![]() |
De golven en de wind (ik is weer terug)
Hallo iedereen, ik ben hier, tot mijn schande, al veel te lang niet meer geweest dus het word echt hoog tijd voor een dichtseltje
xxx De golven en de wind Ik zie een blinde man starend aan de waterkant stok half verzopen in het zand zijn benen onzeker op het land hij was een visser en een reiziger daar was hij tevreden mee hij had duizend en een dromen en een daarvan dat was de zee maar nu kan hij de zee alleen nog horen hij is oud en kan de horizon niet zien ook zijn laatste droom heeft hij verloren zijn vissersboot en zijn beste vriend Ik zie een blinde man starend aan de waterkant stok half verzopen in het zand zijn benen onzeker op het land hij heeft gewacht op de zee die hem bemind zachtjes trekt de vloed hem kopje onder zijn leven eindigt in de golven en de wind want je weet, een zeemansgraf dat kan niet zonder de golven en de wind |
Ik vind het gedicht mooi. Verhalend en beeldend. Maar wat ik niet mooi vind, is het woord verzopen. Dat klinkt meteen weer zo... grof... het past niet in de sfeer van het gedicht (vind ik dan :))
|
glad to see you back here! geweldig dichtsel. Het einde is een lekker dubbel gevoel. Van de ene kant zo tragisch, van de andere kant heeft ie bereikt wat ie wilde.. heel mooi :)
verzopen was me zelf niet opgevallen maar nu anneee het noemt, vind ik dat misschien inderdaad wel niet de mooiste woordkeuze Genesis |
heeeel mooi, ook omdat ik me het helemaal kan voorstellen.
Echt heel goed vindik! (y) |
bedankt voor de reacties
dat verzopen is idd niet het beste verdronken of begraven is mooier ik denk dat verdronken dan het idee het minste onrecht aan doet, maar begraven staat mooier.... ik hou het maar op verdronken denk ik :) xxx of verloren? nu ben ik echt de weg kwijt, ik denk er nog ff over na :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24. |