Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2002, 09:46
Verwijderd
Nou kijk, morgen dus een bruiloft van twee vrienden. Op het kaartje staat als dresscode, cocktaildress.
Nu weet ik niet precies wat ik me daarbij voor moet stellen, jah, ok, een korte, feestelijke jurk... Maaar, ik heb zelf een kort, geruit rokje (lijkt een beetje op van die schooluniformen in Engeland)... bedoelen ze zoiets, of val ik dan helemaal buiten de boot?
Tips please
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2002, 09:50
Roos
Roos is offline
Het ligt er ook aan wat voor type je bent, trek iets aan wat je zelf leuk vindt en wat er netjes uit ziet.
Ik zou een jurkje aan doen, of een net rokje met iets erop.
Maar je kan ook best een nette broek met vouw aan doen en een nette top of blousje ofzo, volgens mij.
Oud 30-08-2002, 11:22
GRRR
GRRR is offline
zo eentje met open rug. beetje losjes van onderen en strak om de middel. geil euh mooi
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 14:09
Esmée
Esmée is offline
Een cocktailjurkje is een jurkje ongeveer op kniehoogte. Geruit rokje zou ik persoonlijk niet aantrekken, maar ja hou het lekker in je eigen stijl zou ik zeggen... Het mooiste vind ik meestal een (zwart) mooi aansluitend jurkje, en heel simpel aan de bovenkant, geen diep decolleté of zo. Maar ja moet je zelf ff kijken Rokje/nette broek + topje kan ook natuurlijk...
Btw voor een bruiloft kan cremekleurig of zo ook wel mooi zijn.
Oud 30-08-2002, 14:28
Verwijderd
Ik zat te denken om een zwarte broek met een donkerrood, beetje wijd/doorzichtig vestje aan te doen.. Of is dat meer iets voor een begrafenis?

(ik ben niet zo onderlegd in nette kleding )
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 14:49
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Ik zat te denken om een zwarte broek met een donkerrood, beetje wijd/doorzichtig vestje aan te doen.. Of is dat meer iets voor een begrafenis?

(ik ben niet zo onderlegd in nette kleding )
Lijkt me prima hoor, zo lang het er verzorgd uitziet... en waar je je lekker bij voelt uiteraard!
Oud 30-08-2002, 15:29
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Esmée schreef:

Btw voor een bruiloft kan cremekleurig of zo ook wel mooi zijn.
Crèmekleurig neigt wel wat erg naar wit en het is tegen de etiquetten om wit te dragen naar een bruiloft. Ik zou liever een donkere kleur aantrekken. Voor een cocktaildress vind ik zwart de mooiste kleur, eventueel bordeauxrood of antracietgrijs.

Overigens hoeft het niet echt duur te zijn. Bij Fooks bijvoorbeeld hebben ze vaak al mooie korte jurkjes.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 15:51
S
S is offline
Geen idee van, wat ik wel weet is dat een tas met een Lichtenstein-tekening voor dames ook coctail is...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 16:07
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Crèmekleurig neigt wel wat erg naar wit en het is tegen de etiquetten om wit te dragen naar een bruiloft.
Creme is geen wit
Oud 30-08-2002, 16:25
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Esmée schreef:

Creme is geen wit
Er staat toch ook: het NEIGT naar wit. Sinds wanneer is 'neigen naar' hetzelfde als 'zijn'?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 18:06
feline
feline is offline
Citaat:
Angeles schreef:

Er staat toch ook: het NEIGT naar wit. Sinds wanneer is 'neigen naar' hetzelfde als 'zijn'?
Wat je zegt dus, creme is geen wit dus dan kan het heel mooi zijn op een bruiloft.

Ik zou gewoon een rokje/jurkje/nette broek+truitje aantrekken. Dat geruite rokje is denk ik niet echt cocktail. Doe dan liever een mooie zwarte broek aan...
Oud 30-08-2002, 18:32
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
feline schreef:

Wat je zegt dus, creme is geen wit dus dan kan het heel mooi zijn op een bruiloft.

Ik zou gewoon een rokje/jurkje/nette broek+truitje aantrekken. Dat geruite rokje is denk ik niet echt cocktail. Doe dan liever een mooie zwarte broek aan...
En ik vind het dus geen geweldige kleur voor een bruiloft omdat het qua tint heel dicht bij elkaar ligt. Als jij het wel mooi vindt moet je het vooral aantrekken.

Sowieso vind ik een donkere kleur mooier voor een cocktailjurkje, op welke gelegenheid dan ook.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 19:18
Ninnoc
Ninnoc is offline
als je zwaar punker bent is het ook wel netjes en in eigen stijl om schots rokkie aan te stekken met een nette blous erboven en NETTE schoenen (dus geen kisten met 6 kleuren veters waarmee je je al van 10 km kunt horen aankomen sloffen) en je haar netjes opgestoken en bescheiden met de make-up, ik weet niet wat voor sooort mensen de bruiloft hebben maar bij onze familie zouden ze al enorm blij zijn als je zoiets aan hebt .

anders zou ik je moeder of een stijlvolle vriendin aannemen om met je te gaan shoppen/lenen
Oud 31-08-2002, 09:52
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
feline schreef:

Wat je zegt dus, creme is geen wit dus ...
Dank u

Angeles: Ik vind zelf donkere kleuren ook mooier maar dat wordt hier niet gevraagd, er wordt gevraagd om ideeen dus die geef ik, weet ik veel wat haar stijl is...
Oud 31-08-2002, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:

etiquetten

(Alex in ontzettende zeikbui)

Zoiets heet etiquette en daar is geen meervoud van. Als je het niet eens kan schrijven dan hoef je anderen ook niet op de 'etiquetten' te wijzen.

(sorry voor het zeikcommentaar... zit ziek thuis en ben in een zeikerige stemming)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 22:55
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Alex schreef:

Zoiets heet etiquette en daar is geen meervoud van. Als je het niet eens kan schrijven dan hoef je anderen ook niet op de 'etiquetten' te wijzen.

(sorry voor het zeikcommentaar... zit ziek thuis en ben in een zeikerige stemming)
Goh bedankt....

En het is maar een advies, hoor. Het kan mij niet schelen of iemand anders in het wit of crème naar een bruiloft gaat en ik ben zelf niet zo strict met dat soort dingen. Maar ik weet wel dat het zo is, of het goed geschreven is of niet, en het lijkt mij niet prettig als je er op een bruiloft achter komt dat je outfit niet in goede aarde valt.

En zeikcommentaar..... inderdaad ja. Word maar snel beter, ik hoop dat je in gezonde toestand wat sympathieker bent dan nu.

Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 23:03.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Angeles schreef:

En zeikcommentaar..... inderdaad ja. Word maar snel beter, ik hoop dat je in gezonde toestand wat sympathieker bent dan nu.

Nee dan ben ik nog veel zeikeriger
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 23:22
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Alex schreef:

Nee dan ben ik nog veel zeikeriger
Ik ben benieuwd, toch maar beterschap.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:48
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Alex schreef:

ik dacht t maar hield netjes mijn mond
Oud 01-09-2002, 15:25
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

ik dacht t maar hield netjes mijn mond
Ik heb 't nu wel gehoord ja. Voor de duizendste keer, het boeit mij 0, niks of anderen in het wit naar een bruiloft gaan, het was gewoon een aardig bedoeld advies. Ik ben zelf helemaal niet zo into etiquette, maar ik heb het toevallig laatst gelezen en als ik iemand daar mee kan helpen doe ik dat.

Beetje zielig om daar zo over te gaan zeiken. Als ik bovendien elke keer mijn mond moet opendoen als ik iemand een spelfout zie maken kan ik wel bezig blijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten