Advertentie | |
|
![]() |
|
Waarom is Star Wars geweldig? Dat is het dus niet. Ik heb ze nog niet zo lang geleden voor het eerst gezien (denk ik), maar ik vond het maar niets. Ja, het allemaal heel mooi gemaakt, maar het is zó saai
![]() Ik vond de tweede trilogie trouwens beter, met als hoogtepunt ROTS. Maar meesterwerken zijn het niet bepaald.
|||
Citaat:
Voor de rest kan ik me niet voorstellen dat je als klein jongetje niet dolgraag in een x wing wil vliegen. ![]() Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Heb laatst ook weer eens deel IV gekeken, en heb me uitstekend vermaakt. De special effects zijn natuurlijk niet van deze tijd (letterlijk natuurlijk), maar het ziet er allemaal toch mooi uit. Wel ben ik het eens met N00dles: Luke is vreselijk, maar ik vind Leia zo mogelijk nog houteriger overacteren... Han Solo daarentegen is natuurlijk ![]() Deze week V en VI kijken.
|
Star Wars wordt geweldig gevonden omdat veel fans de films in hun jeugd keken, en er dus gewoon nostalgisch over zijn. Net zoals onze ouders beweren dat Swiebertje een geweldig programma is en de Kameleonserie literatuur van hoge kwaliteit.
Verder hebben mensen sowieso een zwak voor epische shit waar veel geld inzit. De grootsheid van het verhaal roept al ontzag op voordat je de film ziet. Als ik iets aan te merken heb op Lord of the Rings krijg ik ook vaak commentaar in de trant van 'jaaa, maar ze hebben jaren gewerkt aan de decors en op de zwaarden staan ook echte spreuken in elventaal gegraveerd en alle figuranten droegen ook allemaal ondergoed dat paste bij hun kostuum, weet je hoeveel werk daar inzit mang'. Maar goed, ik beoordeel een film niet op de kwaliteit van het management.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Maar DJ Eddy, wat is er volgens jou dan zo slecht aan de films? Want daar ben ik wel benieuwd naar. True, mensen hebben een zwak voor epische dingen, maar dat maakt een episch ding waar veel mensen gek op zijn toch niet slecht?
|
Er zijn wat mij betreft toch wel een paar punten waarop Star Wars kwalitatief op zijn minst bijzonder is te noemen. En dat is dan idd geen regie, scenario, acteerwerk of cinematografie, maar niet iedereen vind dat het belangrijkste aan een film.
|
ach ja, tijdsgeest enzo. Voor die tijd erg spectaculaire films en eerste succesvolle 'mainstream' fantasy/scifi films (mede dankzij het hele circus er om heen natuurlijk). Naast de scifi-setting is Star Wars: A New Hope gewoon een avonturenfilm-volgens-het-boekje; wat vast goed viel tijdens de Koude oorlog. Eigenlijk vind ik alleen Empire Strikes Back als film het interessantste gezien het vrolijke er behoorlijk af ging. Plus ik wist vroeger niet dat Vader Anakin Skywalker was; wat volgens mij toch een plottwist van belang is.
Lord of the Rings is ook niet het beste fantasybook ooit geschreven, maar misschien wel een van de meest invloedrijke.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
dat zei ik ook niet. 2001 is een boek verfilming en valtsowieso onder de serieuzere 'hard scifi', body snatchers / thing from another world hebben hun roots meer in het thriller/horror genre, etc.
Maar, omdat je zo moeilijk doet: Star Wars was, in mijn mening, de eerste succesvolle door de massa omarmde fantasierijke 'science fiction film' die een breder publiek aansprak dan menig voorgaande scifi films. In de boekenwereld valt het onder de Space Opera.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Iedereen kent Star Wars, niemand (behalve de filmliefhebber) kent Metropolis. Star Wars wint alleen al om die reden.
Tja, als je het gaat hebben over impact op het genre, dan is het (wellicht) een ander verhaal, maar als cultuuricoon dat cinema op meerdere niveaus transcendeert is Star Wars niet te verslaan.
|
Ik had tot een driekwart jaar geleden weleens een star wars film gezien, of delen ervan maar nooit alle films.
Mijn huidige vriend is een enorme Star wars fan, dusja ik heb inmiddels ook alle films wel gezien (meerdere malen zelfs). Wat ik denk dat vele mensen zo bijzonder vinden aan Star Wars, zijn alle verschillende soorten rassen wezens, en niet te vergeten alle verschillende planeten waarop deze zich huisvesten. Alles is vrijwel prachtig gemaakt, zowel de wezens als de planeten. En niet te vergeten alle technology in Star Wars.. van lightsabers tot podracers of de droids , denk dat het wel iets is waar veel mensen die iets met techniek hebben van dromen. Star Wars heeft geweldige muziek, die ook ontzettend herkenbaar is. Bovendien houd Star Wars niet op bij de films, de verhaallijnen van de characters gaan nog door in boeken, en zelfs strips. Voor iedereen die echt niet van Star Wars houd, probeer de Star Wars Christmas Holiday Special eens te bekijken... :-P
||
Citaat:
|
Star Trek werd overigens pas populair (dankzij herhalingen) in de jaren 70 gezien de serie was gecancelled. En de eerste Star Trek film kwam 2 jaar na A New Hope...hoe zou dat toch komen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Kom op man, je kwam in de eerste instantie gewoon met een belachelijke stelling (SW de eerste succesvolle sf). Daarna nam je dan ook terecht gas terug.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Wat een zinloos gelul, je kunt die impact niet meten, dus het zal welles nietes blijven, zeker aangezien jullie een andere definitie gebruiken.
Ook de mensen die maar blijven lullen over de gelikte marketing en merchandise geven me jeuk. Het is voor een deel waar, maar een maatschappelijk fenomeen als starwars (net als pokemon, lotr of iets als een ipod) verklaren door alleen maar wat reclame en poppetjes klopt natuurlijk niet. |
![]() |
|
Ik vind Star Wars helemaal geweldig, maar waarom? Da's best een goede vraag eigenlijk.
Ik denk dat het de hele mythologie erom heen is. De strijd tussen goed en kwaad, zoemende lichtzwaarden, talloze planeten en de soorten die ze bevolken... het Star Wars-universum is gewoon helemaal 'af', er is enorm veel oog voor detail. Dat heb ik bijvoorbeeld nooit gezien bij Star Trek. Verder denk ik dat het ook wel een klein beetje het jeugdsentiment is. Ik kan met bijvoorbeeld nog precies herinneren toen ik de oude trilogie voor het eerst zag, als klein jongetje, samen met mijn vader.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Ik heb voor het eerst Star Wars (IV) gezien en vond het echt kut flyaway | 4 | 26-10-2015 10:32 | |
De Kantine |
Specsaaile kusjes #1940 Holland Oates | 500 | 03-10-2015 18:18 | |
Films, TV & Radio |
Star Wars Trilogy gekocht. Máár... Verwijderd | 17 | 28-06-2005 08:16 | |
Films, TV & Radio |
Overgewaardeerde films Donny must die | 203 | 11-01-2005 14:34 | |
Films, TV & Radio |
Lord of the Rings/Star Wars Ninja_Nina | 53 | 06-01-2003 13:52 | |
Films, TV & Radio |
Star Wars ep. II wat vonden we ervan? TAFKAB | 72 | 02-07-2002 14:10 |