![]() |
WO3 voorbereidingstopic #1 Ligt je survivalpakket al klaar?
:o
|
Jup. Kast vol houdbaar voer en een rubberboot op zolder (y)
|
Nee, ik ben van plan het niet te overleven.
|
Wat heb je allemaal nodig in een survivalpakket? Wat flessen drinkwater, een ehbo trommel, geblikt voer?
|
Knijpkat is ook wel handig. Transistorradio met batterijen apart bewaard.
|
Of een megasuperpowerbank.
Ik heb wel een zaklamp op batterijen, en op het eten in huis overleef ik het best een tijd, maar water niet. Maarja ik vraag me ook af welke situatie er zou kunnen plaatsvinden dat dat in één klap schaars wordt in Nederland.. |
Daar heb je geen fuck aan na EMP. Knijpkat blijft het wel doen.
|
Ja oke ik heb hem dan ook in principe niet in huis voor een wereldoorlog maar voor als de stroom even uitvalt :P
|
Water is een gigantisch probleem in een land als Nederland ten tijde van oorlog. Ik denk dat WO3 niet 'eerlijk' gevochten gaat worden. Water is heel makkelijk te vervuilen maar heel moeilijk weer te zuiveren. Ten tijde van oorlog heeft de overheid wel iets anders aan z'n hoofd dan oppervlaktewater zuiveren. Neerslag zal ook niet schoon genoeg zin om te drinken. Wat Einstein zei geldt volgens mij nog steeds, parafrase; Ik heb geen idee met wat voor wapens de derde wereldoorlog gevoerd zal worden, maar WO4 zal geslecht worden met stokken en stenen.
|
Als je zonder stroom zit, is mijn etensvoorraad in de vriezer ook snel waardeloos :o
Ik heb wel een elektrisch kacheltje voor als mijn ketel het niet doet (geen gas oid), een powerbank, een wekker op batterijen, een knijpkat, een hoop warme kleren. |
Waarom zou een wekker belangrijk zijn? Als het mega oorlog is maakt het mij echt niet uit hoe laat ik wakker word..
|
Nee dan niet maar toen laatst de stroom uitviel en mijn telefoon nagenoeg leeg was, was het wel handig.
|
wow. Als het oorlog wordt dan ben ik echt niet resistent denk ik.
|
Citaat:
|
Ik ben onvoorbereid, fuck dat
|
Of nuja ik spreek Engels en leer Russisch want een van de twee zal ik wel nodig hebben
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou niet eens weten naar welk land ik het best kan vluchten :herp:
|
Citaat:
|
Nee. Ooit bouw ik zo'n amerikaanse bunker met waterzuiveringsinstallatie. (y)
|
Citaat:
|
Airmiles en geld genoeg om te vliegen en familie in Australië die daar ook staatsburger zijn. Meer omvat mijn plan niet. Ik wil daar eigenlijk dan ook zo snel als het maar naar WO III ruikt heen.
Ik heb niet de illusie dat ik een oorlog lang overleef. |
Citaat:
|
Goed topic. Ik zou als eerste Miekje* omleggen en haar voorraadkast plunderen.
|
Dat lukt je toch niet met mijn kogelwerende deur met duisent sloten.
|
Nee, ik sluit mij gewoon op in een donker hutje op de hei met Joy Division, drank en drugs. Wanneer ik 'klaar' ben, sluit ik af met een waanzinnige OD op heroïne. Dat zal ze leren.
|
Citaat:
|
Voor WO3 missen nog wel wat ingrediënten hoor. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Overigens impliceert de post van Macrador min of meer dat Duitsland bij WOI een oorzakelijke rol had (hij impliceert dat Duitsland nodig is voor een Wereldoorlog, ik leg dat uit in de rol van aanstichter, wat bij WO II wel enigszins een factor was inderdaad :herp: ). :bob: Ik ben het daar bij WOI echt niet mee eens. :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vraag me wel eens af of we niet allang in een wereldoorlog zijn, maar dan met andere manier van oorlogvoeren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tegelijkertijd denk ik dat het toeval is dat wij nog geen Brussel/Parijs/Berlijn hebben. Een kwestie van tijd :bloos: |
Citaat:
https://ourworldindata.org/terrorism/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59. |