![]() |
Wat is het belangrijkste aan een film?
Wat is het belangrijkste aan een film? De acteurs? De regisseur? De muziek? De special-effects? De decors? Het verhaal? Wat dan ook... En dan als het kan met voorbeeld, hehe
Ik vind de acteurs en de houdbaarheidsdatum van films ongeveer de belangrijkste elementen... Have Fun! |
Een perfecte [of goede] samenwerking tussen alle afdelingen die een film mogelijk maken.
Het belangerijkste is uiteraard het scenario [het verhaal]: de fundering. |
Citaat:
|
Verhaal, script en acteerprestaties.
|
kan verschillen per film
*camerawerk *regie *acteurs *script *sfeer |
- verhaal
- geluid - beeld (+formaat) - acteurs/actrices |
Persoonlijk vind ik het belangrijk hoe een film eruit ziet. Als deze perfect gestileerd is dan ben ik in ieder geval al geboeid. En als dat gepaard gaat met een sterk verhaal dan is de film top.
|
Verhaal is het belangrijkst als dat maar een goed is, is het meestal een coole film. Goed verhaal vind ik als het een beetje speciaal en onvoorspelbaar verhaal is met diepgang.
|
dat je ech in de film zit
|
Voor mezelf ligt 't er maar aan. De ene keer heb ik trek in een "fastfoodfilm" (iets als Cruel Intentions --wel lekkere fastfood, trouwens!), en de andere keer wil ik spreekwoordelijk uitgebreid dineren (bijvoorbeeld Magnolia).
In het laatste geval geniet ik dan echt van karakters, verhaal en dialoog. Camerawerk boeit me eigenlijk minder; zolang het maar geen "zwier"-camera is. Laatst was er zo'n film op met zo'n familiegeheim wat onthuld werd tijdens de verjaardag van pa. Geen blockbuster; meer zo'n low-budget film. De titel is me even ontschoten, maar 't verhaal ging over een man die sexueel misbruikt was door zijn vader ofzo. En dat aan tafel tijdens een speech vertelde. Enfin, die film dus, had bijzonder chaotisch (i.mo.) camerawerk aan boord. De essentie daarvan snap ik -het idee geven dat je ook in dat huis zit, en het vlak onder je neus gebeurd- maar de uitvoering werd ik echt gek van. Bijzonder irritant. Als ik voor de 'fastfood' ga hou ik van spectaculaire special effects, scherpe oneliners (hoewel 'respect the cock, tame the cunt' uit magnolia briljant is of course) en humor. |
verhaal
sfeer goeie acteurs origineel einde |
Citaat:
|
Citaat:
Puur en/of bedoeling zal me een zorg zijn. Het irriteerde me máteloos :) |
Er bestaan zeer veel cameramensen die zelfs een digitale camera stil kunnen vasthouden. Er staat nergens dat de camera tijdens de opnames van een dogmafilm moet schudden. Zelfs mij lukt het om zoiets te doen.
Dus het lijkt mij dat er wel degelijk een idee achterzit dat de camera op sommige momenten in die film meer schud dan feitelijk nodig zou zijn. |
heb festen niet gezien dus kan ook niet op dit deel van het topic reageren
goed camerawerk en een goed scenario/verhaal vind ik het belangrijkst aan een film. het eerste is belangrijk voor de sfeer en voor een deel of je echt binnenin de film zit of juist van een afstand bekijkt en het tweede lijkt me voor zich te spreken, bij sommige films kijk ik echt de hele tijd op mijn horloge |
ik vind de acteerprestaties wel het belangrijkst want ,ook al heeft een film een super goed verhaal of goed camerawerk en alles, als er niet goed geacteerd is, valt alles in t niets! Dan komt het alleen maar nep over....
|
Citaat:
die vind ik persoonlijk niks, maar misschien iets voor jou:D;) |
ik vin ook de muziek heel belangrijk
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dogme werkt zonder steadicams en andere hulpmiddelen, en echt trillerige beelden zijn er niet. Citaat:
|
Het gevoel wat je erbij krijgt (y)
|
Citaat:
Mooi voorbeeld daarvan: Y tu mama tambien, nouja, heel stil is het nou ook weer niet, maar ik vond het er puurder uitzien dan het geforceerde bewegen van Festen. (daarbij heeft von Trier toegegeven dat het hele dogma gebeuren louter een commerciele zet en truc was...) Bij het kijken naar Y tu mama tambien ontdekte ik ook dat ik eigenlijk het (samen)spel van de acteurs heel belangrijk vind. Ondanks het feit dat die film een flinterdun verhaaltje heeft, en een niet echt heel erg geweldig script maakten de acteurs het tot een behoorlijke film. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Muziek vind ik heel erg belangrijk, het kan een matige film toch wat beter maken. Of als je daarna een stuk muziek hoort dat erop lijkt, kom je weer helemaal terug in de stijl van de film...
Verhaal vind ik het belangrijkste (Hollywood-acteurs met een flutverhaaltje; het mag dan verkopen, een echt bijzondere film wordt het niet), daarna acteerprestaties (:rolleyes:) en dan de muziek. Bv. The Horse Whisperer (meidenfilm, ik weet het) had dat allemaal, en de muziek maakt het helemaal af. Vind ik. |
Het verhaal is natuurlijk het allerbelangrijkst! Maar de acteurs vind ik ook wel belangrijk...
|
een combinatie van alles
met alleen een goede regisseur of alleen goede special effects kom je niet ver |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36. |