Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 12:44
climax
climax is offline
Ik snap absoluut niet waarom we voor duits (ik weiger het met een hoofdletter te schrijven) van die achterlijke woorden moeten leren.

Woorden waarvan ik de Nederlandse betekenis niet eens ken. Ook de van Dale kent bijv. niet: de federatiekeurder.
Verder moeten we dan ook nog het duitse woorden voor:
pottenbakkerscursus en kapittelkerk. Om over de Kernreactor nog maar te zwijgen)

Zelfs na de uitleg wat een Trittbretfahrer (nog zo'n onzinnig woord) is heb ik nog nooit een treeplankrijder gezien. Die zijn sinds de paardentram toch al zon beetje uitgestorven, maar we moeten het nog steeds leren!

WAAROM? Deze woorden gebruik je toch NOOIT in duitsland? Waarom moet je je tijd dan verdoen met het leren van 250 duitse woordjes die je verder nooit meer uitspreekt en vaak op het moment dat je de repetitie voor je krijgt alweer vergeten bent. Bovendien is het nu zelfs al een SE geworden! School-Examen duits: brrrr, de gedachte alleen al bezorgt me een Schlaganfall. (En 5VWO begrijpt precies wat ik daarmee bedoel)

Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 13:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2002, 13:33
Verwijderd
Dat is wel h??l onzinnig ja. Belachelijk. Wat voor methode heb je?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:17
Anne
Anne is offline
Oh, heb jij Neue Kontakte? (in dat geval heb ik hier nog een hele lijst opgezochte woorden voor je liggen)
Oud 13-10-2002, 15:26
Verwijderd
dat zijn wel heel onzinnige woorden.
ik moet tenminste normale woordjes leren... over school, vervolgopleiding, uitgaan, dingen beschrijven, dat soort dingen. Dat zijn ook nog woordjes waarvan ik denk, goh, als ik in duitsland ben zou ik die misschien nog wel es kunnen gebruiken
Wat misschien ook wel een voordeel is, is dat mn duitse leraar heeft geholpen met dat boek maken, en die weet ook wel wat ons interresseerd enzo
(ik werk btw met neue welle)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 17:41
marlies
marlies is offline
Citaat:
perseus schreef:
Dat is wel h??l onzinnig ja. Belachelijk. Wat voor methode heb je?
Naklar! zeker, hadden wij ook..ook met die rare woorden.. gelukkig had ik ook nog duits2 dat was tenminste een beetje logisch
Oud 16-10-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
climax schreef:
WAAROM? Deze woorden gebruik je toch NOOIT in duitsland?
Und woher holst du diese Weisheit?

Worte wie Trittbretfahrer kommen ohne weiteres vor in der deutschen Sprache.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 10:06
Verwijderd
Tja, dat heb ik ook gehad, bij Duits en Frans... Maar toen werd ons wijs gemaakt dat het niet ging om wát je leert, maar dát je leert leren... Tja... laat ons dan wat interessants leren he, dingen die je kunt gebruiken oid...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef:
Tja, dat heb ik ook gehad, bij Duits en Frans... Maar toen werd ons wijs gemaakt dat het niet ging om wát je leert, maar dát je leert leren... Tja... laat ons dan wat interessants leren he, dingen die je kunt gebruiken oid...
tsss wat is dat nou voor onzin... het maakt niet uit wat je leert, maard at je leert...

je leert toch om er iets mee te kunnen, nou, dan zou je toch nuttige dingen moeten leren, en dan maakt het dus wel uit wat je leert...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Oh, heb jij Neue Kontakte? (in dat geval heb ik hier nog een hele lijst opgezochte woorden voor je liggen)
wortelisten???
dan zou ik ze namelijk wel héél graag willen hebben
zou je ze naar mij willen mailen ??

*kijkt heel lief*
Oud 17-10-2002, 15:19
Anne
Anne is offline
Citaat:
linda85 schreef:
wortelisten???
dan zou ik ze namelijk wel héél graag willen hebben
zou je ze naar mij willen mailen ??

*kijkt heel lief*
Ja hoor. Nog meer mensen?

Hmm... dan moet ik ze wel uittypen...
Oud 18-10-2002, 18:52
climax
climax is offline
Citaat:
marlies schreef:
Naklar! zeker, hadden wij ook..ook met die rare woorden.. gelukkig had ik ook nog duits2 dat was tenminste een beetje logisch
Inderdaad Na Klar!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:35
MarilynManson
MarilynManson is offline
ze moeten toch iets
k vind heel die talen nergens meer op slaan...heb niet echt het gevoel alsof ik iets leer ofzo
Reageren

Regels voor berichten