![]() |
Verschillen tussen Duitsers en Nederlanders
Binnenkort ga ik op werkweek naar Berlijn, de opdracht die we tijdens deze week moeten uitvoeren is onderzoeken wat nou de verschillen zijn tussen Amsterdam en Berlijn (Nederland - Duitsland dus). Hiervoor moeten we een interview opstellen.
Nu ben ik dus al aardig opweg, over het algemene leven, politiek enz. heb ik al vragen gemaakt. Heeft iemand nog enig idee wat voor vragen ik zou kunnen stellen? Replies het liefst in het Duits http://forum.scholieren.com/biggrin.gif http://forum.scholieren.com/wink.gif Zouden mensen die soortgelijken opdrachten hebben moeten doen mij die opdracht kunnen geven, niets is verplicht. Ik heb het liever wel graag http://forum.scholieren.com/redface.gif http://forum.scholieren.com/biggrin.gif [Dit bericht is aangepast door halve banaan (02-04-2002).] |
Misschien een klein kenniskwisje toevoegen met vragen over andermans land?
*o sorry* Vielleicht... neu, laat maar http://forum.scholieren.com/tongue.gif Welke vragen heb je al? |
Je gaat wel naar een raar deel van Duitsland. Oost Duitsland is het armste gedeelte van Duitsland met veel werkloosheid en een hoge vergrijzing doordat alle jongeren daar wegtrekken. Als je daar bent moet je ze maar eens naar het verschil tussen een "Ossie" (oost Duitser) en een "Wessie" (een west-duitser) vragen. Als je nog vragen hebt mail maar
greetz DeuS |
Citaat:
|
Citaat:
Berlin, die Pleite-Stadt Deutschland's *kuch* .. aber Spass bei Seite: Deutschland ist ein grosses Land, mit unterschiedlichen Bundeslaender und Sitten. Wie gross der Unterschied zum Hollaender liegt, haengt also davon ab in welchen Teil von Deutschland du dich befindest.. [edit] Und Berlin ist also nicht representativ fuer Deutschland! |
Citaat:
|
Citaat:
Grüß, DeuS |
Citaat:
Selber habe ich noch nie in Deutschland gewohnt, aber ich sehe mir regelmäßig die Deutschen Nachrichten an (meine Eltern zwingen mich oft dazu ;) ). Der Osten ist immer noch 'ne Baustelle, es gibt bekanntlich ganze Geisterstädte da drueben. Und dass ein Ossie einer bleibt, ist jawohl logisch. Fast jeder "Wessie" ( :D ) sieht jeden Ossie immer noch als einen Kommunisten (auch nicht total unbegruendet). Na ja, es wird sich schon noch aendern.. Und der Spruch: "Berlin ist die größte Baustelle Europas" wird schon etwas öffter verwendet :D Es hat sich (leider) mittlerweile aber auch in eine ewige Baustelle etabliert ;) |
Sorry, ik heb het geprobeerd..Maar ik kan het echt niet in het Duits..En dat zit dan in een eindexamenklas.. :o
Ik zal het wel ff in het NL zeggen: Ik denk dat Duitsers dikker zijn. Ik denk dat Nederlanders langer zijn. Ik denk dat Duitsers erg modegericht zijn. Ik denk dat Duitsers erg nationalistisch zijn. |
Citaat:
En bovendien aten de duitse meisjes veel minder dan de nederlandse meisjes. die lengte viel volgens mij oowk wel mee hoor.. ik heb er nix van gemerkt |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm..Volgens mij was het openingsbericht eerst anders? :confused:
Mensen, mensen..Ik geef MIJN mening alleen maar hoor..Ga dan ook op die andere reacties commentaar geven.. :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
*is zelf 75% Duits en 25% Amerikaans* |
Citaat:
tot vermoeiens toe... |
ik weet alleen dat duitsers ontzettend van worst en nasynchroniseren houden :D
|
Keep on talking in German :p
:) |
Citaat:
|
Er zijn veel meer Duitse alto's/skaters! :D:p
|
Citaat:
|
Citaat:
"dem Wurst" .. dat zegt dus niemand :D :D :D "Wurst" is vrouwelijk :p en dat weet iedereen in Duitsland ;) :D |
Citaat:
Jedes mahl wenn ich fernsehe fallen mir die ganzen Spinner auf :p :D Inklusive Haren in tausend Farben und zerfetzte Jeans :D Na ja, so ist halt die neue Generation :) |
Citaat:
Juist wat het onderwijs betreft lopen ze in Duitsland achter op Europa :) wel zonde.. Er is nog maar weinig over van die goede oude Zucht und Ordnung ;) :p Note: dit verwijst niet naar WOII en Hitler. Voordat jullie rare dingen van mij gaan denken :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Humor. :D
Maar goed, met vloeiend Duits spreken kom je ook een heel end... (meer heb ik ook eigenlijk niet nodig...) |
Citaat:
|
Van m'n (duitse) vader en m'n duitse familie
|
Citaat:
Zo leer je het inderdaad wel goed. |
Het leven is oneerlijk... ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn grammatica is ook niet perfect, maar sommige dingen mag je gewoon niet verkeerd doen :D |
Citaat:
|
psies. :D
//off topic: In Leiden zijn ze trouwens nog erger: zinnen als: "Toen liep ik daar over straat liept ik. zijn vrij normaal (leiden is dan ook wel de domste gemeente van Nederland ;)) |
Citaat:
|
Leiden ook ook zo z'n charmes hoor. Alleen dat taaltje is zo raar.
|
Heel toevallig voor vandaag een opdr8 over moeten maken....
-Duitsers feliciteren alleen de jarige op verjaardagen, de Nederlanders de hele familie, buren, enz. -Duitsers komen rond 15:30 op de koffie, en eten er meestal gebak bij, de Nederlanders om 11:00, met 1 koekje erbij (die zuinigheid van Nederlanders is waarschijnlijk nog een beetje blijven hangen door de oorlog las ik laatst). -Duitsers drinken vaak bier bij het eten -Duitsers hebben andere eetgewoonten Kun je weer ff vooruit:D |
oh ja. En duitsers eten vaak warm tussen de middag en dan 's avonds brood. Alhoewel dat wel steeds minder wordt...
En ze drinken vaak 's avonds geen koffie. |
Er is geen verschil tussen Duitsers en Nederlanders.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan ben jij waarschijnlijk een uitzondering op de regel, ik heb ook nooit gezegd dat dat absoluut en altijd waar is... Maar deze veronderstelling gaat voor de meeste mensen wel op... |
Citaat:
Kortom, of je nu Duitser bent of Nederlander, in beide landen behoor jij niet tot de slimsten. Wel tot de onbeschaafdsten. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind jouw pretenties echt zielig..op alle fora waarin ik je tegenkom heb ik nog geen enkele keer iets vriendelijks van je gelezen...als je met problemen zit dan zijn daar andere fora voor hoor |
Citaat:
M.a.w., ga Nederlands leren. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben meer voor een hernieuwde kennismaking en een open dialoog tussen Nederlanders en Duitsers. Dat vind ik een heel stuk vriendelijker dan een keer optreden tegen bekrompen forumleden. Wie is er dus zielig? Helaas voor jou... bijvoorbeeld jij. Waarom? Zonder alles goed tot je te hebben laten doordringen reageer je op de persoon en niet op de zaak. Sterkte verder... (je hebt het nodig). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |