Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2016, 14:34
Robbert297
Robbert297 is offline
Hey!
Inmiddels zit ik al weer in jaar 2 van het hbo in Leeuwarden.
Vanaf februari gaan we een half schooljaar op stage bij een gemeente.
Nu zit ik eraan te denken om naar Rotterdam te gaan en dan zou ik dus op kamers moeten.
Ik heb totaal geen ervaring met Rotterdam, want ik ben er zelf nog maar één keer geweest (toevallig een paar weken geleden).

Heeft iemand ervaring met Rotterdam? In welk gebied kun je het best op kamers? Is het een leuke stad? etc...

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2016, 14:59
bloodyb
bloodyb is offline
Naamzoek Søren en Axel11.
Oud 18-09-2016, 15:48
Robbert297
Robbert297 is offline
Citaat:
Naamzoek Søren en Axel11.
Zij hebben er ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2016, 15:54
Elin3
Elin3 is offline
Rotterdam is een prima stad om op kamers te gaan. Mogelijk kan je eens contact opnemen met een of meerdere studentenverenigingen in Rotterdam. Als je lid wordt, of mensen kent is het vaak makkelijker een kamer te vinden.
Oud 18-09-2016, 16:15
Robbert297
Robbert297 is offline
Dat is inderdaad ook een reden waarom ik voor Rotterdam heb gekozen. Ik heb er een goede vriendin wonen (leren kennen van vakantie vorig jaar).
Met citaat reageren
Oud 18-09-2016, 16:21
rensend
rensend is offline
Ik heb in rotterdam zuid gewoont vlak bij zuidplein is een leuke stad vin ik maar de buurt waar ik woonde was niet zo goed geloof ik en het is wel egt its anders dan leeuwaarde
Met citaat reageren
Oud 18-09-2016, 16:28
Robbert297
Robbert297 is offline
Leeuwarden is inderdaad niets vergeleken met Rotterdam, maar dat is voor mijn opleiding (Mobiliteit) zeker een uitdaging!
Ook heb ik al ergens gelezen dat Rotterdam Noord beter wonen is dan Rotterdam Zuid.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2016, 16:38
Elin3
Elin3 is offline
Rotterdam Noord is inderdaad een andere buurt dan Zuid, maar om eerlijk te zijn voel ik me toch niet snel onveilig in Rotterdam (en ik kom er regelmatig, ook 's avonds). Zeker als jongen zou ik me er dus niet super druk over maken.
Waar je beter op kunt letten is reistijd t.o.v. je stageplaats. Moet je half Rotterdam door om er te komen, is er een tram/ metro bij jou in de buurt of kan je er in een kwartiertje heen fietsen?
Oud 18-09-2016, 17:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou zeker eerst uitzoeken waar je moet zijn. Verder is het soms per straat verschillend en ook per persoon. Ik woon al tien jaar in Blijdorp en het Oude Noorden en voel me hier fijner dan in stukken van het oude westen. Vrienden van ons wonen in Spangen en ik vind het daar heel leuk maar dat is niet de best bekendstaande buurt. Op Zuid zijn grote delen behoorlijk opgeknapt.

Ik zou niet graag heel ver van het centrum willen wonen, zeker niet als student. Ik zou dan niet zo gauw in de Alexanderpolder, Ommoord, Nesselande, Schiebroek, Hillegersberg, Overschie of ver op Zuid gaan wonen omdat het toch fijn is als je makkelijk op de fiets even een drankje kan gaan doen met vrienden ofzo (tenzij je nat vlakbij je huis een leuke buurtkroeg hebt )
Oud 19-09-2016, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Ik zou niet graag heel ver van het centrum willen wonen, zeker niet als student. Ik zou dan niet zo gauw in de Alexanderpolder, Ommoord, Nesselande, Schiebroek, Hillegersberg, Overschie of ver op Zuid gaan wonen omdat het toch fijn is als je makkelijk op de fiets even een drankje kan gaan doen met vrienden ofzo (tenzij je nat vlakbij je huis een leuke buurtkroeg hebt )
Hier ben ik het helemaal mee eens

In Noord, Delfshaven, Centrum, Kralingen of het gebied rondom de Kop van Zuid zijn ongetwijfeld leuke studentenkamers te vinden.

https://www.stadswonenrotterdam.nl/
Met citaat reageren
Oud 19-09-2016, 10:04
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Rotterdam is een prima stad om op kamers te gaan. Mogelijk kan je eens contact opnemen met een of meerdere studentenverenigingen in Rotterdam. Als je lid wordt, of mensen kent is het vaak makkelijker een kamer te vinden.
Topicstarter wil een half jaar in Rotterdam stage lopen en gaat daarna weer terug naar Leeuwarden Lid worden van een studentenvereniging ligt niet direct voor de hand: misschien dat een kleine christelijke vereniging je wel toelaat als lid (dat weet jij beter dan ik ), maar de andere verenigingen überhaupt niet.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2016, 10:09
Axel11
Axel11 is offline
Verder allemaal goede tips. Persoonlijk vind ik delen van Overschie, Hillegersberg en Schiebroek nog niet zo heel ver van het centrum liggen, zou een goede tweede keuze kunnen zijn.

Aangezien je op redelijk korte termijn een kamer nodig hebt voor een vrij korte vaste periode, zou ik ook zoeken naar kamers in onderhuur van mensen die zelf bijv. een half jaar naar het buitenland gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2016, 19:19
Robbert297
Robbert297 is offline
Waarschijnlijk moet ik in het Stadhuis zijn. Dat ligt er dus een beetje middenin. Ik zou het ook niet erg vinden om een stuk te moeten fietsen, want ik ben wel wat gewend als Noorderling.

Als ik het goed begrijp maakt het dus niet per se uit of ik nou in Noord of Zuid ga wonen qua veiligheid?

Ik zal ook de wijken die Søren noemde bekijken en ga zelf ook op 'onderzoek' uit!

En bedankt voor de tip Axel! Onderhuur scheelt volgens mij aanzienlijk in kosten (toch?).

Ik ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden!!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2016, 19:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je weet dat de gemeente zeker niet alleen in het stadhuis zit?
Oud 19-09-2016, 21:19
Robbert297
Robbert297 is offline
Citaat:
Je weet dat de gemeente zeker niet alleen in het stadhuis zit?
Vandaar dat ik ook 'waarschijnlijk' zei. Als ik iets heb geregeld, kom ik meer te weten over de precieze locatie.
Het Stadhuis leek mij voor nu het meest logische.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2016, 23:00
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vandaar dat ik ook 'waarschijnlijk' zei. Als ik iets heb geregeld, kom ik meer te weten over de precieze locatie.
Het Stadhuis leek mij voor nu het meest logische.
De meeste ambtenaren zitten tegenwoordig op de Kop van Zuid: grotere kans dat je daar terecht komt dus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2016, 06:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En in die torens op Marconiplein, toch?
Oud 20-09-2016, 08:27
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
En in die torens op Marconiplein, toch?
Ze zijn verhuisd van die torens naar de Kop van Zuid.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2016, 10:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh okee!

En om even terug te komen op de TS. Onderhuren is niet perse goedkoper (als ik mijn kamer zou onderhuren zou ik er tenminste gewoon de normale huurprijs voor vragen) maar het voordeel is wellicht wel dat het dan vaak gemeubileerd is en je niet voor een halfjaar het halve land door hoeft met een aanhanger met meubels.
Reageren

Regels voor berichten