![]() |
sigaretten trekken leeftijd checken
Wat vinden jullie van de nieuwe manier (vanaf 1 januari) dat je in de sigarettenautomaten alleen nog maar met de chip kunt betalen waar je leeftijd op staat aangegeven??
|
Ik vind het een goede zaak dat ze mensen onder de 16 van het roken willen afhouden, maar ik denk dat het niet zal helpen. Wanneer iemand eruit ziet als 16+, kan hij zij alsnog sigaretten halen in een supermarkt o.i.d. en anders laat hij/zij de sigaretten wel door iemand anders halen of regelt zo'n pasje.
Als ze willen roken, doen ze dat toch wel. Ik denk dat ze het geld voor die chips (pasjes, en het vervangen van automaten) beter kunnen investeren in voorlichtingscampagnes e.d. |
:eek:
dat vind ik zwaar minder (n) |
goede zaak (y)
|
GOEDE ZAAK.
Maar het is zo dat je een pasje hebt waar leeftijd op staat maar je kan nog wel gewoon met munten blijven betalen hoor |
mwah.. wel naar als je dan 15 bent en je wil ff een jointje draaien.. dan moet je je wiet maar opeten ofzo ;)
maarja wel een goede regeling. |
Citaat:
en btw, ik vind het goed... maja... ik rook ook niet... :P |
mja geen probleem, ben dan toch 16 :)
|
Ik haal toch nooit uit automaten :D en ik meot alleen maar shag hebben want ik rook niet :D
|
Goed idee, en ga niet zeiken dat het de schuld is van restaurants enzo, want die exploiteren de automaten zelf niet.
|
Citaat:
|
ach... ze vinden tog wel manieren om die dingen te 'hacken' en anders vraag je lekker een vriend ofzo die wel 16+ is. Maar tis wel ongelooooofelijk stom voor iedereen die rookt (ikke eigenlijk niej, ehmm misschien kan ik hier beter nie op reagerenn?!:))dat je maar een bepaald aantal pakjes per week mag kopen.
~XxX~ |
kvind t wel n goed ideej
en als je dan wel zonodig sigaretten moet hebbe kun je ze nog wel erges anders vandaan hale jah (neej ik rook nie) :p |
alsof mensen boven de vijftien niet voor meedoenerij roken..
|
Citaat:
niet voor de meedoenerij.. :\ |
Citaat:
|
Zwaar nutteloos... als mensen willen roken doen ze dat tóch wel. Halen ze hun sigaretten niet uit hun automaat, dan is er wel een winkel die toch sigaretten meegeeft, ook al is iemand geen 16. Ik heb sinds ze die hele leeftijdsgrens hebben ingesteld niet één iemand gezien die zei "Ow jammer, dan wacht ik maar tot ik 16 ben want nu mag het nog niet!"
|
Citaat:
|
de leeftiojdscheck komt op je chipknip ofzo te zitten en dat kan je alleen laten activeren als je 16 of ouder bent. En eh die leeftijdgrens bestaat al; heeeeeeeeel lang.
P.S. ik rook niet vieze troep vmaar activeer maar wel dan kan i khet halen voro andere :D:D:D TIP: voor jongeren onder de 16. pik effe het pasje van je pa die wel rookt :D:D |
Citaat:
|
Citaat:
(maar dan wel puur :) waterpijp of verdamper :D geen joint :P) |
Citaat:
Nog 5 maandjes, dan ben ik ook 16 :D *wanneer word dat eiglijk ingevoerd?* |
januari 2003
|
kun je dan echt alleen maar met je chip betalen? dat zou ik echt klote vinden, zo'n kutchip!! ik wil godver m'n muntjes erin pleuren!!!
|
hmmm ja kan me geen biet schelen eigenlijk ben tegen die tijd 19 ( fok ik word echt een oude lul! :eek: :D )
|
goed idee
alleen moet ik gvd weer m'n pas laten activeren dan |
Citaat:
|
ik vind het verneukt
gaan ze in zaken ook naar legitimatie vragen? ik zie er nml makkelijk 16 uit dus dan zou ik het nog steeds gewoon meekrijgen |
Citaat:
dan zullen ze waarschijnlijk om je id gaan vragen |
Citaat:
|
het is heel lief dat ze proberen om mensen onder de 16 tegen te houden om te gaan roken, maar het is zo jammer dat de jeugd van nu veel te slim is voor zoiets. het werkt dus niet. beetje verspild geld he
|
Weet je wat het is, als je onder de 16 rookt kom je toch wel aan sigaretten of iemand anders haalt het voor je of je gaat gewoon naar een tankstation omdat ze daar toch niet controleren.
Dus het kost alleen maar geld om dat soort dingen aan te schaffen! :confused: |
Citaat:
GRTZ ivo |
Ja, lekker een beetje moeite doen om je pasje te laten activeren om maar die kinderen van het roken af te houden.. ze roken toch wel..
En dan die belachelijke kreet.. "sigaretten trekken? leeftijd checken!".. zo'n puberaal geinspireerde regering kreet.. Als wij nu allemaal massaal stoppen met roken, dan is de regering allesbehalve vrolijk, neem dat maar van mij aan. Hypocriete teringlijers. |
Ach, supermarkten houden zich er toch nooit aan en coffeeshops al helemaal niet. Laatst ook naar een shop met nare man (21) en op de deur hing "jong en oud, wij vragen naar legitimatie" nou, niet dus :)
|
belachelijk!!!!!!!! (n) (n) (n) (n)
|
Citaat:
Euw ik ben ook al sinds mn 12e/13e rook- blow- en zuipactief.. en ik kon altijd alles te pakken krijgen wat mn hartje begeerde.. en nu is het allemaal wat strenger, maar het schiet echt niet op hoor.. Tering.. straks kun je als 14 jarige nog sneller coke krijgen als peuken.. das echt niet goed :eek: |
Citaat:
ik drink, rook en rijd in een auto en de overheid nog steeds zeuren :D |
Citaat:
|
ik vind t echt zo'n onzin!! als je onder de 16 bent.. vraag je toch gewoon een vriend of die der ff een wil halen :rolleyes: je kan der toch wel aankomen duzzz :confused:
|
goede zaak (y)
k'heb volgens mij die machines al zien staan ergens |
Citaat:
|
boeit me echt niet ik kom er toch wel aan!!!!!!
ZEGT WEL GENOEG!! |
Citaat:
*hekel aan capslock* |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
prima (y)