![]() |
Morgen bruiloft -> cocktaildress?
Nou kijk, morgen dus een bruiloft van twee vrienden. Op het kaartje staat als dresscode, cocktaildress.
Nu weet ik niet precies wat ik me daarbij voor moet stellen, jah, ok, een korte, feestelijke jurk... Maaar, ik heb zelf een kort, geruit rokje (lijkt een beetje op van die schooluniformen in Engeland)... bedoelen ze zoiets, of val ik dan helemaal buiten de boot? Tips please :( |
Het ligt er ook aan wat voor type je bent, trek iets aan wat je zelf leuk vindt en wat er netjes uit ziet.
Ik zou een jurkje aan doen, of een net rokje met iets erop. Maar je kan ook best een nette broek met vouw aan doen en een nette top of blousje ofzo, volgens mij. |
zo eentje met open rug. beetje losjes van onderen en strak om de middel. geil euh mooi :D
|
Een cocktailjurkje is een jurkje ongeveer op kniehoogte. Geruit rokje zou ik persoonlijk niet aantrekken, maar ja hou het lekker in je eigen stijl zou ik zeggen... Het mooiste vind ik meestal een (zwart) mooi aansluitend jurkje, en heel simpel aan de bovenkant, geen diep decolleté of zo. Maar ja moet je zelf ff kijken :) Rokje/nette broek + topje kan ook natuurlijk...
Btw voor een bruiloft kan cremekleurig of zo ook wel mooi zijn. |
Ik zat te denken om een zwarte broek met een donkerrood, beetje wijd/doorzichtig vestje aan te doen.. Of is dat meer iets voor een begrafenis?
(ik ben niet zo onderlegd in nette kleding :o ) |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens hoeft het niet echt duur te zijn. Bij Fooks bijvoorbeeld hebben ze vaak al mooie korte jurkjes. |
Geen idee van, wat ik wel weet is dat een tas met een Lichtenstein-tekening voor dames ook coctail is... :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou gewoon een rokje/jurkje/nette broek+truitje aantrekken. Dat geruite rokje is denk ik niet echt cocktail. Doe dan liever een mooie zwarte broek aan... |
Citaat:
Sowieso vind ik een donkere kleur mooier voor een cocktailjurkje, op welke gelegenheid dan ook. |
als je zwaar punker bent is het ook wel netjes en in eigen stijl om schots rokkie aan te stekken met een nette blous erboven en NETTE schoenen (dus geen kisten met 6 kleuren veters waarmee je je al van 10 km kunt horen aankomen sloffen) en je haar netjes opgestoken en bescheiden met de make-up, ik weet niet wat voor sooort mensen de bruiloft hebben maar bij onze familie zouden ze al enorm blij zijn als je zoiets aan hebt .
anders zou ik je moeder of een stijlvolle vriendin aannemen om met je te gaan shoppen/lenen |
Citaat:
Angeles: Ik vind zelf donkere kleuren ook mooier maar dat wordt hier niet gevraagd, er wordt gevraagd om ideeen dus die geef ik, weet ik veel wat haar stijl is... |
Citaat:
(Alex in ontzettende zeikbui) Zoiets heet etiquette en daar is geen meervoud van. Als je het niet eens kan schrijven dan hoef je anderen ook niet op de 'etiquetten' te wijzen. (sorry voor het zeikcommentaar... zit ziek thuis en ben in een zeikerige stemming) |
Citaat:
En het is maar een advies, hoor. Het kan mij niet schelen of iemand anders in het wit of crème naar een bruiloft gaat en ik ben zelf niet zo strict met dat soort dingen. Maar ik weet wel dat het zo is, of het goed geschreven is of niet, en het lijkt mij niet prettig als je er op een bruiloft achter komt dat je outfit niet in goede aarde valt. En zeikcommentaar..... inderdaad ja. Word maar snel beter, ik hoop dat je in gezonde toestand wat sympathieker bent dan nu. |
Citaat:
Nee dan ben ik nog veel zeikeriger ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Beetje zielig om daar zo over te gaan zeiken. Als ik bovendien elke keer mijn mond moet opendoen als ik iemand een spelfout zie maken kan ik wel bezig blijven. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24. |