![]() |
[videokaart] tv-out shit
ik heb momenteel een g-force2 nogwat maar daar zit geen tv-out functie op, nu wil ik wel dvd en divx op mijn tv-scherm tsjekken maar dat wil niet zonder een nieuwe videokaart
welke kan ik dan het beste kopen als ik niet al teveel te besteden heb? |
Een tv-kaart... Geen idee welke, er zijn legio mogelijkheden, probeer je behoeften iets nauwkeuriger te omschrijven.
|
msi geforce 2 mx200 :)
clone view zelfs :) (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Topicstarter zei al dat hij niet al te veel te besteden had...
Gebruik zelf de ASUS V7100 PRO; GeForce2MX-400 32MB met TV-out. Werkt prima, maar volgens mij was deze generatie al uitgefaseerd... 'k Zou kijken naar een GeForce 4MX, de fabrikanten zelf bepalen welke opties op welke modellen komen. |
gewoon een ati radeon 7500 kopen, zijn goedkoop en hebben een perfecte video out.
|
mx200 :D ffs :)
50 euro kost dat ding ofzo |
hmm, ligt het aan mij of zij de topic starter een tv-out wilde zonder een nieuwe videokaart. :o voorgaande opties zitten er in dat geval niet echt in.
mijn idee zou een matrox marvel g200tv pci zijn :) okeey het is een nieuwe video kaart maar de oude hoeft er niet uit. en je hebt gelijk een aan sluiting voor nog een monitor :cool: verder zijn in mijn ogen de tv-outs van matrox erg goed. even een linkje k weet niet of je dr nog ergens nieuw aan kan komen maar 2e hands moet vast lukken. -de postbode- (ik heb nog zo'n kaartje liggen maar die is op het moment nog in gebruik) |
Mja, best leuk zo'n kaartje hoor postbode. Toch ben ik bang dat deze kaartjes nogal duur zijn (2e hands). PCI videokaartjes met een tv-out zijn gewoon erg populair, vooral die van matrox zijn erg gewild.
|
Wel TV-out maar geen nieuwe videokaart? Koop een MPEG2-kaartje. Decodeer je meteen DVD's hardwarematig, TV-out zal ook wel beter zijn dan van die op de gemiddelde GeForce MX.
|
Citaat:
|
Citaat:
-de postbode- |
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn waarschijnlijk wel DivX encoder/decoder kaarten, maar die--alsmede MPEG2-kaarten--zijn allemaal duurder dan een budget videokaart-cum-TV-out. Maar als je niet een nieuwe videokaart wil kopen dan heb je lijkt mij geen andere keus. |
Citaat:
lees zijn bericht nog eens goed!! :D :cool: |
Citaat:
-de postbode- |
Citaat:
|
Citaat:
De Geforce 2 MX 200, wat een waardeloos product is dat toch. BAH BAH en nogeens BAH. Dat ding is echt zo traag als dikke stront door een trechter (in de winter). Kortom, niet doen dus. Dan kan je beter iets meerbetalen voor een Geforce 4 MX 440 (+/-€80). Deze rent rondjes om zo'n waardeloze kaart als de GF2 MX 200. Zo, dat lucht op. :) |
Citaat:
:D Dat valt overigens wel mee hoor :), weliswaar niet zo snel als een Geforce 4 mmx 440 (natuurlijk!), maar nog wel aardig. |
hij wil zo goedkoop mogelijk tvout .. haalt toch niet uit of de videokaart snel is of niet.. als hij niet gamed is de mx200 volgens mij gewoon 1 van de goedkoopste oplossingen.
|
tsja, wat wil de topic starter verder met sn kaart doen? tv-out belangrijk of toch ook games? liever 2d dan 3d? buget :) kortom meer info please
-de postbode- |
Citaat:
|
Citaat:
|
Nie doen die 2MX. Je kunt imo beter die Geforce 2 verkopen en er een Geforce 4 MX440 inzetten voor zo'n €100,- Heb je en een betere kwaliteit tv-out/dualview, betere 2D en betere 3D.
|
Citaat:
|
Citaat:
-de postbode- |
waarom moet het eigenlijk een geforce zijn? k herinderde me net weer een review van tom waarin de xabre wel aardig uit de bus kwam, en ja, na even zoeken http://www.tweakers.net/nieuws/22779/?highlight=xabre vooral over de TV-out was men erg te spreken. misschien iets voor de topic starter?
je hebt al een xabre-400 voor 88euro -de postbode- |
Ik zou gaan voor die spotgoedkope gf2mx, enkel om tv out te hebben dan
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dat heeft ie ook niet als hij die gts verkoopt...mwéh?
Het een of et ander zo bedoel ik |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05. |