je nat vlakbij je huis een leuke buurtkroeg hebt ;) ) |
Citaat:
In Noord, Delfshaven, Centrum, Kralingen of het gebied rondom de Kop van Zuid zijn ongetwijfeld leuke studentenkamers te vinden. https://www.stadswonenrotterdam.nl/ |
Citaat:
|
Verder allemaal goede tips. Persoonlijk vind ik delen van Overschie, Hillegersberg en Schiebroek nog niet zo heel ver van het centrum liggen, zou een goede tweede keuze kunnen zijn.
Aangezien je op redelijk korte termijn een kamer nodig hebt voor een vrij korte vaste periode, zou ik ook zoeken naar kamers in onderhuur van mensen die zelf bijv. een half jaar naar het buitenland gaan. |
Waarschijnlijk moet ik in het Stadhuis zijn. Dat ligt er dus een beetje middenin. Ik zou het ook niet erg vinden om een stuk te moeten fietsen, want ik ben wel wat gewend als Noorderling. :)
Als ik het goed begrijp maakt het dus niet per se uit of ik nou in Noord of Zuid ga wonen qua veiligheid? Ik zal ook de wijken die Søren noemde bekijken en ga zelf ook op 'onderzoek' uit! En bedankt voor de tip Axel! Onderhuur scheelt volgens mij aanzienlijk in kosten (toch?). Ik ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden!! :) |
Je weet dat de gemeente zeker niet alleen in het stadhuis zit? ;)
|
Citaat:
Het Stadhuis leek mij voor nu het meest logische. |
Citaat:
|
En in die torens op Marconiplein, toch?
|
Citaat:
|
Oh okee!
En om even terug te komen op de TS. Onderhuren is niet perse goedkoper (als ik mijn kamer zou onderhuren zou ik er tenminste gewoon de normale huurprijs voor vragen) maar het voordeel is wellicht wel dat het dan vaak gemeubileerd is en je niet voor een halfjaar het halve land door hoeft met een aanhanger met meubels. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54. |