![]() |
duitse woorden -> Waarom???
Ik snap absoluut niet waarom we voor duits (ik weiger het met een hoofdletter te schrijven) van die achterlijke woorden moeten leren.
Woorden waarvan ik de Nederlandse betekenis niet eens ken. Ook de van Dale kent bijv. niet: de federatiekeurder. Verder moeten we dan ook nog het duitse woorden voor: pottenbakkerscursus en kapittelkerk. Om over de Kernreactor nog maar te zwijgen) Zelfs na de uitleg wat een Trittbretfahrer (nog zo'n onzinnig woord) is heb ik nog nooit een treeplankrijder gezien. Die zijn sinds de paardentram toch al zon beetje uitgestorven, maar we moeten het nog steeds leren! WAAROM? Deze woorden gebruik je toch NOOIT in duitsland? Waarom moet je je tijd dan verdoen met het leren van 250 duitse woordjes die je verder nooit meer uitspreekt en vaak op het moment dat je de repetitie voor je krijgt alweer vergeten bent. Bovendien is het nu zelfs al een SE geworden! School-Examen duits: brrrr, de gedachte alleen al bezorgt me een Schlaganfall. (En 5VWO begrijpt precies wat ik daarmee bedoel) |
Dat is wel h??l onzinnig ja. Belachelijk. Wat voor methode heb je?
|
Oh, heb jij Neue Kontakte? :D (in dat geval heb ik hier nog een hele lijst opgezochte woorden voor je liggen)
|
dat zijn wel heel onzinnige woorden.
ik moet tenminste normale woordjes leren... over school, vervolgopleiding, uitgaan, dingen beschrijven, dat soort dingen. Dat zijn ook nog woordjes waarvan ik denk, goh, als ik in duitsland ben zou ik die misschien nog wel es kunnen gebruiken :) Wat misschien ook wel een voordeel is, is dat mn duitse leraar heeft geholpen met dat boek maken, en die weet ook wel wat ons interresseerd enzo :) (ik werk btw met neue welle) |
Citaat:
|
Citaat:
Worte wie Trittbretfahrer kommen ohne weiteres vor in der deutschen Sprache. |
Tja, dat heb ik ook gehad, bij Duits en Frans... Maar toen werd ons wijs gemaakt dat het niet ging om wát je leert, maar dát je leert leren... Tja... laat ons dan wat interessants leren he, dingen die je kunt gebruiken oid...
|
Citaat:
je leert toch om er iets mee te kunnen, nou, dan zou je toch nuttige dingen moeten leren, en dan maakt het dus wel uit wat je leert... |
Citaat:
dan zou ik ze namelijk wel héél graag willen hebben :o zou je ze naar mij willen mailen ?? *kijkt heel lief* |
Citaat:
Hmm... dan moet ik ze wel uittypen... :p |
Citaat:
|
ze moeten toch iets :D
k vind heel die talen nergens meer op slaan...heb niet echt het gevoel alsof ik iets leer ofzo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31. |