![]() |
Heeft alles een doel?
Hello mensjes,
Ik heb de laatste tijd heel erg vaak gehoord dat alles wat er gebeurt een doel heeft, en dat niks het dus waard is op te geven. Is dat zo? Heeft ALLES wat er gebeurt een doel? Of zit er een God in de hemel te kijken naar wat de mensjes op aarde nu weer meemaken? Zit ie daar te kijken wat een mens allemaal kan hebben?? Ik weet echt niet of alles wat er gebeurt een doel heeft. Ik bedoel, ik heb best veel dingen meegemaakt, die me tot nu toe een hoop pijn en verdriet bezorgd hebben. Daarvan kan ik echt niet geloven dat ze een doel hebben ofzow. Mijn psych vertelde dat ze zelf anorexia had toen ze ong. 14 was. Zij kwam dus een meisje tegen dat ook anorexia had, en ze waren een grote steun voor elkaar. Daarmee wilde ze me laten zien dat er zo voor elk ding een doel is. Hoe denken jullie daarover? Hebben gebeurtenissen/dingen een doel? Of gebeuren dingen gewoon toevallig oid? |
Citaat:
|
ik weet in ieder geval dat alles een oorzaak heeft waarom iets er is.
Maar een doel? niet echt denk ik |
Ik denk niet dat alles een doel heeft zoals jij het stelt en zeker niet met een 'God' die alles in de hand zou hebben. Ik ben van mening dat de dingen die op je pad komen zo gebeuren bij toeval, maar dat je daar wel lering uit moet trekken en dat die ervaringen, hoe pijnlijk ook, je uiteindelijk helpen een beter of volwaardiger persoon te worden.
|
nee ik denk niet dat alles een doel heeft
the journey is more important than the end |
ja, alles heeft een doel, omdat je ervan moet leren en dat mee moet nemen naar je volgende leven
(oooeee diep :P) Maar ik geloof dat wel echt |
Het kan dan wel een doel hebben maar je kan ook leren van andermans ervaringen zonder dat je het zelf helemaal moet ervaren... Dus het kan ook op een makkelijkere manier..
Ik weet niet of het voor een "volgend" leven is.. maar het zou eventueel mogelijk zijn.. Denk niet dat je in je "volgende" leven weet dat je deze kennis al hebt vergaard in een "vorig" leven.. Al kan dat ook weer wel want er zijn kleine kinderen die op een bepaalde plaats nog nooit geweest zijn (in dit leven..) en toch precies weten wat er is en hoe het er uit ziet... Dat is dan wel weer verbazend.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:23. |