Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Puur en/of bedoeling zal me een zorg zijn. Het irriteerde me máteloos ![]() |
![]() |
|
Er bestaan zeer veel cameramensen die zelfs een digitale camera stil kunnen vasthouden. Er staat nergens dat de camera tijdens de opnames van een dogmafilm moet schudden. Zelfs mij lukt het om zoiets te doen.
Dus het lijkt mij dat er wel degelijk een idee achterzit dat de camera op sommige momenten in die film meer schud dan feitelijk nodig zou zijn.
|
![]() |
heb festen niet gezien dus kan ook niet op dit deel van het topic reageren
goed camerawerk en een goed scenario/verhaal vind ik het belangrijkst aan een film. het eerste is belangrijk voor de sfeer en voor een deel of je echt binnenin de film zit of juist van een afstand bekijkt en het tweede lijkt me voor zich te spreken, bij sommige films kijk ik echt de hele tijd op mijn horloge |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() die vind ik persoonlijk niks, maar misschien iets voor jou ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dogme werkt zonder steadicams en andere hulpmiddelen, en echt trillerige beelden zijn er niet. Citaat:
||
Citaat:
Mooi voorbeeld daarvan: Y tu mama tambien, nouja, heel stil is het nou ook weer niet, maar ik vond het er puurder uitzien dan het geforceerde bewegen van Festen. (daarbij heeft von Trier toegegeven dat het hele dogma gebeuren louter een commerciele zet en truc was...) Bij het kijken naar Y tu mama tambien ontdekte ik ook dat ik eigenlijk het (samen)spel van de acteurs heel belangrijk vind. Ondanks het feit dat die film een flinterdun verhaaltje heeft, en een niet echt heel erg geweldig script maakten de acteurs het tot een behoorlijke film.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Muziek vind ik heel erg belangrijk, het kan een matige film toch wat beter maken. Of als je daarna een stuk muziek hoort dat erop lijkt, kom je weer helemaal terug in de stijl van de film...
Verhaal vind ik het belangrijkste (Hollywood-acteurs met een flutverhaaltje; het mag dan verkopen, een echt bijzondere film wordt het niet), daarna acteerprestaties ( ![]() Vind ik. |
![]() |
|
een combinatie van alles
met alleen een goede regisseur of alleen goede special effects kom je niet ver
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Ik zoek een film/serie maar weet niet welke titel het is! DanielC | 502 | 08-05-2009 17:34 | |
Films, TV & Radio |
Waarom is Star Wars geweldig? Meadow | 52 | 07-03-2008 21:22 | |
VWO |
Filosofie Upior | 79 | 06-06-2005 09:35 | |
Liefde & Relatie |
Vertel jouw liefdesverhaal hier! Mark | 153 | 20-05-2005 17:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Voor of tegen het invoeren van de doodstraf? funky | 252 | 08-10-2003 16:43 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
kroongetuige SuSaNnE | 4 | 12-02-2002 14:18 |