Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hulp nodig (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1946454)

lisa1210 18-08-2018 23:33

Hulp nodig

Hoi ik heb een vraagje.
Ik ben verliefd op een jongen en ik denk dat hij mij ook leuk vind. We lachen de hele tijd naar elkaar en we worden ook de hele tijd rood, maar hij heeft een hele goede vriend en weet niet echt wat ik ervan moet denken.

Het ene moment probeert zijn vriend ons te koppelen en het andere moment lijkt het net of ze zelf een relatie hebben met elkaar.

Ze lopen namelijk hand in hand en trekken altijd met elkaar op. Kan dit nog bij vriendschap horen of bem ik gedoemd en ben ik verliefd op iemand die al bezet is?

Ik weet namelijk wel dat hij al eens een relatie heeft gehad met een meisje dus hij kan ook hetero zijn. Ik weet het echt niet meer met hem? Ik weet niet eens of hij me wel echt leuk vind. We zijn allebei vet verlegen en blozen en lachen dus meer naar elkaar dan dat we praten. Ideeën?

Elin3 19-08-2018 00:51

Praat eens met hem, dan kom je er vast snel genoeg achter of hij een relatie heeft.

Dekaloog 19-08-2018 22:25

Misschien is-ie bi en een beetje polyamoreus?

Gewoon hoi zeggen, of bij hem komen zitten in de pauze. Als je niet met hem praat kom je er ook nooit achter.

lisa1210 21-08-2018 19:00

Ik heb gisteren een heel gesprek met hem en die jongen gehad ben alleen niet vele wijzer geworden

Jan Marijnissen 23-08-2018 09:54

De twee forumers boven je bedoelen met "praten" dan ook niet dat je alleen maar een gesprek over willekeurige onderwerpen hebt. ;)

lisa1210 23-08-2018 17:21

Ja dat snap ik maar je kan het toch moeilijk vragen aan hem. Ik heb van de week weer met hem gesproken. Ik denk wel dat ze iets hebben want we werken een soort van samen maar hij zei dat hij 1 keer in de maand iets leuks ging doen met die jongen maar dat kan aan de andere kant ook weer alle kantwn op gaan maar ja

Elin3 23-08-2018 17:30

Hoe meer je met hem praat, hoe makkelijker je over iets persoonlijkers kunt praten. ;)

Dekaloog 23-08-2018 20:58

Citaat:

lisa1210 schreef: (Bericht 34513884)
Ja dat snap ik maar je kan het toch moeilijk vragen aan hem.

Tuurlijk wel joh. Het hoeft niet meteen een liefdesverklaring te zijn, maar je kan best zeggen dat je hem leuk begint te vinden en dat je graag wil weten wat hij voelt/wil.

Het kan alleen zijn dat hij het zelf ook niet weet. Voor sommige mensen duurt het jaren voordat ze erachterkomen wat voor soort relaties ze fijn vinden. Daar kunnen dan allerlei redenen voor zijn, van hechtingsproblematiek tot niet hetero-en-monogaam zijn, maar dat doet er voor nu niet toe. Die mensen blijven soms jarenlang aanmodderen en flirten en uitproberen. En het kan een superleuk avontuur zijn om dat samen met ze te ontdekken, maar ze kunnen ook je hart breken.

Daarom is praten ook zo belangrijk. Dan kun je inschatten hoe hij is, waar jij staat, en of de connectie kan uitgroeien tot iets goeds. Zo niet, dan wordt het tijd voor zelfbescherming.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.