![]() |
Pc die achterloopt?
Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje Het probleem is een aantal dagen geleden begonnen. Telkens als ik mijn pc opstart moet ik een 4-tal minuten wachten tot ik ermee kan werken. Want telkens als ik mijn muisaanwijzer op een knop zet, of ergens op klik, dan duurt het zo'n 3-tal seconden voor er iets gebeurt. Je weet wel...alsof hij 3 seconden achterloopt. Als ik dus op het icoontje druk van een programma dan duurt het zo'n tijdje voor hij daadwerkelijk dat programma begint te openen. En als hij dan eindelijk begint te openen duurt het ook veel langer... Het rare is dat dit na zo'n 4-tal minuutjes verdwijnt en dat mijn pc helemaal perfect werkt...niets abnormaals. Dat houdt hij zo'n halfuurtje vol en dan begint datzelfde probleem opnieuw, maar dan nog trager. Dan kan ik enkel mijn pc heropstarten en begint alles weer opnieuw... Wat ook opvalt is dat m'n pc veel trager opstart, ik bedoel: mijn bak blijft maar doorratelen, na het geratel komt dan dat probleem dat ik hierboven heb uitgelegd, dan 30 minuten niks, en dan weer dat probleem, maar dan nog erger... Iemand een oplossing? alvast bedankt greetz, clubje. |
Wat voor windows heb je en wat is het voor pd (pentium x, geheugen, enz.)?
|
Waarschijnlijk start je PC van alles in de achtergrond op. Check je opstartmap en de registry eens (HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run) naar anomalieën.
|
Citaat:
AMD K-6 350 mhz 192 ram 4giga HD Het prob is begonnen nadat ik na een heel lange tijd nog eens een oud e-mailprogramma heb geopend, denk ik. |
Citaat:
Ik ben niet zo thuis in het computerwereldje ? |
Citaat:
chinees gebruikt niet eens letters.. ik lees toch duidelijk letters van het alfabet hoor |
Citaat:
|
Doe es start > uitvoeren > msconfig en kijk in de tab 'opstarten'.
|
Dat trage heb ik met mijn p200 ook, en aangezien jij niet veel hoger hebt....
Maar dat het na een half uur weer opnieuw gebeurd is wel vreemd. Er lopen waarschijnlijk teveel rpogramma's op de achtergrond, misschien is je harde schijf te vol? Defragmenteer je harde schijf eens in bureauaccesoires > systeem werkset, of formatteer desnoods. |
ff denken maar is dit niet een typisch geval van het yaha virus?
www.virusalert.nl en even zoeken naar Yaha, anntivirus programma downloaden... ALS het dan dat virus is,,.... |
Citaat:
Start -> Run/Uitvoeren -> msconfig -> heb je o.a. een lijstje met wat je computer allemaal opstart. Niet zomaar vanalles uitschakelen, als je ergens zeker van bent dat het bijv. spyware is, kun je 't uitvinken. En vervolgens kun je opzich Ad-Aware ff draaien. Download 't hier Kun je dus simpel ff je PC cleanen van allerlei ongewilde software, zowel je hdd, als je memory en registry. |
Citaat:
|
Het kan best een bootsector virus zijn, ben jammergenoeg alleen vergeten hoe je dat precies moet oplossen.
Zoek anders op http://www.google.com (gewoon of newsgroups/discussiegroepen) ernaar en je zult vast wel de oplossing vinden. |
Dank jullie allemaal,
het probleem lijkt opgelost en dat door jullie hulp!! greetz |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28. |