![]() |
[CD-Rs] Welke gebruik jij en tevereden?
Hey d00ds..
K'ben zelf van plan om een 100cd spindle te halen om wat te back-up branden. Maar welke merk zou ik nemen? K'had ooit een 10pack Traxdata gekocht maar die zijn echt moeilijk gaar. 5 cd's zijn daarvan dead... duz, I need help... Welke heb jij en ben je daar tevereden? Welke zou jij mij aanraden als ik een spindle gaat halen? Heb je ooit een CD-R gefailed met die van jou merk. Greetz XC |
Ik gebruik al eeuwen vivastar voor data .....
Ik heb er nooit problemen mee gehad. Had laatst 4 pakken van 10 (slim cases) 80 min / 700 mb Zat geen een foute tussen.... in nu en iets van 3 jaar 3 of 4 kapotte gehad (maar het zou goed kunnen dat ik die gewoon heb laten vallen ;) ) |
Ik heb altijd Mmore. Zijn prima kwaliteit, misschien een tikkeltje duurder dan anderen (hoewel ik dat niet eens weet), maar ik heb nog nooit een "mismaakte" gehad.
|
Mmore's zijn goed te doen...
Maar vaker heb ik gewoon Philips CD-R80 slimcase dingen... nog nooit problemen mee gehad... |
Philips, Sony, dixons (:D), Mmore, van alles...
Van dixons is er een keer eentje mislukt (van de 30), de rest ging prima... Alleen die Sony's, die moet je niet te lang in de zon laten liggen hoor, dan splijt hij. Ik ga waarschijnlijk zeer binnenkort wat geheugen kopen, en daar wil ik ook wat cd's bijbestellen (verzendkosten enz. blijven toch hetzelfde), ik heb er wat gezien van 90 min. Nu mijn vraag, ik heb een Fujitsu Siemens brander, is deze geschikt voor overburnen? |
ik had altijd Mmore cd's maar die gaan maar tot 24 speed, heb nu 40 speed brander dus heb nu philips 40 speed cd's :D
|
heb maar een 8 speed brander, maar ik gebruik *altijd* die cd'tjes van de aldi :D. Lifetec 80 minuten in slimcase, in doosjes van 20. Supergoedkoop en nog geen 1 foute gehad!
|
Citaat:
|
meestal MMORE CD-R 80/700MB multispeed 1-24x slimcase diggies....
maar soms ook die van lifetec want die zijn goedkoper... |
Citaat:
Ik koop ceedees per 100: Taiyo Yuden CD-R 700Mb silver/40x 100-pack spindel Rond de 40 euro, die zijn goedkoop, en zeer goede kwaliteit. |
Aldi, Lifetec
Voor ISO's is dat wel voldoende, voor echt belangrijke data zou ik Philips oid. nemen. |
ik gebruik nu lifetec (van de aldi)
werkenn perfect daarvoor had ik een spindle van traxdata, daarvoor platinum. af en toe nog een los cdtje gebruikt (phillps, somy, white label, MMore. nog nooit een cdtje mislukt |
Taiyo's all the way (Taiyo Yuden cd's dus, vroeger altijd Philips Silver Premium gebruikt, ik heb net 2 Tybo cakeboxes van 50 stuks thuis, die komen ook van Taiyo Yuden :))
''Taiyo Yuden Een zeer hoge kwaliteit, goede compabiliteit met audio apparatuur (vooral Autoradio's), en vooral een gegarandeerde levensduur van meer dan 100 Jaar maken van de Taiyo's de beste CDR voor thuis en professioneel gebruik. Taiyo Yuden Op spindel of in jewelcase Vanaf € 0.30 Nieuw ! TYBO Wat is volgens onze klanten een goede CDR? Een Taiyo met een matgrijze bovenlaag, enkele streepjes en niet te veel tekst. Hier is hij dan : TYBO Tybo 40X Op spindels van 50 of 100. Vanaf € 0.37'' www.cdrwinkel.com TECHNISCHE SPECIFICATIES Technology Write Once Recording Sides 1 Storage Capacity 650 / 700MB Orange Book Std. part II vers 3.1 Substrate Pregrooved Polycarbonate Recording Layer Organic cyanine dye Disk -Outer Diameter -Inner Diameter -Thickness 120mm 15mm 1.2mm Track Pitch spiral 1.6µm Recording Speeds 1/2/4/6/8/10/12/16/20/24 Scanning Velocity 1.2m/s Archival & Shelf life > 100 Years Environmental Conditions -5 to +40°C |
Hoe weten ze dat nou, van die 100 jaar? :confused:
Dat hebben ze nooit getest...q |
Citaat:
Ik heb vorige maand ook een spindel Tybo's gehaald. :) |
Ik koop meestal die van aldi (lifetec) Tot nu toe geen problemen mee gehad. Ben alleen een beetje flauw van die slim-cases, dus ga ik morgen ff naar de schlecker.
Daar hebben ze 10 MMORE (80 min; max 24x) in jewelcase voor 5,99. |
Ik gebruik Lifetec, Emtec, TDK, Philips, nooit 1 mislukte of gare cd gehad.
|
Ik heb zo'n map gekocht waar 200 cd's in gaan. Neemt lekker weinig ruimte in.
|
Citaat:
|
Ik gebruik echt alles door elkaar..
TDK, Philips, TraxData, cheap ass aldi troep.. Enige wat ik echt WEIGER te gebruiken is MMORE ..die zijn echt ultiem ral. En cheap ass sony cdtjes zijn ook niet je van het.. :| |
Taiyo Yuden en Mitsui all the way hier.
En dat zijn, mede met Kodak, domweg de beste. Ergens nooit problemen mee hebben gehad is nog steeds geen garantie voor een lange levensduur, iets waar ik absoluut geen risico mee wil nemen. En zo duur zijn Taiyo Yudens niet op een spindeltje van 100. |
Ik ga nog een paar (30-40) Verbatim Datalife+ cdtjes bestellen vandaag, voor de mp3 collectie en om audio cd's te kopieeren, ze zijn een stuk duurder dan de Tybo's (Taiyo Yuden) maar worden wel met jewelbox geleverd
|
leer branden ? ik doe zo een 10-20 cds per dag , muziek divx , svcd etc. Koop meestal zp een 3-400cds er 2 maand :)
Platinum 80min :) |
'k gebruik altijd Emtec, niet echt duur, en ze zijn van een goede kwaliteit. Van de 60 Emtec schijfjes die ik nu gebrand heb, zaten er 3 mislukte tussen. Lag volgens mij niet eens aan de Emtec schijfjes, maar aan iets anders...
|
Citaat:
|
Ik heb hier Sony, Philips, Kruidvat, Nashua, Mmore, Verbatim en nog iets waar ik nu niet op kan komen, liggen. Nergens ooit problemen mee gehad. :confused:
Maar misschien komt dat nog. :) |
Kheb alles al wel gebrand, ooit...momenteel liggen er een paar 10-packs MMore, omdat die toevallig in de aanbieding waren. Ik gebruik eigenlijk alles.
|
Citaat:
|
ik gebruik eigenlijk alleen die van de aldi en platinums die doen het gewoon goed, voor belangrijke data philips (die oude)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13. |