![]() |
Als je zenuwachtig bent
Wat doen jullie als jullie ergens heel erg zenuwachtig voor zijn?
Ik heb zo nu en dan van die nervositeitsaanvallen, vaak zonder duidelijk aanwijsbare reden... Ik neem wel eens een Valdispertje of een Plantival, maar het helpt niet. Roken kalmeert mij ook niet bijzonder goed... Iemand tips? |
Citaat:
Vaak werd ik ineens heel zenuwachtig, bang dat ik zou falen met weet ik veel wat.. Ik haalde dan altijd een kopje thee in de kantine, rustig op drinken en alles ok. Maar ja, in de vijfde kon ik gerust in de klas thee drinken... ligt ook weer aan je school... Hmm.. je hebt ook druppels die angst weg nemen, ook van VSM... geen idee alleen hoe die heten... |
Als ik stress heb ga ik 'n eind gaan lopen, dat kalmeert me. Misschien kan een bepaalde sport je eraan helpen?
Medicatie enzo hmm neem je beter niet te gauw. |
Ik had vandaag een presentatie.. stelde eigenlijk niets voor maar was net zoals altijd weer supernerveus... hele snelle hartslag etc.. heb geen idee hoe het te voorkomen helaas :)
|
Ik speel sinds kort gitaar en dat ontspant.
Ik weet niet waarom maar bepaalde soorten muziek kan ik heel goed bij ontspannen. (Era enzo) |
Ja sporten! Idee! Haha ik ben een beetje lui dus daar was ik zelf gewoon niet op gekomen... Maar ik ga het doen... Het schijnt inderdaad onwijs te ontspannen om een stuk te lopen (hardlopen) als je onrustig bent. Fietsen helpt bij mij trouwens niet... Thx
|
Strand, lekker uitwaaien..
Sprinten, squashen, veeel babbelen met mensjes om me heen.. Soms wat aanvallen dat ik ga lopen ijsberen ed.. :o |
ik moet altijd heel erg naar de wc als ik zenuwachtig ben. bij mij helpen valdispertjes wel goed
|
Citaat:
Let op je ademhaling. Heel ontspannen ademhalen. In een rustig tempo. Dat is mijn methode. Inderdaad lopen, fietsen en dergelijke werkt ook perfect. |
Hm soms kom ik niet helemaal goed uit m'n woorden of word ik een beetje rood. Wat ik er aan doe? Even diep ademhalen en even rond kijken, je niet enkel focussen op hetgeen waar je zenuwachtig voor bent.
|
ik ga altijd heel erg snel praten, en lachen en tsja... gewoon van die zenuwtrekjes!
|
ik rook of ik smoor
maar dat is niet echt een aanrader beter dat je er af blijft maar gewoon ff wandelingetje maken of ff bellen naar iemand dat helpt bij mij soms ook wel |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |