Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2002, 15:12
azncutie
azncutie is offline
hmm ik kan heel goedkoop een kamer krijgen nu via via.. 120 euro incl in rotterdam maar ik weet niet of het wel een veilige stad is en of de hro een goede school is. ik weet dat ik uit huis wil maar ik ken daar geen mensen goed.... wie kan me helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2002, 16:53
Bird
Bird is offline
Rotterdam rulez!!

Nee serieus: ik vind rdam best ok hoor. Het is alleen niet echt veilig (ben toevallig vanmorgen overvallen behoorlijke kutervaring), maar waar is het wel veilig. Grote steden zijn meestal crimineel.

Waar kan jij die kamer krijgen? €120 is wel heel goedkoop... zit je dan in Spangen ofzow? Je woont het meest relaxed in oost of richting noord.

Let er ook een beetje op hoe het huis in elkaar zit. Als je een kleine kamer hebt, is het wel lekker als je een gezellige gemeenschappelijke woonkamer hebt of zoiets. Als je echt alleen een superkleine kamer hebt zonder dat je ergens anders kan gaan zitten word je knetter (mijn ervaring dan)

Maak je geen zorgen dat je niemand kent, je maakt snel genoeg nieuwe contacten.

Succes
Oud 15-03-2002, 17:28
DarkRaven
DarkRaven is offline
Rotterdam crimineel?

mwoah..valt opzich wel mee
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 12:47
Spila
Spila is offline
Mja.. naja... ik woon in Oost..
Ik vind het wel rustig..

Maar volgens mij is het in de buurt van de HES, Erasmus Universiteit, enz ook best een rustige buurt.. of vergis ik me?
Oud 16-03-2002, 16:59
FlatEric
FlatEric is offline
Citaat:
Bird schreef:
zit je dan in Spangen ofzow? Je woont het meest relaxed in oost of richting noord.

he geen gefuck met spangen he!
ik woon nu zelf alweer 8 maandjes tussen spangen en t centrum in, zeg maar t oude westen en op zich is het goed te doen, je (ik tenminste dan) zit al binnen 5 min in t centrum en de meeste hbo scholen zitten ook dichtbij ( behalve natuurlijk weer de uni).
maarja t is natuurlijk niet de meest veilige buurt van nederland, maar ik kan ook nog wel gewoon 's nachts over straat, alhoewel is een fiets dan nog wel net iets veiliger.
120 euro is indd vrij weinig, ik denk dat je er niet veel van kan verwachten, of het moet een prijs zijn ondere de reele huurprijs (korting dus). Meeste studenten zitten btw gewoon in kralingen, alleen is t daar vrij prijzig...als afsluiting: Gewoon op kamers gaan, je studententijd is de mooiste tijd van je leven!

Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 18:08
Bird
Bird is offline
Citaat:
Spila schreef:
Mja.. naja... ik woon in Oost..
Ik vind het wel rustig..

Maar volgens mij is het in de buurt van de HES, Erasmus Universiteit, enz ook best een rustige buurt.. of vergis ik me?
De Uni is op oost meid
Oud 16-03-2002, 18:12
Bird
Bird is offline
Citaat:
FlatEric schreef:
he geen gefuck met spangen he!
t is natuurlijk niet de meest veilige buurt van nederland, maar ik kan ook nog wel gewoon 's nachts over straat, alhoewel is een fiets dan nog wel net iets veiliger.
Hmm, lucky you! Ik pis echt in mijn broek als ik daar 's nacht alleen (of met vriendin) over straat moet.

Kralingen is trouwens tegenwoordig ook vet crimineel! Stond een artikel in ErasmusMagazine dat het echt heel erg is. Er zijn van die groeperingen die gewoon 's nachts studenten opwachten; ze weten dat die pas laat van de sociëteit komen. Da's niet echt een prettig idee, maar ja, dat hou je toch.

De kunst is dan natuurlijk om te fixen dat de breedste gast jou naar huis brengt
Oud 17-03-2002, 13:12
Zaza123
Zaza123 is offline
ik denk dat je je niet zoveel zorgen moet maken over de veiligheid van R'dam. je moet alleen niet te ver gaan qua 's avonds door van die verlaten steegjes banjeren. na een aantal maanden (weken?) ben je het al voor een groot deel gewend en weet je hoe ver je kan gaan
Oud 18-03-2002, 01:36
Lyx
Lyx is offline
*meldt*

ik ga voglend jaar ook op kamers in rotterdam..
bedrijfskunde @ Erasmus Universiteit ( maar dan moet ik wel eerst slagen )

k'heb wel bekende wonen in rotterdam ( en enkele die ook daar studeren) dus ik kom wel aan een kamertje hoop ik

iemand ervaring met "stadswonen" ??
Oud 18-03-2002, 03:12
Verwijderd
rotterdam .. is leuk ,kijk wel uit waar je gaat wonen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 18:05
Bird
Bird is offline
Citaat:
Lyx schreef:
iemand ervaring met "stadswonen" ??
Jah, ik hoop dat je je 6 jaar geleden hebt ingeschreven, anders is het echt een kansloze situatie voor jou...

Nee serieus; er is een hele lange wachttijd, anderhalf jaar voor kralingen ofzow. Als je je nog niet hebt ingeschreven zou ik het alsnog doen, en dan geen voorkeuren opgeven. Dan krijg je waarschijnlijk wel een minder mooie locatie, maar een kamer is een kamer.

Kweet niet waar je woont, maar als het echt ver weg is kun je door je decaan op de uni een urgentieverklaring laten tekenen waardoor je sneller een kamer kunt krijgen.

Succes!
Oud 20-03-2002, 23:15
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Bird schreef:
Jah, ik hoop dat je je 6 jaar geleden hebt ingeschreven, anders is het echt een kansloze situatie voor jou...

Nee serieus; er is een hele lange wachttijd, anderhalf jaar voor kralingen ofzow. Als je je nog niet hebt ingeschreven zou ik het alsnog doen, en dan geen voorkeuren opgeven. Dan krijg je waarschijnlijk wel een minder mooie locatie, maar een kamer is een kamer.

Kweet niet waar je woont, maar als het echt ver weg is kun je door je decaan op de uni een urgentieverklaring laten tekenen waardoor je sneller een kamer kunt krijgen.

Succes!

hmm.. heb me in september laten inschrijven.... tjah van stadswonen heb ik nu al geen vertrouwen in.. ik kreeg pas in november ( 2maanden later) pas een bevestiging... en volgens mij checken ze ook nooit hun mailbox

nouja.. ik woon helemaal aan de andere kant van Nederland ( Oost-Gelderland) dus best wel ver jah

maareuhm hoe zit dat met dat urgentieverklaring??
moet ik dan bellen? of euhm.. moet ik daar echt 'tekenen'??????
Oud 22-03-2002, 14:31
Bird
Bird is offline
Citaat:
Lyx schreef:

maareuhm hoe zit dat met dat urgentieverklaring??
moet ik dan bellen? of euhm.. moet ik daar echt 'tekenen'??????
Bij mijn faculteit (EFR) gaat het als volgt: Als je studieproblemen hebt ga je naar je decaan toe, die bekijkt waardoor die problemen optreden. Je zou dus kunnen zeggen dat je reistijd zo lang is dat je weinig tijd overhoudt om te studeren.

Als ze ervan overtuigt is dat dit ook echt zo is zal ze een urgentieverklaring naar stadswonen sturen (of je moet hem zelf brengen, weet ik eigenlijk niet) waarin ze dus zegt dat je supersnel een kamer nodig hebt. Je krijgt dan voorrang.

Nadeel: deze methode werkt dus niet voordat het jaar begonnen is, je moet al een paar weken bezig zijn voordat je dit probleem voor kunt dragen. Bovendien kun je geen voorkeuren indienen en zou je dus ook zomaar een kamer in Spangen kunnen krijgen. Da's niet ideaal, maar huisvesting is huisvesting.

Het is natuurlijk altijd het proberen waard!
Oud 22-03-2002, 16:43
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
FlatEric schreef:
is natuurlijk niet de meest veilige buurt van nederland, maar ik kan ook nog wel gewoon 's nachts over straat, alhoewel is een fiets dan nog wel net iets veiliger.

Ik ook, ben er al aan gewend

Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:14
Lyx
Lyx is offline
Citaat:
Bird schreef:
Bij mijn faculteit (EFR) gaat het als volgt: Als je studieproblemen hebt ga je naar je decaan toe, die bekijkt waardoor die problemen optreden. Je zou dus kunnen zeggen dat je reistijd zo lang is dat je weinig tijd overhoudt om te studeren.

Als ze ervan overtuigt is dat dit ook echt zo is zal ze een urgentieverklaring naar stadswonen sturen (of je moet hem zelf brengen, weet ik eigenlijk niet) waarin ze dus zegt dat je supersnel een kamer nodig hebt. Je krijgt dan voorrang.

Nadeel: deze methode werkt dus niet voordat het jaar begonnen is, je moet al een paar weken bezig zijn voordat je dit probleem voor kunt dragen. Bovendien kun je geen voorkeuren indienen en zou je dus ook zomaar een kamer in Spangen kunnen krijgen. Da's niet ideaal, maar huisvesting is huisvesting.

Het is natuurlijk altijd het proberen waard!

aah dit is wat ik wou weten .. thnx
maareuhm.. is er geen andere mogelijkheid om 'sneller' aan een kamer te komen gezien de grote afstand ?
voorkeursbehandeling oid

[Dit bericht is aangepast door Lyx (23-03-2002).]
Oud 23-03-2002, 09:52
aeris318
aeris318 is offline
Citaat:
Bird schreef:

Succes!

Ik heb me een maand geleden bij stadswonen ingeschreven, en ik ga in september in rotterdam studeren (ichtus). Ik heb bij voorkeur "Centrum" aangegeven, is dit een beetje te doen kwa tijd of niet? En weet je ook wijken die niet zo crimineel zijn (of juist wel)?

Oud 23-03-2002, 18:47
FlatEric
FlatEric is offline
Citaat:
aeris318 schreef:

Ik heb me een maand geleden bij stadswonen ingeschreven, en ik ga in september in rotterdam studeren (ichtus). Ik heb bij voorkeur "Centrum" aangegeven, is dit een beetje te doen kwa tijd of niet? En weet je ook wijken die niet zo crimineel zijn (of juist wel)?

centrum is volgens mij vrij goed te doen, midden in het centrum tenminste wel, alleen sommige wijken die er net buiten liggen, kunnen nog wel eens wat slechter zijn, veel zwervers en junks, maarre ik vrees dat je al te laat bent, bij stadswonen duurt t toch allemaal gemiddeld wel 1,5 - 2 jaar voordat je eindelijk eens een aanbieding krijgt, die ook niet altijd even goed is. Ik zou gewoon briefjes bij supermarkten gaan ophangen of bekijken, check de rotterdamse kranten, vraag hier en daar eens een beetje rond of ga gewoon bij een studentenvereniging, meestal heb je dan ook vrij snel een kamer, maarja om een studentenvereniging joinen, moet je er ook wel voor open staan en echt willen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 16:40
Bird
Bird is offline
Citaat:
Lyx schreef:

aah dit is wat ik wou weten .. thnx
maareuhm.. is er geen andere mogelijkheid om 'sneller' aan een kamer te komen gezien de grote afstand ?
voorkeursbehandeling oid

[Dit bericht is aangepast door Lyx (23-03-2002).]
Dat durf ik eigenlijk niet met zekerheid te zeggen

Geef de people-tjes bij Stadswonen eens een belletje zou ik zeggen, die weten het vast wel.
Oud 25-03-2002, 16:43
Bird
Bird is offline
Citaat:
aeris318 schreef:

Centrum is wel aardig te doen hoor, qua (kwa ) criminaliteit. Je zit het besten in oost (kan het niet vaak genoeg zeggen), maar dat weet de rest van studentikoos Rotterdam ook, dus dat is vrij kansloos. Centrum is ook wel ok, maar ik weet geen precieze wachttijden ('k weet vrij weinig vandaag). In september zou je al acht maanden ingeschreven staan, da's al wel een tijdje, dus misschien heb je een kans...
Oud 25-03-2002, 16:46
Bird
Bird is offline
Citaat:
FlatEric schreef:
centrum is volgens mij vrij goed te doen, midden in het centrum tenminste wel, alleen sommige wijken die er net buiten liggen, kunnen nog wel eens wat slechter zijn, veel zwervers en junks, maarre ik vrees dat je al te laat bent, bij stadswonen duurt t toch allemaal gemiddeld wel 1,5 - 2 jaar voordat je eindelijk eens een aanbieding krijgt, die ook niet altijd even goed is. Ik zou gewoon briefjes bij supermarkten gaan ophangen of bekijken, check de rotterdamse kranten, vraag hier en daar eens een beetje rond of ga gewoon bij een studentenvereniging, meestal heb je dan ook vrij snel een kamer, maarja om een studentenvereniging joinen, moet je er ook wel voor open staan en echt willen.
Midden centrum is juist erg slecht hoor. Junks heb je trouwens in heel Rotterdam (no offence)

Twee jaar is wel erg lang hoor, dan heb je waarschijnlijk erg veel voorkeuren opgegeven.

Ik zou ook geen briefjes ophangen in de supermarkt (alweer geen offence) maar gewoon bij jou op school, dat werkt beter.

Ik zou niet bij een vereniging gaan voor een kamer, dat is vrij zinloos op die manier. Ik zou op een andere manier proberen te netwerken. Als je eenmaal mensen leert kennen kunnen die ook kijken of ze een kamer weten.
Oud 25-03-2002, 20:00
FlatEric
FlatEric is offline
noue ik hoor wel erg veel mensen die via hun studentenvereniging aan hun kamer zijn gekomen, misschien is dat niet bij iedere vereniging, maar zoals bij rsc, kom je al vrij snel aan een kamer, maja dat moet je zeker liggen ( mij niet btw )
btw, voorkeur alleen centrum, hoogste prijscatagorie, en nul reacties, zegt genoeg volgens mij.
supermarkten kan ook zeker werken, al verschillende mensen gehoord die zo via via aan hun kamer zijn gekomen, dus t kan zeker wel, alhoewel die briefjes op school ook geen slecht idee zijn.
ennu de junks, tja misschien letten dames er wat meer op

maarre no offence...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2002, 19:34
Bird
Bird is offline
Citaat:
FlatEric schreef:
noue ik hoor wel erg veel mensen die via hun studentenvereniging aan hun kamer zijn gekomen, misschien is dat niet bij iedere vereniging, maar zoals bij rsc, kom je al vrij snel aan een kamer, maja dat moet je zeker liggen ( mij niet btw )
Klopt zeker voor 100%. Als je bij een vereniging zit heb je sowieso veel sneller een kamer. Wat ik bedoelde te zeggen is, dat als een kamer je enige motief is om je aan te sluiten je het maar beter niet kan doen. (Ik zou zo'n nift iig niet in mijn sociëteit willen!!)

Citaat:
FlatEric schreef:
maarre no offence...
Tuurlijk, ik ook niet
Reageren

Regels voor berichten