Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2016, 19:09
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2016, 19:13
Miekje*
Miekje* is offline
Jup. Kast vol houdbaar voer en een rubberboot op zolder
Oud 19-12-2016, 19:16
Holland Oates
Holland Oates is offline
Nee, ik ben van plan het niet te overleven.
Oud 19-12-2016, 19:16
Verwijderd
Wat heb je allemaal nodig in een survivalpakket? Wat flessen drinkwater, een ehbo trommel, geblikt voer?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:18
Verwijderd
Knijpkat is ook wel handig. Transistorradio met batterijen apart bewaard.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:25
Verwijderd
Of een megasuperpowerbank.
Ik heb wel een zaklamp op batterijen, en op het eten in huis overleef ik het best een tijd, maar water niet.
Maarja ik vraag me ook af welke situatie er zou kunnen plaatsvinden dat dat in één klap schaars wordt in Nederland..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:27
Verwijderd
Daar heb je geen fuck aan na EMP. Knijpkat blijft het wel doen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:28
Verwijderd
Ja oke ik heb hem dan ook in principe niet in huis voor een wereldoorlog maar voor als de stroom even uitvalt
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:29
Verwijderd
Water is een gigantisch probleem in een land als Nederland ten tijde van oorlog. Ik denk dat WO3 niet 'eerlijk' gevochten gaat worden. Water is heel makkelijk te vervuilen maar heel moeilijk weer te zuiveren. Ten tijde van oorlog heeft de overheid wel iets anders aan z'n hoofd dan oppervlaktewater zuiveren. Neerslag zal ook niet schoon genoeg zin om te drinken. Wat Einstein zei geldt volgens mij nog steeds, parafrase; Ik heb geen idee met wat voor wapens de derde wereldoorlog gevoerd zal worden, maar WO4 zal geslecht worden met stokken en stenen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je zonder stroom zit, is mijn etensvoorraad in de vriezer ook snel waardeloos

Ik heb wel een elektrisch kacheltje voor als mijn ketel het niet doet (geen gas oid), een powerbank, een wekker op batterijen, een knijpkat, een hoop warme kleren.
Oud 19-12-2016, 19:31
Verwijderd
Waarom zou een wekker belangrijk zijn? Als het mega oorlog is maakt het mij echt niet uit hoe laat ik wakker word..
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee dan niet maar toen laatst de stroom uitviel en mijn telefoon nagenoeg leeg was, was het wel handig.
Oud 19-12-2016, 19:48
Verwijderd
wow. Als het oorlog wordt dan ben ik echt niet resistent denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Als je zonder stroom zit, is mijn etensvoorraad in de vriezer ook snel waardeloos
It's gonna be cold because of nuclear winter, hun.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 19:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ben onvoorbereid, fuck dat
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 20:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of nuja ik spreek Engels en leer Russisch want een van de twee zal ik wel nodig hebben
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ik ben onvoorbereid, fuck dat
Dit.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 20:27
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Of nuja ik spreek Engels en leer Russisch want een van de twee zal ik wel nodig hebben
Chinees niet vergeten.
Oud 19-12-2016, 20:27
Verwijderd
Ik zou niet eens weten naar welk land ik het best kan vluchten
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Ik zou niet eens weten naar welk land ik het best kan vluchten
1983 wil zijn liedje terug!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 21:31
Mr Soija
Mr Soija is offline
Nee. Ooit bouw ik zo'n amerikaanse bunker met waterzuiveringsinstallatie.
Oud 19-12-2016, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Wat echt?! Is dat een liedje??
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 22:13
Verwijderd
Airmiles en geld genoeg om te vliegen en familie in Australië die daar ook staatsburger zijn. Meer omvat mijn plan niet. Ik wil daar eigenlijk dan ook zo snel als het maar naar WO III ruikt heen.

Ik heb niet de illusie dat ik een oorlog lang overleef.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2016, 23:43
df
df is offline
Citaat:
Wat echt?! Is dat een liedje??
🇧🇪
Oud 20-12-2016, 06:32
Fleming
Goed topic. Ik zou als eerste Miekje* omleggen en haar voorraadkast plunderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2016, 08:04
Miekje*
Miekje* is offline
Dat lukt je toch niet met mijn kogelwerende deur met duisent sloten.
Oud 20-12-2016, 08:19
Megatron
Megatron is offline
Nee, ik sluit mij gewoon op in een donker hutje op de hei met Joy Division, drank en drugs. Wanneer ik 'klaar' ben, sluit ik af met een waanzinnige OD op heroïne. Dat zal ze leren.
Oud 20-12-2016, 10:15
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
It's gonna be cold because of nuclear winter, hun.
Je weet dat het hele nucleaire winter idee nogal hypothetisch is hè? Er zijn grote meningsverschillen over het aantal benodigde bommen, de mate van afkoeling en de duur van het effect.
Oud 20-12-2016, 10:19
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Voor WO3 missen nog wel wat ingrediënten hoor.
Oud 20-12-2016, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Voor WO3 missen nog wel wat ingrediënten hoor.
Wat dan specifiek?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Je weet dat het hele nucleaire winter idee nogal hypothetisch is hè? Er zijn grote meningsverschillen over het aantal benodigde bommen, de mate van afkoeling en de duur van het effect.
Hoezo, het is toch (vandaag of morgen) winter. Gooi er een kernboom in en je hebt een nucleaire winter.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 11:39
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Wat dan specifiek?
Duitsland
Oud 20-12-2016, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Hoezo, het is toch (vandaag of morgen) winter. Gooi er een kernboom in en je hebt een nucleaire winter.
Kernboom
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Duitsland
Waar gisteren nog - alweer door een vluchteling - een aanslag is gepleegd en de bevolking behoorlijk gepolariseerd is, en lokale verkiezingen al een massale swing naar rechts-populistische partijen laten zien. Dat Duitsland?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Waar gisteren nog - alweer door een vluchteling - een aanslag is gepleegd en de bevolking behoorlijk gepolariseerd is, en lokale verkiezingen al een massale swing naar rechts-populistische partijen laten zien. Dat Duitsland?
Dat en de laatste keer dat ik keek lag Duitsland er nog gewoon. Zaterdagochtend vroeg in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 11:47
Verwijderd
Overigens impliceert de post van Macrador min of meer dat Duitsland bij WOI een oorzakelijke rol had (hij impliceert dat Duitsland nodig is voor een Wereldoorlog, ik leg dat uit in de rol van aanstichter, wat bij WO II wel enigszins een factor was inderdaad ). Ik ben het daar bij WOI echt niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Dat en de laatste keer dat ik keek lag Duitsland er nog gewoon. Zaterdagochtend vroeg in ieder geval.
Zeker uitslapen na het geslemp van vrijdagnacht. Leer mij Duitsland kennen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 12:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Kernboom
Kernstboom
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 12:04
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Overigens impliceert de post van Macrador min of meer dat Duitsland bij WOI een oorzakelijke rol had (hij impliceert dat Duitsland nodig is voor een Wereldoorlog, ik leg dat uit in de rol van aanstichter, wat bij WO II wel enigszins een factor was inderdaad ). Ik ben het daar bij WOI echt niet mee eens.
Stiekem maakte ik een heel simpel grapje vanwege haubenmeise
Oud 20-12-2016, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Stiekem maakte ik een heel simpel grapje vanwege haubenmeise
Stiekem ga ik graag serieus in op grapjes/lees ik graag dingen bewust verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 12:11
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Kernboom
Ik denk dat hij kernboem wilde zeggen.
Oud 20-12-2016, 12:12
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Oud 20-12-2016, 12:15
Verwijderd
Ik vraag me wel eens af of we niet allang in een wereldoorlog zijn, maar dan met andere manier van oorlogvoeren.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me wel eens af of we niet allang in een wereldoorlog zijn, maar dan met andere manier van oorlogvoeren.
Eigenlijk zijn er helemaal niet meer aanslagen of zo dan pakweg 30 jaar geleden hè.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk zijn er helemaal niet meer aanslagen of zo dan pakweg 30 jaar geleden hè.
Misschien niet, maar het lijkt nu wel een duidelijker wij vs. zij verhaal te zijn.. Heb het idee dat het toen meer nationalistische bewegingen waren die binnen landen aanslagen pleegden en dat het nu meer het idee van de onderdrukte (radicale) islam wereldwijd tegen het heersende westen is of zo.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Misschien niet, maar het lijkt nu wel een duidelijker wij vs. zij verhaal te zijn.. Heb het idee dat het toen meer nationalistische bewegingen waren die binnen landen aanslagen pleegden en dat het nu meer het idee van de onderdrukte (radicale) islam wereldwijd tegen het heersende westen is of zo.
Ik snap wat je bedoelt en denk niet dat er een zwart-wit antwoord op te geven is. Dat gezegd hebbende: in 1990 pleegde de IRA een aanslag met meerdere dodelijke - en onschuldige, niet-betrokken - slachtoffers in Nederland. In 1978 de Rote Armee Fraktion idem. Dat zijn voor Nederlandse begrippen ongeëvenaarde aanslagen - als we gekke eenlingen zoals Apeldoorn op Koninginnedag weglaten. De moord op Theo van Gogh is de enige moslim-gerelateerde aanslag in Nederland. Nu was Van Gogh natuurlijk ook "onschuldig" maar wel iemand die zich luidkeels uitte tegen de Islam. Het aanslagen plegen op onschuldige/willekeurige mensen heeft in Nederland gelukkig nog niet die islam-achtergrond in zich. In die zin denk ik echt dat er in Nederland eigenlijk niet meer aan de hand is dan in de jaren 70, 80 of 90. De kans om "per toeval" door een aanslag om het leven te komen is niet groter.

Tegelijkertijd denk ik dat het toeval is dat wij nog geen Brussel/Parijs/Berlijn hebben. Een kwestie van tijd
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 12:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mwah, tis volgens mij meer dat het her en der wel eens flink piekt :v

https://ourworldindata.org/terrorism/
Oud 20-12-2016, 12:31
Verwijderd
Citaat:

Tegelijkertijd denk ik dat het toeval is dat wij nog geen Brussel/Parijs/Berlijn hebben. Een kwestie van tijd
Toeval niet denk ik, zeker in Parijs en in delen van Belgie zijn de spanningen en de polarisatie volgens mij al tijden een stuk groter dan in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Mwah, tis volgens mij meer dat het her en der wel eens flink piekt :v

https://ourworldindata.org/terrorism/
Ik had duidelijker moeten zijn, ik bedoelde "in het westen" zo niet simpelweg in Nederland wat er daarover in je link staat ondersteunt dat nogal.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2016, 12:32
Carn
Carn is offline
Citaat:
en dat het nu meer het idee van de onderdrukte (radicale) islam wereldwijd tegen het heersende westen is of zo.
allemaal beeldvorming door de media11!!"!1@
Reageren

Regels voor berichten