Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2002, 09:11
Verwijderd
Ik wil hier graag al mijn vragen kwijt over vreemde dingen die iedereen heeft. Op het moment kan ik maar op twee voorbeelden komen, ik heb echter veel meer vragen die komen dus nog.

Iedereen heeft wel eens dat mensen tegen iets tegen je zeggen, je luistert alleen niet goed. Daarom vraag jij of de desbetreffende persoon de vraag zou kunnen herhalen (vaak doormiddel van het woord "wà(t)". Op het moment dat je dit zegt zeg je het antwoord eigenlijk al: "Wat? Ja dat klopt".
Misschien vreemd omschreven maar dat heb ik heel vaak, je krijgt een vraag luistert niet goed en denkt het dus echt niet gehoord te hebben en even later weet je het toch. Hoe is dit te verklaren?

Dan het tweede voorbeeldje: Vaak als je in bed ligt en je slaapt zo'n beetje in dan maak je soms ineens een hele schokkerige beweging (dit komt raar over ). Je zwaait bijvoorbeeld ineens je arm de lucht in, of je draait je hoofd vliegensvlug de andere kant om als reactie op iets wat je denkt en realistisch lijkt.
Ook dit klinkt misschien raar, maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat zij dit ook wel eens hebben. Hoe is dat in godnaams mogelijk? Achteraf verklaar je jezelf namelijk ook altijd voor gek...

Ik zou hier graag een verklaring voor willen hebben, dit is er denk ik wel het juiste forum voor

In de loop van de tijd schieten mij wel meer van dit soort zaken te binnen, die post ik hier dan ook. Als andere soortgelijken vragen hebben: plaats ze maar! Ik vind het ook wel leuk om te lezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2002, 09:52
another supergirl
another supergirl is offline
whahaha ja ik denk dat met die vragen dat je het eerste deel wel hebt gehoord, maar gewoon als reactie "wa(t)" zegt... en dan denken je hersens even heel snel na over de rest van de vraag en dan weet je al wat diegene bedoelt..

dat slape gaan, ja da heb ik ook wel es en dan denk ik HUH wtf doe ik nou??! maar ja, tijdens drome is dit reactie en t kan ook kome omdat je die dag veel hebt gedaan en je spieren nog naschokken hebben..

nou heb ik ook een vraagie hoe kunne mensen in godsnaam leven om 30 jaar lang in een kantoortje achter een bureau hun leven weg te kwijnen???
Oud 28-10-2002, 11:01
Verwijderd
Citaat:
another supergirl schreef:
whahaha ja ik denk dat met die vragen dat je het eerste deel wel hebt gehoord, maar gewoon als reactie "wa(t)" zegt... en dan denken je hersens even heel snel na over de rest van de vraag en dan weet je al wat diegene bedoelt..

dat slape gaan, ja da heb ik ook wel es en dan denk ik HUH wtf doe ik nou??! maar ja, tijdens drome is dit reactie en t kan ook kome omdat je die dag veel hebt gedaan en je spieren nog naschokken hebben..

nou heb ik ook een vraagie hoe kunne mensen in godsnaam leven om 30 jaar lang in een kantoortje achter een bureau hun leven weg te kwijnen???
Hehe.

Dat laatste is niet psychisch Of misschien toch wel, ik weet het eigenlijk niet. Geld? Niks anders kunnen en toch geld nodig? Of wellicht geen lef om iets nieuws te ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 11:07
Verwijderd
Citaat:
halve banaan schreef:
Dat laatste is niet psychisch Of misschien toch wel, ik weet het eigenlijk niet. Geld? Niks anders kunnen en toch geld nodig? Of wellicht geen lef om iets nieuws te ondernemen.
Of misschien kunnen ze achter dat bureautje wel werk doen dat ze leuk vinden? Hé, wat een idee.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Of misschien kunnen ze achter dat bureautje wel werk doen dat ze leuk vinden? Hé, wat een idee.
Inderdaad. Totaal niet aan gedacht.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 12:02
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Of omdat na de eerste 10 jaar van dat enorm geestdodende werk de boel in de bovenkamer zo ver is afgestorven dat ander werk onmogelijk is. (is ook nog een optie, beetje vergezocht maar dan nog)
Oud 28-10-2002, 13:19
Verwijderd
Maar nu terug graag naar het begin. Ik heb nog steeds geen echte antwoorden. Wel mogelijke verklaringen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 13:56
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Maar nu terug graag naar het begin. Ik heb nog steeds geen echte antwoorden. Wel mogelijke verklaringen.
Nog een vraag voor de verzameling: "Waarom vraagt iedereen dingen aan scholieren waar ze weinig verstand van hebben?"

oh, irony, sweet drama
Oud 28-10-2002, 14:19
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Iedereen heeft wel eens dat mensen tegen iets tegen je zeggen, je luistert alleen niet goed. Daarom vraag jij of de desbetreffende persoon de vraag zou kunnen herhalen (vaak doormiddel van het woord "wà(t)". Op het moment dat je dit zegt zeg je het antwoord eigenlijk al: "Wat? Ja dat klopt".
Misschien vreemd omschreven maar dat heb ik heel vaak, je krijgt een vraag luistert niet goed en denkt het dus echt niet gehoord te hebben en even later weet je het toch. Hoe is dit te verklaren?
Tja, ik denk dat het komt omdat de vraag wel wordt opgekomen maar eerst even 'in de wacht' gaat voor je hem verwerkt omdat je nog met iets bezig bent.

Citaat:

Dan het tweede voorbeeldje: Vaak als je in bed ligt en je slaapt zo'n beetje in dan maak je soms ineens een hele schokkerige beweging (dit komt raar over ). Je zwaait bijvoorbeeld ineens je arm de lucht in, of je draait je hoofd vliegensvlug de andere kant om als reactie op iets wat je denkt en realistisch lijkt.
Ook dit klinkt misschien raar, maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat zij dit ook wel eens hebben. Hoe is dat in godnaams mogelijk? Achteraf verklaar je jezelf namelijk ook altijd voor gek...
Ik weet het niet zeker. Misschien iets uit je onderbewust zijn of toch al iets van een soort lichte staat van dromen waar je dan op reageert
Oud 28-10-2002, 15:11
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef:
Of omdat na de eerste 10 jaar van dat enorm geestdodende werk de boel in de bovenkamer zo ver is afgestorven dat ander werk onmogelijk is. (is ook nog een optie, beetje vergezocht maar dan nog)
Ik ken zat mensen die de hele dag in een kantoor achter een bureau zitten en die daar zeer bewust voor gekozen hebben omdat ze dat werk leuk vinden.

Over die vragen dat je toch vraagt wat er gezegd werd: ik denk gewoon om zeker te weten wat er gevraagd werd. Of omdat het bijvoorbeeld al wel in je hoofd zit, maar nog niet helemaal is door gedrongen tot je hersenen oid.

Die rare bewegingen zal ook wel wat met je hersenen te maken hebben, dat de signalen niet helemaal goed doorgegeven worden oid.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 17:56
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
Nog een vraag voor de verzameling: "Waarom vraagt iedereen dingen aan scholieren waar ze weinig verstand van hebben?"

oh, irony, sweet drama
Ik zou het ook op het internet kunnen zoeken en dan zou ik het na een tijdje wellicht vinden. Of ik vraag het op dit forum, waar veel mensen komen en waar wellicht nog een leuke discussie uit voort komt. Een leuke "zoektocht" dus.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 13:57
Kazanka
Kazanka is offline
Dat eerste voorbeeldje herken ik wel, dat doe'k zelf ook wel 20 keer per dag ofzow

reden: ik wil snel antwoord geven op een vraag, en dan vaak te snel, zodat ik eigenlijk nog geen antwoord op de vraag heb bedacht. Door dan "wa " of "wabliev " te zeggen komt er wat tijd waarin ik snel in gedachte het antwoord formuleer en die al kan uitspreken voordat die andere persoon begonnen is met de vraag opnieuw te stellen.

snap u?
Reageren

Regels voor berichten