![]() |
[mobo]
tsja, daar gan we dan :( was ik afgelopen week nog helemaal blij dat ik bijna mn nieuwe computer in elkaar kon zetten ging alles donderdag mis.
mn antec kast was perongeluk al verkocht, dus nu staat er een lian-li :p op mn bureau... dat viel dus nog wel mee :) maar toen kwam het, alles netjes aan gesloten (kast is echt super) dan klaar om te booten.. eerst een mooi schermpje van mn p4s8x.. hij herkent mn proc geheugen, maar dan begint het. mn hd aan de 1e ide controller word direct herkend. mn dvd en cdwriter aan de 2e controller helaas niet. kabels gechecked, nog een keer gechecked. hd aan 2e contr gedaan dvd en writer aan 1. daarna werden mn writer en dvd herkend maar de hd niet meer. mijn conclusie controller 1 doet het niet. terug naar yorcom, daar kwam ik aan en kreeg zonder ook maar te vragen een nieuw mobo mee (goede zaak). thuis gekomen percies het zelfde verhaal :( wat doe ik fout? of hebben ze bij yorcom gewoon een set brakke mobo's liggen? -de postbode- ps. geen irq conflikts, 2e controller staat aan in de bios |
(naaiactie van digiworld, maar ja, een lian-li is ook niet mis (y))
volgens mij zijn er wel meer problemen met de p4s8x. kijk maar eens op tweakers.net & got.. maar goed, je zou een nieuwe bios revisie kunnen proberen.. |
Citaat:
Maareh, ik zou hieruit concluderen dat het 2e moederbord ook niet deugt. Als ik lees wat je al geprobeerd hebt, dan kan ik alleen maar het moederbord de schuld geven. |
Misschien hebben ze jou hetzelfde teruggegeven ;)
|
tsja, na, vandaag bij yorcom geweest. ze wilden eerste het hele mobo doormeten op kortsluiting. en zouden voor me 2uur bellen hoe het er mee stond. dat bellen is nooit gebeurt en toen ik om 3uur bij yorcom kwam hadden ze nog niets gedaan. ze waren er mee bezig. dus ik weer naar huis en om 4uur eens gebeld hoe het er mee stond. ze hadden het doorgemeten en de hele serie mobo's die ze in huis hadden bleek dit deffect te hebben een slechte serie dus. maar aangezien ze daar al om 4uur dicht gaan zal ik tot morgen moeten wachten voordat ik mijn P4PE (geen vertrouwen meer in de p4s8x) kan ophalen
-de postbode- |
nou, dan hier het laatste verslag :) het mobo (P4PE) draait als een zonnetje. heerlijk stabiel en aardig goed over te klokken. voor het moment loopt ie gewoon nog op de defualt stetting. maar als mn nieuwe voeding binnen komt zal ik eens wat gaan experimenteren. de fsb van dit mobo gaat zover als 200mhz :eek: dat zal ik wel niet halen maar wie weet.
de postbode- die iedereen dit bord kan aan bevelen |
Gefelciteerd met je aankoop en dat je er nog maar veel plezier aan mag beleven! :)
|
Citaat:
|
Citaat:
(En dat terwijl het mn (bijna) buren zijn! :eek: ) mwah morgen maar nog eens bellen over de harde schijf |
Citaat:
De fsb van mijn mobo gaat ook tot 200...Maar je kan toch niet ip dubbele kloksnelheid draaien dacht ik...dat is waanzinnig of niet? dat 4/5 fsb ding en ram divider snap ik al helemaal niet sry :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |