![]() |
Voorlichting
Door wie ben jij voorgelicht? En wat werd er verteld. Dit naar aanleiding van een vraag van de nationale sextest.
Ik ben eigenlijk alleen op school voorgelicht, ik ben de 2e van het gezin en de eerste is al jaren geleden voorgelicht, maar op een of andere manier, hoef ik niet. En ja op school vertelde ze me dat dat plaatje van die vreemde zee-egel een vagina moest voorstellen en dat klaarkomen het lekkerste is wat je je maar kan voorstellen (aangezien ik het naderhand al vergeten ben hoe lekker het was ben ik van mening dat de liefde ervoor, het spel toch veel lekkerder is) |
ik weet nog goed dat ik een keer sexuele voorlichting kreeg in groep 4.... niet dat we daar wat aan hebben, het enige wat we deden was natuurlijk giechelen en lachen..
later in groep 8 nog een keertje geloof ik. in de eerste en tweede kreeg je pas echte voorlichting, over de ziektes, enz. daar heb ik vrijwel de belangrijke dingen geleerd. als ik nog eens een vraagje had vroeg ik het wel aan iemand op het internet.. ( http://forum.scholieren.com/biggrin.gif) thuis kan ik er makkelijk over praten maar m'n ouders hebben me nooit echt verteld "nou kijk als je met iemand naar bed gaat dan..." ik bedoel, dat weet je toch ook wel......?! |
Citaat:
|
Ik kreeg mijn sexuele voorlichting in de vierde t/m de zesde klas van de basisschool, maar het beperkte zich alleen maar tot de biologische aspecten van sexualiteit. Over masturberen werd bijvoorbeeld niet gesproken en ook een onderwerp als homosexualiteit kwam helemaal niet ter sprake.
Tijdens mijn puberteit ben ik boeken over sexualiteit gaan lezen waardoor ik me ervan bewust werd dat sexualiteit zowel lichamelijke als emotionele aspecten bevat. Ik heb nog steeds een aantal boeken over sexualiteit die ik als naslagwerk gebruik om bepaalde vragen op dit forum te kunnen beantwoorden. |
Citaat:
|
Ik heb zo'n boek gehad op mijn elfde. Waarschijnlijk omdat de eerste keer dat mijn ouders een poging deden om me voor te lichten ik helemaal ging flippen http://forum.scholieren.com/redface.gif
|
in de 2e klas hadden we hoofdstuk voortplanting.. ennum daar leer je dan wel het een en ander over condooms, soa's enzo, maar niet echt over masturberen, trekken enzo... ik denk idd dat je het meeste in de praktijk, van tv, forums en dingen lezen leert
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45. |