Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Sigur Rós! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=257331)

Krummeltje 24-10-2002 08:43

Sigur Rós!

Hej!

iemadn hier die het nieuwe album van Sigur Rós gehoord heeft of die deze (overigens fabuleuze band) kent? Ik wel, ik vind ze geweldig en ik vind Ágaetis Byrjun (?) meesterlijk!

Anyone?

Danique 24-10-2002 10:12

ik heb ook Ágaetis Byrjun
het is erg mooie muziek, maar ik kan er niet teveel/vaak naar luisteren, want het is echt van dat soort muziek waar je voor in de mood moet zijn, want je moet echt goed luisteren, is geen achtergrondmuziekje...
het nieuwe album heb ik nog niet gehoord, wanneer komt ie uit of is ie dat al?

disaster 24-10-2002 13:30

egt lekker album om op te zetten als je nergens zin in hebt ofzow, dat je alleen ff de muziek hebt als t ware (y)

cottoncandy 28-10-2002 14:01

Sigur Rós is echt prachtige muziek.. ik had ze wel willen zien in de Melkweg.

Andijvie 28-10-2002 14:26

heb ze op werchter gezien, 2001, práchtíg!!!

Danique 28-10-2002 14:57

ik heb het nieuwe album ()
erg mooi, maar moet het nog afluisteren

Nordens Konge 28-10-2002 16:23

Melodyofdeath:

het is echt hele mooie muziek, ik ben helemaal gek van staralflur, echt lief enzo, alleen overal waar ik kom is het album uitverkocht :( weet iemand msg nog ergens waar ze ze verkopen

MCH 28-10-2002 16:27

Citaat:

danique2 schreef:

MetalliCat 28-10-2002 19:19

Ik heb Agaetis Byrjun, en ik koop zeker of krijg de nieuwe

konflict 28-10-2002 19:24

Citaat:

danique2 schreef:
ik heb ook Ágaetis Byrjun
het is erg mooie muziek, maar ik kan er niet teveel/vaak naar luisteren, want het is echt van dat soort muziek waar je voor in de mood moet zijn, want je moet echt goed luisteren, is geen achtergrondmuziekje...
het nieuwe album heb ik nog niet gehoord, wanneer komt ie uit of is ie dat al?

hier ben ik 't wel mee eens...

hoe heet dat nieuwe album?

MetalliCat 28-10-2002 19:31

Citaat:

konflict schreef:
hier ben ik 't wel mee eens...

hoe heet dat nieuwe album?

Het is min of meer untitled, het heet ().
Hety is de bedoeling dat je zelf een titel verzint, evenals de tracktitels, er staan geen titels op het album (via setlists al wel op internet te vinden, maar dat zijn wel onzintitels, werktitels)

TeethgrindeRRR! 28-10-2002 20:13

Ik heb Von, Ágaetis Byrjun en (). Ik vind het heerlijke muziek! Ik hou sowieso wel van die muziek uit dat genre. Die dromerige sfeer past wel bij mij. Ik heb ze pas in de Melkweg gezien en het was fantastisch!!!

Andijvie 29-10-2002 09:30

Ik ga vanmiddag ( ) eens even halen, voor mijn vriend als 'cadeautje' en voor mij ook natuurlijk :)
Ben heeeel erg benieuwd, heb er alleen nog maar goede dingen over gehoord :)

Stevill 29-10-2002 09:35

(y) superieur artwork bij de laatste cd

Andijvie 29-10-2002 09:39

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
(y) superieur artwork bij de laatste cd
*rent naar de winkel*
Heb er zin in :)

Andijvie 29-10-2002 12:02

Ik heb hem,
nu net op gezet en het is.... enorm mooi.... wauw...
Komende dagen de nummers aftasten, daarna wordt ik weer wakker. Echt heerlijk!

Hannibal 01-11-2002 20:55

Ik heb de CD ( ) ook en hij is ronduit geniaal, geen titels, geen titel van de CD, alleen maar een raar wit boekje, van vloeipapier lijkt het, en dan 72 minuten wegzweven op vage klanken, drumstel met tempo 30, keyboard en alpenhoornen er doorheen en dan dan die stem van die zanger die er schel doorheen klinkt, genieten!

Sebadoh 21-02-2003 11:47

Sigur Rós is zeker goed.
als je van deze band houdt moet je zeker ook Mogwai en The album leaf een keer checken.
The album leaf gaat touren met Sigur Ros dus zekerr de moeite waard

Silent Enigma 21-02-2003 12:10

heb Agaetis en (), zeer mooie muziek, lekker voor op de bank met een biertje en een zak chips en de stereo hard...

lekker duister... probeer voor eenzelfde sfeertje ook eens bij Explosions in the Sky, Godspeed You! Black Emperor

TeethgrindeRRR! 21-02-2003 12:36

Citaat:

Silent Enigma schreef:
heb Agaetis en (), zeer mooie muziek, lekker voor op de bank met een biertje en een zak chips en de stereo hard...

lekker duister... probeer voor eenzelfde sfeertje ook eens bij Explosions in the Sky, Godspeed You! Black Emperor

Kheb ze in de Melkweg gezien, was erg goed!

ik vind gy!be toch echt anders qua sfeer, hoor! Beter...

86dagreed 21-02-2003 13:20

Citaat:

TeethgrindeRRR! schreef:
Kheb ze in de Melkweg gezien, was erg goed!

ik vind gy!be toch echt anders qua sfeer, hoor! Beter...

coole poep.

Ik heb dat laatste album ook gekauft en vind het wel leuk maar niet voor elk moment van de dag. Als je dood wil kun je die cd er best opzetten.

G-Lo 21-02-2003 13:21

Moet het toch maar een keer goed gaan beluisteren... ;)

kiek 21-02-2003 17:19

ja móói! tenminste, dat éne liedje wat ik van hun ken: svefn-g-englar Vanilla Sky OST...de film is wat minder maar de cd is (y)

Danique 21-02-2003 17:22

Ze hebben nu ook een soundtrack gemaakt van een film.
"Hlemmur"

ik heb hem, maar nog niet geluisterd.

Paniccore 21-02-2003 18:07

Staralfur wat een schitterend nummer

TeethgrindeRRR! 21-02-2003 18:48

Citaat:

Danique schreef:
"Hlemmur"

:confused: :confused: :confused:

]{ing 21-02-2003 18:51

Citaat:

Danique schreef:
"Hlemmur"

ik heb hem wel geluisterd

sommige nummers lijken net rip-offs van aphex twin's ''druqks''

wel aardig

Ciao Che 21-02-2003 19:07

Citaat:

Danique schreef:

Zelfde hier, en net zoals TeethgrindeRRR! al zei: ik hou van dat soort muziek

IEMOW-KOR 22-02-2003 00:38

Citaat:

TeethgrindeRRR! schreef:
:confused: :confused: :confused:

Mirc
efnet
altrock

IEMOW-KOR 22-02-2003 00:38

Citaat:

]{ing schreef:
ik heb hem wel geluisterd

sommige nummers lijken net rip-offs van aphex twin's ''druqks''

wel aardig

Nou dan zijn ze wel een totaal andere weg ingeslagen. Beloofd veel goeds.

]{ing 22-02-2003 08:25

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:
Nou dan zijn ze wel een totaal andere weg ingeslagen. Beloofd veel goeds.
heb verder nog niets gehoord.. heb dus geen vergelijkingsmateriaal, ben op zich wel nieuwsgierig naar andere albums

Type 22-02-2003 10:20

vind de eerste beter dan de 2e moet ik zeggen...

freakjuh 22-02-2003 12:57

Hm..Ik hoor van iedereen positief commentaar op die band, ik moet ook maar es gaan luisteren ofzo.

antigone 22-02-2003 14:27

Sigur rós is ronduit geniaal. ik heb 2 albums van ze, agaetis byrjun en ( ). Persoonlijk vind ik ( ) beter, ook de hele sfeer om het album heen, het artwork en het feit dat het geen titels heeft, maken de plaat geniaal. Schitterende pianomelodietjes, die dan 7 minuten lang worden herhaald, zonder dat het verveelt. Geweldig. En dan die stem, die is ook gewoon geweldig. Persoonlijke favoriet van mij is het slot van ( ). Dat is niet uit te leggen...zooo mooi. Hoe dan ook, ik vind idd ook dat de muziek van deze band absoluut niet als achtergrondmuziek moet worden gedraaid. Dit is muziek van grote klasse, hier moet je je helemaal aan overgeven. Dames en heren, sigur rós is geweldig.

btw, heeft iemand ooit de videoclip van svefn-g-englar gezien ? mooi he...

MetalliCat 22-02-2003 14:36

Jup, videoclip is wel mooi. Ik heb beide albums ook.

Paniccore 22-02-2003 15:15

ik zit te twijfelen of ik () moet kopen ofniet :confused:

antigone 22-02-2003 15:19

Citaat:

Paranoid Android schreef:
ik zit te twijfelen of ik () moet kopen ofniet :confused:
ja !! doen..!! je krijgt er geen spijt van...hoewel de media kritisch over het album is...maar dat is alleen maar uit frustratie omdat t geen titel heeft...fzo...nja...ik kreeg m voor kerst...echt een mooi cadeau :)...

kopen geblazen !!

Paniccore 22-02-2003 15:53

Besteld :p

freakjuh 22-02-2003 17:00

Wauw...ik heb net wat gedownload..

Zooo mooi....

...

superjip 23-02-2003 11:25

Een vriend van me is er weg van...zei dat het vet mooi en relaxed was....vooral als je stoned bent. Nou dan valt dit bandje gelijk af voor mij hehe..

Ik heb volgens mij 1 nummertje gehoord, klinkt wel grappig

86dagreed 23-02-2003 15:17

Citaat:

superjip schreef:
Een vriend van me is er weg van...zei dat het vet mooi en relaxed was....vooral als je stoned bent. Nou dan valt dit bandje gelijk af voor mij hehe..

Ik heb volgens mij 1 nummertje gehoord, klinkt wel grappig

het bandje valt af als het relaxed is als je stoned bent? Dat heeft toch niets te maken met kwaliteit van een album, maar met persoonlijke ervaringen van mensen.

'deze cd is cool als je ind e zomer in de tuin zit'.
'ow, dan koop ikhem niet'.

Ik bedoel, dat is toch smaak? Dan kan jij hem toch nog wel goed vinden en misschien helemaal niet geschikt voor in de zomer. Geef de band een eerlijke kans.

superjip 23-02-2003 18:23

jawel...maar hij liet t overkomen dat je er wel stoned voor moet zijn....dat schat ie namelijk meestal wel goed in, ik leen dat cdtje nog wel es van hem om te kijken of ie gelijk heeft

Horror Kitty 23-02-2003 18:51

ik heb het nog steeds niet gedownload eigenlijk..
heb 1 keer een klein stukje gehoord, toen ik bij SpiT thuis zat, toen had Max (loempa addict :D) die titelloze cd opgezet :).
ik vond het wel leuk, maar ik zal maar eens wat downloaden..

86dagreed 24-02-2003 00:24

Citaat:

superjip schreef:
jawel...maar hij liet t overkomen dat je er wel stoned voor moet zijn....dat schat ie namelijk meestal wel goed in, ik leen dat cdtje nog wel es van hem om te kijken of ie gelijk heeft
tja, alsje dood wil moet je het zeker eens luisteren :P

Krummeltje 24-02-2003 15:59

Citaat:

86dagreed schreef:
tja, alsje dood wil moet je het zeker eens luisteren :P
:confused:

Jij hebt echt een vreemd gevoel voor humor, jij.

Danique 24-02-2003 16:34

Ik vind hlemmur maar vaag. Idd meer met elektronische geluidjes..Ja..wel aardig, maar ik geef de voorkeur aan een gewone SR cd.
Ach ja, het is een soundtrack he, weer een kans voor ze om iets anders te proberen :)

Ce-El-Wan 24-02-2003 18:04

waarom is het zo geniaal om een album geen titel en geen songtitels te geven? :p
Aniewee, wat ik van het laatste album hoorde klonk erg aantrekkelijk. Lekker zweven. Vooral dat nummer met die foute jaren 80-keyboard drumsound is top

empyrian 03-03-2003 19:51

fucking mooi, ik moet dat nieuwe album hebben...maar dat heeft geen titel?

Krummeltje 04-03-2003 12:38

Citaat:

empyrian schreef:
fucking mooi, ik moet dat nieuwe album hebben...maar dat heeft geen titel?
Jawel, het heet ( )

Oftewel: haakje spatie haakje. Niet echt een titel inderdaad, maar dat klopt op een of andere manier wel bij de band en de muziek. Jónsi zingt toch in Hopelandic (en niet HopelandISH) en dat is geen bestaande taal. En IJslands kunnen we overigens ook niet verstaan.

86dagreed 04-03-2003 13:51

Citaat:

Krummeltje schreef:
Jawel, het heet ( )

Oftewel: haakje spatie haakje. Niet echt een titel inderdaad, maar dat klopt op een of andere manier wel bij de band en de muziek. Jónsi zingt toch in Hopelandic (en niet HopelandISH) en dat is geen bestaande taal. En IJslands kunnen we overigens ook niet verstaan.

hoezo klopt dat bij de band?

MOgwai heeft toch ook titels en maakt een minder zware versie van dit soort muziek?

Daarnaast zingt hij ook in het Ijslands, en dat wij dat niet kunnen verstaan betekent niet dat anderen dat niet kunnen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.