![]() |
Haaruitval
Ik heb 4 jaar geleden hele erge last van haaruitval gehad. De dokter stuurde me weg en zei dat het te maken had met mijn hormonen.
Ik ben toen naar een haarconsulente gegaan, en die heeft 2 jaar lang intensief voor mijn haar gezorgd met allerlei kuren enz. Dit heeft goed geholpen, maar nu 2 jaar daarna krijg ik weer hele erge last van haaruitval. ik slik ook vitamine b en eet veel fruit.. maar niets lijkt te helpen. Heeft iemand hier ook hele erge last van haaruitval gehad? en wat heb je er tegen gedaan? of heeft iemand goede tips? thnx alvast |
Ja, dat had ik.
Nu heb ik dat nog een beetje, maar dat komt omdat ik nogal gestresst ben. Toen ik het heel erg had, gebruikte ik Priorin (kan je bij de drogist kopen), en pillen die ik van mn dermatoloog had gekregen. Naja, tips, niet teveel shampoo gebruiken, niet te warm föhnen, je haar pas kammen als het droog is, anders breekt het af, niet te vaak wassen, de standaard dingen zown btje :) |
Kan een tekort aan IJzer niet ook haaruitval veroorzaken? :confused:
|
ja die van mij vallen ook allermaal uit. En ik scheer ze kort. Maar ik moet erbij zeggen, ik krijg wel steeds meer borsthaar en baard.
|
Ik zou idd zeggen "slik voldoende vitaminen", maar je zegt dat je dat al doet. Dan zou ik het ook niet weten.
Misschien kan je nog eens langs de dokter gaan, en zeggen dat je er nog steeds last van hebt. Laat je dit keer niet wegsturen. Trouwens: ik ken veel verhalen van mensen die vegetarisch werden, en last kregen van haaruitval. Het kan dus wel met je voeding te maken hebben (misschien een tekort aan stoffen die in vlees zitten?) |
Citaat:
ik heb zelf ook erg last van haaruitval. vorig jaar had ik het ook en het is vanzelf over gegaan. gelukkig heb ik van mezelf heel veel haar dus het valt niet op... maar als ik naar mijn borstle kijk... ik heb hem vorige week helemaal onthaard, en nu zittie dus helemaal vol... opschool begint iedereen de haren van mun kleren af te plukken en als ik even met mijn hand door mijn haar ga heb ik meteen een hele pluk haar tussen mijn vingers zitten... ik slik ook extra vitamine b en ook nog eens dagravit totaal. daarbij eet ik voldoende fruit, was ook weer niet te vaak mijn haren en eet voldoende vleesvervangende dignen... ik snap het niet... of komt het van de stress??? |
hmmzz ik ben laatste tijd ook wel stressy bezig.. misschien moet ik wat minder stressy zijn. Voor de rest hoop ik dat het gewoon komt door het weer ofzoiets :confused: en dat dat het snel ophoudt.
Het is inderdaag heeeeel irritant van die mensen die haren van je rug plukken :mad: maja owja en rosi.. thnx voor je antwoord.. ik eet inderdaag niet echt heel veel vlees.. kga proberen dat ook maar meer te eten xxxxxxxxx |
Stress kan een oorzaak zijn, mocht je het al van jongs af aan hebben dan is het misschien zinvol om een dermatoloog te bezoeken.
|
gebruik je toevallig veel light-produkten? (suikervrij)
haaruitval is 1 van de gevolgen van regelmatig gebruik van de zoetstof aspartaam. 2 glazen cola light per dag kan al genoeg zijn! |
hmmzz jah ik drink veel light producten... en in plaats van suiker gebruik ik een vervang middel... kzal kijken of die stof erin
thnxxxxxxxxxxxxxx |
Het kan ook zijn dat je je hoofdhuid vol smeert met dingens als gel, mouse, wax, etc.
Je hoofdhuid kan niet meer goed ademen en je haar gaat uitvallen. |
hmmzz et is nu al weer een paar dagen verder.. maar nog steeds valt me haar uit... shit hier word je echt depri van... :( hopelijk ligt et aan et weer ofzoiets... ik het advies van iedereen opgevolgd, eet heel veel fruit, slik vitamine pillen, smeer niets in me haar van wax ofzo, en drink geen light producten..
Ik probeer nu ook al voorzichtig te kammen. :confused: . maja denkt niet echt dat dat helpt.. zijn er nog meer mensen die op dit moment last hebben van haar uitval? en isset ook duidelijk te zien? bij mij is het op sommige plekken wel te zien.. en me staart is ook duidelijk dunner geworden :mad: |
gewoon dit volhouden, misschien dat je later resultaat zult zien...
|
Ik heb 4 jaar geen hoofdhaar gehad. ;)
http://picserver.student.utwente.nl/...e.php?id=17332 Ik, een maandje geleden. :D Kwam door stress... |
Citaat:
|
Ik heb zelf ook heel erg haaruitval gehad en in sommige perioden komt het weer een beetje terug.. Ik ben naar een homeopaat gegaan en die heeft me iets gegeven (in mijn geval fosfor maar dat is voor iedereen verschillend!) en misschien helpt het om kastanje-shampoo van weleda te gebruiken! Heeft bij mij geholpen! Ik geloof dat je het gewoon bij de drogisterij kan halen en anders bij een natuurwinkel... Succes!
|
Citaat:
Ik ben ook vegetarisch, en er is absoluut geen verband tussen alopecia en vegetarisch zijn. Je hoeft absoluut geen vlees te gaan eten omdat je dan je haar terug zou krijgen, dat is de grootste onzin mogelijk! Overigens zitten in vlees helemaal geen onmisbare stoffen. Ik heb m'n hele leven nog geen vitamine-B geslikt en ben heel gezond. |
Citaat:
:confused: |
Citaat:
ik heb al een jaar haaruitval....hopelijk gaat dat ook nog es over :S |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |