Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   's ochtends lager zingen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=258976)

tacidvs 25-10-2002 20:43

's ochtends lager zingen?

Als ik net op ben kan ik lager zingen dan later op de dag, weet niet waarom. Heb dan betere beheersing over de laagste tonen van mijn bereik. Iemand enig idee hoe dat komt?

Quiana 25-10-2002 20:51

Ik denk dat het is omdat je net wakker bent dan..
Je hebt je stembanden
de hele nacht niet gebruikt,
en daardoor doen ze het beter :confused:
naja, dat denk ik dan.. :o

Johanne 25-10-2002 21:14

Omdat je dan niet "ingezongen" bent.....
Als je een tijd je stem niet gebruikt hebt en je gaat dan zingen dan moet je eerst ' inzingen' om je stembanden op te warmen. En pas als die opgewarmd zijn kan je volledig gebruik maken van het bereik van je stem (vooral in de hoogte). Als je stembanden niet opgewarmd zijn dan kan je dus vooral laag zingen.....
Snap je? Sorry beetje vage uitleg.....

Quiana 25-10-2002 21:17

Citaat:

Johanne schreef:
Omdat je dan niet "ingezongen" bent.....
Als je een tijd je stem niet gebruikt hebt en je gaat dan zingen dan moet je eerst ' inzingen' om je stembanden op te warmen. En pas als die opgewarmd zijn kan je volledig gebruik maken van het bereik van je stem (vooral in de hoogte). Als je stembanden niet opgewarmd zijn dan kan je dus vooral laag zingen.....
Snap je? Sorry beetje vage uitleg.....

Tis dus eiglijk net als een blaasinstrument?
Moet je ook eerst opwarmen
voordat je hoog kan fluiten..
*of zie ik het nou toch
verkeerd :S :o*

tacidvs 25-10-2002 21:18

Zal morgenochtend eens hoog zingen, vertel wel hoe het ging. Doe ik dus normaal nooit omdat ik dan zo lekker laag kan zingen.

miekmuis 25-10-2002 21:23

Heb ik ook... volgens mij heeft iedereen dat eigenlijk. Ik kan de hoogste tonen die ik s avonds wel haal s ochtends niet halen, lagere tonen dan ik s avonds kan kan ik wel halen...

Roos 25-10-2002 21:47

Mijn stem is 's morgens helemaal brak.. lekker schor

jnieuwelaar 26-10-2002 05:55

Meestal praat ik als een kameel 's ochtends, helemaal op een zondag.

MazeMouse 27-10-2002 01:01

Mijn stem is nooit hoog. (als ik hoger dan G-Snaar op mijn gitaar probeer te komen dan hapert mijn stem al gelijk)

Maar merk er weinig van omdat ik enig kind bij en ik 's ochtend niks tegen mijn ouders te melden heb.

utopian me 27-10-2002 01:33

hmm, vaak is mijn stem helemaal weg wanneer ik net opsta. wanneer het kan blijf ik nog een tijd liggen zodat ik wat wakkerder ben en doordeweeks is er gelukkig meestal nog niemand op zodat ik nog niet hoef te praten (en chagerijnig te zijn, maar daar gaat het niet om).
tja, iets van antwoord is al gegeven, maar eigenlijk snap ik dan niet dat je dan wel lager dan normaal kunt zingen. of bedoel je dat je gemiddelde stem dan lager is... ofzo ;)

tacidvs 27-10-2002 13:47

En jawel, ik kon niet hoog zingen. Dat is lastig, want ik zing liever laag dan hoog. Mochten jullie daar een oplossing voor weten, hoor ik dat graag,

Balance 27-10-2002 13:59

gewoon ff inzingen 's ochtends dan!
je begint gewoon met een laag liedje dat je dus gewoon haalt en wanneer je stem een beetje op gang komt kan je vanzelf ook de hoge tonen halen.

't heeft niks met 't tijdstip te maken, maar gewoon met het gebruik van je stem, die in de nacht rust heeft gehad en dus weer op gang moet komen.

Gothic 27-10-2002 14:41

Citaat:

tacidvs schreef:
En jawel, ik kon niet hoog zingen. Dat is lastig, want ik zing liever laag dan hoog. Mochten jullie daar een oplossing voor weten, hoor ik dat graag,
ik heb helemaal niets gehoord :p?

tacidvs 27-10-2002 14:47

Citaat:

linda85 schreef:
gewoon ff inzingen 's ochtends dan!
je begint gewoon met een laag liedje dat je dus gewoon haalt en wanneer je stem een beetje op gang komt kan je vanzelf ook de hoge tonen halen.

't heeft niks met 't tijdstip te maken, maar gewoon met het gebruik van je stem, die in de nacht rust heeft gehad en dus weer op gang moet komen.

Andersom, ik wil laag zingen, dát lukt me niet, ook niet met inzingen (of het moet langer dan een half uur zijn?).

*Liene* 27-10-2002 20:14

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Meestal praat ik als een kameel 's ochtends, helemaal op een zondag.
hoe praat een kameel? :P

maar ik kan 's ochtends ook nooit zo goed (hoog) zingen

MegaManX 27-10-2002 21:49

hey dat komt me heel bekend voor
ik heb t pas erg als ik de avond ervoor heb gedronken
mn ma zegt: goeie morgen!
ik: GOEIUHMORGUHHHHHH *zwaar*

pathfinder 31-10-2002 19:22

smorgens is mn stem altijd zo gaar als t maar kan :)

laag gaatwel, heel laag gaat niet, en over hoog maar te zwijgen. :rolleyes:

savonds t tegenovergestelde, zeker als ik veel rook of drink kan mn stem SUPERlaag en ook vrij hoog.. :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.