![]() |
Hoe te verklaren
Ik wil hier graag al mijn vragen kwijt over vreemde dingen die iedereen heeft. Op het moment kan ik maar op twee voorbeelden komen, ik heb echter veel meer vragen die komen dus nog.
Iedereen heeft wel eens dat mensen tegen iets tegen je zeggen, je luistert alleen niet goed. Daarom vraag jij of de desbetreffende persoon de vraag zou kunnen herhalen (vaak doormiddel van het woord "wà(t)". Op het moment dat je dit zegt zeg je het antwoord eigenlijk al: "Wat? Ja dat klopt". Misschien vreemd omschreven maar dat heb ik heel vaak, je krijgt een vraag luistert niet goed en denkt het dus echt niet gehoord te hebben en even later weet je het toch. Hoe is dit te verklaren? Dan het tweede voorbeeldje: Vaak als je in bed ligt en je slaapt zo'n beetje in dan maak je soms ineens een hele schokkerige beweging (dit komt raar over :p). Je zwaait bijvoorbeeld ineens je arm de lucht in, of je draait je hoofd vliegensvlug de andere kant om als reactie op iets wat je denkt en realistisch lijkt. Ook dit klinkt misschien raar, maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat zij dit ook wel eens hebben. Hoe is dat in godnaams mogelijk? Achteraf verklaar je jezelf namelijk ook altijd voor gek... Ik zou hier graag een verklaring voor willen hebben, dit is er denk ik wel het juiste forum voor :) In de loop van de tijd schieten mij wel meer van dit soort zaken te binnen, die post ik hier dan ook. Als andere soortgelijken vragen hebben: plaats ze maar! Ik vind het ook wel leuk om te lezen :p |
whahaha ja ik denk dat met die vragen dat je het eerste deel wel hebt gehoord, maar gewoon als reactie "wa(t)" zegt... en dan denken je hersens even heel snel na over de rest van de vraag en dan weet je al wat diegene bedoelt..
dat slape gaan, ja da heb ik ook wel es en dan denk ik HUH wtf doe ik nou??! maar ja, tijdens drome is dit reactie en t kan ook kome omdat je die dag veel hebt gedaan en je spieren nog naschokken hebben.. nou heb ik ook een vraagie :) hoe kunne mensen in godsnaam leven om 30 jaar lang in een kantoortje achter een bureau hun leven weg te kwijnen??? |
Citaat:
Dat laatste is niet psychisch :p Of misschien toch wel, ik weet het eigenlijk niet. Geld? Niks anders kunnen en toch geld nodig? Of wellicht geen lef om iets nieuws te ondernemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar nu terug graag naar het begin. Ik heb nog steeds geen echte antwoorden. Wel mogelijke verklaringen.
|
Citaat:
oh, irony, sweet drama |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Over die vragen dat je toch vraagt wat er gezegd werd: ik denk gewoon om zeker te weten wat er gevraagd werd. Of omdat het bijvoorbeeld al wel in je hoofd zit, maar nog niet helemaal is door gedrongen tot je hersenen oid. Die rare bewegingen zal ook wel wat met je hersenen te maken hebben, dat de signalen niet helemaal goed doorgegeven worden oid. |
Citaat:
|
Dat eerste voorbeeldje herken ik wel, dat doe'k zelf ook wel 20 keer per dag ofzow :p
reden: ik wil snel antwoord geven op een vraag, en dan vaak te snel, zodat ik eigenlijk nog geen antwoord op de vraag heb bedacht. Door dan "wa :confused: " of "wabliev :eek:" te zeggen komt er wat tijd waarin ik snel in gedachte het antwoord formuleer en die al kan uitspreken voordat die andere persoon begonnen is met de vraag opnieuw te stellen. snap u? :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19. |