Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Hardcore (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=264542)

SickOfItAll 30-10-2002 22:23

Hardcore

Damn wat irritant dat iedere keer als je zegt dat je naar Hardcore luistert dat iedereen reageert zovan: 'goh je ziet er helemaal niet uit als een gabber!'
Het is gewoon f*ckin' irritant dat een stelletje simpele zielen met veelal kale koppen en weinig hersen inhoud geen originelere naam voor hun electronisch gestamp kan bedenken dan de naam van een al veel oudere muziek stijl namelijk HARDCORE.

Ik stel voor dat we een 'Crusade Against The Fucking With Hardcore' beginnen waar iedereen die zich ook aan het simpele zielen gedrag ergert kan aansluiten. We gaan net zo lang door met zeiken tot of ze zelf een naam bedenken, gabber niet meer bestaat of dat we erbij neervallen. Dat laatste lijkt me erg onwaarschijnlijk sinds de wereld Hardcore populatie vele malen groter is dan de gabber populatie!

Long Live Hardcore, Fuck The Name Stealers!

Jules 30-10-2002 22:27

Ja ben het wel met je eens, maar geen gabbers en geen herseninhoud .. dat zeggen mensen vast ook van jou als je in de pit mensen in elkaar staat te slaan :p

a new noise 30-10-2002 22:29

tis jammer dat er 2 genres zijn met "dezelfde naam" idd...

maar wat doe je eraan? mensen blijven dom :)

SickOfItAll 30-10-2002 22:29

ja kdenk ut maar dan moeten ze maar niet vrijwillig in die pit gaan staan en ik heb tenminste respect voor degene die ik in elkaar mep :p :D

eXo 30-10-2002 22:30

Geef ze gewoon een beatdown joh :)

a new noise 30-10-2002 22:30

Citaat:

Sooz schreef:
Ja ben het wel met je eens, maar geen gabbers en geen herseninhoud .. dat zeggen mensen vast ook van jou als je in de pit mensen in elkaar staat te slaan :p
raken doe je perongeluk, gericht pitten is zielig

Jules 30-10-2002 22:30

Citaat:

a new noise schreef:
raken doe je perongeluk, gericht pitten is zielig
dus je gaat wild om je heen staan slaan, en als je dan iemand raakt is het perongeluk :confused:

SickOfItAll 30-10-2002 22:32

tuurlijk ga je niet gericht meppen en 'wild om je heen slaan' is nou ook weer niet helemaal de goede beschrijving maja kunnen we ff on-topic blijven?

JOIN THE CRUSADE! :p

a new noise 30-10-2002 22:33

Citaat:

Sooz schreef:
dus je gaat wild om je heen staan slaan, en als je dan iemand raakt is het perongeluk :confused:
erin gaan met het idee dat je mensen gaat raken is een ding
gericht op mensen gaan beuken is een ander ding

G-Lo 30-10-2002 22:33

Ga nou alsjblieft niet weer die discussie beginnen.. :\

Jules 30-10-2002 22:33

Citaat:

SickOfItAll schreef:
tuurlijk ga je niet gericht meppen en 'wild om je heen slaan' is nou ook weer niet helemaal de goede beschrijving maja kunnen we ff on-topic blijven?

JOIN THE CRUSADE! :p

ok ok, sorry, damn, word forumbaas ofzo ;)

Enne, wat is dan het actieplan precies?

a new noise 30-10-2002 22:35

als we nou allemala gewoon emocore gaan luisteren hebben we ook geen last meer van het hardcore misverstand ;) *grin*

SickOfItAll 30-10-2002 22:38

uhm actieplan:
1 We zeiken net zo lang bij ieder gabber topic dat het over hardcore heeft en daarmee niet ECHTE hardcore bedoelt. Totdat de topic-starter een andere naam bedenkt of zich bekeert tot de ware Hardcore
2 We helpen de gabbers met het vinden van een andere naam omdat ze hier zelf blijkbaar niet toe in staat zijn.

G-Lo 30-10-2002 22:38

Citaat:

a new noise schreef:
als we nou allemala gewoon emocore gaan luisteren hebben we ook geen last meer van het hardcore misverstand ;) *grin*
.. dr kan er maar een de meest hardcore emo kid zijn.. :cool:

a new noise 30-10-2002 22:40

Citaat:

SickOfItAll schreef:
uhm actieplan:
1 We zeiken net zo lang bij ieder gabber topic dat het over hardcore heeft en daarmee niet ECHTE hardcore bedoelt. Totdat de topic-starter een andere naam bedenkt of zich bekeert tot de ware Hardcore
2 We helpen de gabbers met het vinden van een andere naam omdat ze hier zelf blijkbaar niet toe in staat zijn.

of we promoten de "echte" hardcore scene gewoon gigantisch, we gaan commercieel, en worden heel bekend :p zodat gabber hardcore op de achtergrond komt

Jules 30-10-2002 22:41

Citaat:

SickOfItAll schreef:
uhm actieplan:

ok dat is wel lief, ik doe mee!!

SickOfItAll 30-10-2002 22:41

wahaha nee man dan worden de ceedees en shows veel te duur! en btw dan gaan de gabbers zeuren dat we de naam van HUN gejat hebben ofzo.

Danique 30-10-2002 22:44

Citaat:

Glow schreef:
.. dr kan er maar een de meest hardcore emo kid zijn.. :cool:
:(

Danique 30-10-2002 22:45

Citaat:

SickOfItAll schreef:
uhm actieplan:

ja ik snap eigenlijk ook niet waarom ze het niet gewoon gabbercore hebben genoemd

G-Lo 30-10-2002 22:45

Citaat:

danique2 schreef:
:(
Oeps sorry :)

Jij en willem ook wel hoor :o

SickOfItAll 30-10-2002 22:46

Citaat:

danique2 schreef:
ja ik snap eigenlijk ook niet waarom ze het niet gewoon gabbercore hebben genoemd
Ja of gabberhouse zou nog beter geweest zijn

Danique 30-10-2002 22:46

Citaat:

Glow schreef:
Oeps sorry :)

Jij en willem ook wel hoor :o

wiehooo
*huilt van blijdschap grote emotranen*:(:D

G-Lo 30-10-2002 22:47

Ik vind het verdomme ook verwarrend :\

Zoek ik eens wat fijne hardcore krijg ik verdomme allemaal muzieksites :|

SickOfItAll 30-10-2002 22:48

Citaat:

Glow schreef:
Ik vind het verdomme ook verwarrend :\

Zoek ik eens wat fijne hardcore krijg ik verdomme allemaal muzieksites :| :P

LMAO ok nog zo'n voorbeeld... uhh nouja laten we het op muziek houden

86dagreed 30-10-2002 23:00

Hmm, he zijn 2 muziekstijlen. Als ze het niet snappen leg je het toch uit? Hoef je niets voor te joinen, daar bereik je de 'massa' niet mee, maar alleen een alternatief publiek hier wat toch al weet wat hardcore inhoudt.

Daarnaast....ik word er zo moe van dat 'emo kids' afgezeken worden. Is dat een nieuwe modetrent? Lekker zeiken op mensen die van een bepaalde muziekstijl houden of die stijl maken. En wat is een emo-kid, definitie ervan? Iemand die van emo-muziek houdt. Als muziek met emotie wordt gemaakt, en ik vind het mooi, ben ik ook een emokid.

a new noise 30-10-2002 23:07

Citaat:

86dagreed schreef:
Hmm, he zijn 2 muziekstijlen. Als ze het niet snappen leg je het toch uit? Hoef je niets voor te joinen, daar bereik je de 'massa' niet mee, maar alleen een alternatief publiek hier wat toch al weet wat hardcore inhoudt.

Daarnaast....ik word er zo moe van dat 'emo kids' afgezeken worden. Is dat een nieuwe modetrent? Lekker zeiken op mensen die van een bepaalde muziekstijl houden of die stijl maken. En wat is een emo-kid, definitie ervan? Iemand die van emo-muziek houdt. Als muziek met emotie wordt gemaakt, en ik vind het mooi, ben ik ook een emokid.

emo is gewoon hardcore :)
in a way

86dagreed 30-10-2002 23:09

Citaat:

a new noise schreef:
emo is gewoon hardcore :)
in a way

ja, zo beschouw ik het ook wel, maar waarom vinden hardcore kids emo kids zuigen.

Danique 30-10-2002 23:10

emokids...op zich betekent het natuurlijk gewoon 'mensen dienaar emo luisteren'
maar echte "emokids" dat zijn van die stereotypes, dus met van dat zwarte haar met ponny, strakke shirtjes of hoodies, jeans, oldschool vans/allstars, bril met dikke zwarte montuur, rugzak ;)

je kent ze wel :p

ach ja..emokids...het zal wel...emo is nu "hip" geloof ik

Danique 30-10-2002 23:11

Citaat:

86dagreed schreef:
maar waarom vinden hardcore kids emo kids zuigen.
omdat emokids een imago hebben als huilebalk en watjes enzo.
en echte hardcore kids zijn antuurlijk cool en stoer dus...

:rolleyes: :confused:

86dagreed 30-10-2002 23:16

Citaat:

danique2 schreef:
maar echte "emokids" dat zijn van die stereotypes, dus met van dat zwarte haar met ponny, strakke shirtjes of hoodies, jeans, oldschool vans/allstars, bril met dikke zwarte montuur, rugzak ;)

ik snap wel wat ze bedoelen ermee. maar ik snap niet waarom je steeds moet benadrukken dat emo sucked. zo word dat ook een trent, en dat lijkt me niet de bedoeling.

harrie84 30-10-2002 23:24

www.kingpin.nl

tjek die nieuwe mp3, die is wel heel erg geschikt

Buitengewoon 30-10-2002 23:24

"omdat emokids een imago hebben als huilebalk en watjes enzo.
en echte hardcore kids zijn antuurlijk cool en stoer dus... "

Hardcorekids natuurlijk cool en stoer? Hoe toch stil als je dr blijkbaar nix van weet. Nooit van Youth Crew/Old School kids gehoord? De oorsprong van de hardcore is toch echt niet die Tough- guy hardcore waar jij het over hebt(waar overigens ook nix mis mee is)

Danique 30-10-2002 23:36

Citaat:

Buitengewoon schreef:

Hardcorekids natuurlijk cool en stoer? Hoe toch stil als je dr blijkbaar nix van weet. Nooit van Youth Crew/Old School kids gehoord? De oorsprong van de hardcore is toch echt niet die Tough- guy hardcore waar jij het over hebt(waar overigens ook nix mis mee is)

leer toch eens sarcasme herkennen!
ik meen het toch ook niet dat emokids watjes zijn? het waren maar voorbeelden van de vooroordelen die er zijn over de 2 groepen

a new noise 31-10-2002 07:16

Citaat:

danique2 schreef:

zwart haar -check
strakke shirts -check
allstars -check
bril met dik zwart montuur -check

:p

mijn main genres blijven dan ook expermintele/originele metalcore [sky came falling, length of time, burnt by the sun]
en expermintele/originele/non-tough guy (old skool) hardcore [stretch arm strong, fall silent, uppercut, maypole, good clean fun, gorilla biscuits, the refused etc]

maar ik luister vaak net zo graag emo of death metal.

*adem in*

Rick FSB 31-10-2002 07:41

Het probleem van de Hardcore(punk scene in het algemeen is dat men graag elitair bezig is helaas... Ik sta liever open voor alles wat me bevalt!

strafcorner 31-10-2002 07:49

oh oh wat zijn we true!

a new noise 31-10-2002 08:51

Citaat:

strafcorner schreef:
oh oh wat zijn we true!
als je het tegen mij had? ik leg je zo om met nog een portie hardcore vocabulair hoor.... :P

a new noise 31-10-2002 08:52

Citaat:

Rick FSB schreef:
Het probleem van de Hardcore(punk scene in het algemeen is dat men graag elitair bezig is helaas... Ik sta liever open voor alles wat me bevalt!
well spoken

Ufke 31-10-2002 09:14

hardcore is voor homo's

Rioto 31-10-2002 09:29

MOSH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..Hardcore is vet ..kan niet wachten tot ehcp MOSH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh ja en ik heb een hekel aan emo kids ....maar dat was langzamerhand wel bekend hier :D

Kmeelgeval 31-10-2002 09:32

Citaat:

Maypole schreef:
MOSH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..Hardcore is vet ..kan niet wachten tot ehcp MOSH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Volgende week zaterdag :cool:

Rioto 31-10-2002 09:44

Citaat:

Kmeelgeval schreef:
Volgende week zaterdag :cool:
ja mooi ! ik kan zowat niet wachten ..het is dat ik een show morgen heb ..anders zou ik gekworden :D

Pruttelpot 31-10-2002 11:30

Inderdaad :)
Maar Hardcore heet toch eigenlijk NYC Hardcore?

Hoe wil je die gabber muziek dan gaan doemen? Ik noem het altijd gabbercore ofzo, maar is er geen echte naam voor?
Trouwens, The Shizit ofzo is echt wel hele wijze gabberzooi :D

strafcorner 31-10-2002 11:32

Citaat:

a new noise schreef:
als je het tegen mij had? ik leg je zo om met nog een portie hardcore vocabulair hoor.... :P
ik zou niet durven :D

Serge 31-10-2002 12:31

hardcore rules alleen heeft iedereen er een mening over en dat zuigt... je moet er gewoon van genieten. that's all...

Up Magazine

paco de taco 31-10-2002 12:47

Citaat:

Pruttelpot schreef:

dat is toch een soort hardcore ofzo ??

Pruttelpot 31-10-2002 12:56

Hmmmm, wat voor soort dan?

Het is toch allemaal een pot nat? :)

a new noise 31-10-2002 13:15

Citaat:

Pruttelpot schreef:

nee :)

paco de taco 31-10-2002 13:17

Citaat:

Pruttelpot schreef:
Hmmmm, wat voor soort dan?

Het is toch allemaal een pot nat? :)

dat is met iedere muzieksoort bijna wel zo als je er niet naar luisterd volgens mij..

Rioto 31-10-2002 13:19

nyhc ..euro core en ga zo maar door :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.