Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Basgitaren. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=268683)

Rhinus 03-11-2002 21:29

Basgitaren.

Wie spelen er allemaal basgitaar hier?

Ik wil namelijk ook wel op zo'n ding leren spelen. Dus, mijn vraag, waar ergens in de buurt van Eindhoven/Tilburg is een goede (2e hands) (bas)gitaren zaak waar ik me goed kan laten voorlichten?

Ufke 03-11-2002 21:32

ik speel basgitaar
in eindhoven heb je de conijn en de emi waar je goed advies kunt krijgen en waar ze ook goedkope startmodellen hebben (tenminste... bij de conijn)

Ufke 03-11-2002 21:34

www.conijnmuziek.nl
www.emi-online.nl

Rhinus 03-11-2002 21:39

Ik dank U. :) Hoe duur was jou instapbasgitaartje eigelijk?

harrie84 03-11-2002 21:44

Citaat:

Rhinus schreef:
gewoon meteen OLP kopen, je bent misschien wel 200 euro meer kwijt, maar je hebt meteen een koele bass, die je anders na een jaar spelen toch wilt kopen

lostprophet 03-11-2002 21:45

ik speel ook bas, het 'beginnerspakket' waarmee ik begonnen ben, koste zo'n 800-900 gulden, en daar zat een basgitaar, snoer, versterker, tas en schouderband bij.

winkels in brabant ken ik niet, ik woon zelf namelijk in den haag :S

Rhinus 03-11-2002 21:45

OLP? 200 Euro meer? Ik ben wel een student he.

Ufke 03-11-2002 21:59

Citaat:

Rhinus schreef:
ik was 311 euro kwijt voor een stagg pakket bestaande uit:
basgitaar
versterker (40 watt)
tas
snoer

willem heeft verder wel gelijk over de OLP.
OLP is een goedkope uitgave van de Ernieball MusicMan en ik ben er voor aan het sparen, bij de EMI kost deze 385 euro

Ufke 03-11-2002 22:01

http://www.ernieball.com/musicman/in...0-01-10-02.jpg

OLP heeft hetzelfde model maar is ongeveer 2000 euro goedkoper dan deze

harrie84 03-11-2002 22:17

hehe OLP heeft dezelfde modellen, ze worden in dezelfde mallen gemaakt als de originele versie, duss... verder blijft het een prachtexemplaartje

a new noise 04-11-2002 08:40

ik heb een basgitaar, en kan een heeeel klein beetje bassen :)

Inf3sted Funk 04-11-2002 10:09

Ik heb een bas
Een mooie actieve ibanez en een versterker, k was er 1000,- voor kwijt, maar dat kwam omdat ik mijn oude gitaaramp erbij inruilde, dan zou het 1300,- zijn geweest.

maar idd koop meteen een OLP, net zoals ik binnenkort ga doen :P

Rhinus 04-11-2002 10:38

Citaat:

Ufke schreef:
OLP is een goedkope uitgave van de Ernieball MusicMan en ik ben er voor aan het sparen, bij de EMI kost deze 385 euro
En dat is dan alleen een gitaar of met alle zooi erbij (versterker en al die andere zooi)?

Niemand die zijn ouwe basgitaar aan mij wil verkopen :D?

Maurice 04-11-2002 10:55

Citaat:

lostprophet schreef:
winkels in brabant ken ik niet, ik woon zelf namelijk in den haag :S

ik ook.

G-Lo 04-11-2002 12:06

OLPtjes zijn mooie dingen...

Ben zelf begonnen met een Hartke setje.. (klein versterkertje..maar erg mooi geluid + leuk (en mooi) basje van hartke.. ) ben dr nog steeds behoorlijk te vreden mee.. heeft mij toen minder dan 300 euro gekost maar de advies prijs ligt op 450 ongeveer...

( http://www.samsontech.com/products/p...D=56&brandID=3 ) ..alleen is mijn bas donkerrood..

Inf3sted Funk 04-11-2002 12:13

Citaat:

Rhinus schreef:
En dat is dan alleen een gitaar of met alle zooi erbij (versterker en al die andere zooi)?

bij een olp moet nog een versterker bij, het is gewoon bas, meer niet

lostprophet 04-11-2002 12:17

Citaat:

Rhinus schreef:

ik wil hem best aan je verkopen (tis een squier p-bass) maar dan mag je hem wel hier op komen halen :)

Rhinus 04-11-2002 13:48

Citaat:

lostprophet schreef:
ik wil hem best aan je verkopen (tis een squier p-bass) maar dan mag je hem wel hier op komen halen :)
:)
4 vragen.

1) Is hij nog in goede staat?
2) Squier p-bass is een beginner basgitaar en dat merk je erg goed? Ik bedoel, is het voor mij een beginner oke?
3) Hoeveel moet dat ding (met alle randaparatuur) kosten?
4) Waar woon je?

Wouter Youth 04-11-2002 15:48

Ikke. Koop geen kutding, maar beginnerssetje zou wel kunnen denk ik.

lostprophet 04-11-2002 17:16

Citaat:

Rhinus schreef:
:)
4 vragen.

1) Is hij nog in goede staat?
2) Squier p-bass is een beginner basgitaar en dat merk je erg goed? Ik bedoel, is het voor mij een beginner oke?
3) Hoeveel moet dat ding (met alle randaparatuur) kosten?
4) Waar woon je?

4 antwoorden

1) hij is twee jaar oud, en tja, hij is niet helemaal schadevrij de tijd deoorgkomen. hier en daar een heel klein beschadigingkje dus, maar hij ziet er zeker niet slecht uit.

2) het is idd een beginnersding, dat is te merken, het is gewoon een basisapparaat, maar klinkt redelijk (het is in principe gewoon een fender). om te beginnen is ie wel ok, omdat hij redelijk breed enzo is, dus de techniek krijg je zo beter onder de knie enzo

3) hij kost je 50 euro, dan heb je er ook nog een (licht beschadigde maar functionerende) tas bij

4) ik woon in den haag

Rhinus 04-11-2002 17:37

Citaat:

lostprophet schreef:
4 antwoorden

1) hij is twee jaar oud, en tja, hij is niet helemaal schadevrij de tijd deoorgkomen. hier en daar een heel klein beschadigingkje dus, maar hij ziet er zeker niet slecht uit.

2) het is idd een beginnersding, dat is te merken, het is gewoon een basisapparaat, maar klinkt redelijk (het is in principe gewoon een fender). om te beginnen is ie wel ok, omdat hij redelijk breed enzo is, dus de techniek krijg je zo beter onder de knie enzo

3) hij kost je 50 euro, dan heb je er ook nog een (licht beschadigde maar functionerende) tas bij

4) ik woon in den haag

Oke, nu ik weer.

1) Maar qua klank is hij nog 99% als toen je 'm kocht?

2) (y)

3) Ja, zit er dan iets van een versterker bij? Want anders heb ik er niks aan he. :)

4) Dat is vrij ver weg. Maar oke.

Ow ja, hoe veel heb jij er voor betaald 2 jaar geleden?

Ufke 04-11-2002 17:53

basgitaren zijn voor homo's
http://members.lycos.nl/ufke/eindhoven/03.JPG

Jules 04-11-2002 20:28

[QUOTE]Ufke schreef:
basgitaren zijn voor homo's

kut.

Ik heb een Ibanez G..nogwat :S .. een (paar?) stap(pen?) later dan een beginnersbas zegmaar, dan hoefde ik niet 2x een bas te kopen enzo.

lostprophet 05-11-2002 08:16

Citaat:

Rhinus schreef:
Oke, nu ik weer.

1) Maar qua klank is hij nog 99% als toen je 'm kocht?

2) (y)

3) Ja, zit er dan iets van een versterker bij? Want anders heb ik er niks aan he. :)

4) Dat is vrij ver weg. Maar oke.

Ow ja, hoe veel heb jij er voor betaald 2 jaar geleden?

1) ja dat zeker wel, de klank is nog heel goed, k heb ook de snaren al een keer vervangen, dus dat zit wel goed

2)-

3) nee er zit geen versterker of wat dan ook bij, ik heb als het goed is wel nog ergens een oud snoer liggen die je ook nog wel mee kan krijgen. maar als je toch in den haag bent kan je meteen naar de rockpalace om een versterker te kopen :)

4) dat is wel waar, maar goed....

ik heb bij de aankoop zo'n 900 gulden betaald voor het hele pakket. zon nieuwe squier p-bass kost in de winkel nu zo'n 200 euro

vixen 05-11-2002 09:34

euj, zoiets heb ik, alleen dan zonder dat ijzerding met 4 draaidingen, k heb dr namelijk maar 2.

Rhinus 05-11-2002 10:31

Citaat:

lostprophet schreef:
1) ja dat zeker wel, de klank is nog heel goed, k heb ook de snaren al een keer vervangen, dus dat zit wel goed

2)-

3) nee er zit geen versterker of wat dan ook bij, ik heb als het goed is wel nog ergens een oud snoer liggen die je ook nog wel mee kan krijgen. maar als je toch in den haag bent kan je meteen naar de rockpalace om een versterker te kopen :)

4) dat is wel waar, maar goed....

ik heb bij de aankoop zo'n 900 gulden betaald voor het hele pakket. zon nieuwe squier p-bass kost in de winkel nu zo'n 200 euro

Oke, maar hoe duur is een versterker? En wat is een goede versterker.

Dus een vraag voor alle mensen hier, wat voor versterker heb je, is ie goed en hoe duur was ie?

G-Lo 05-11-2002 10:34

Citaat:

Rhinus schreef:

Dus een vraag voor alle mensen hier, wat voor versterker heb je, is ie goed en hoe duur was ie?

Ik heb dus een Hartke sb 15 .. niet echt krachtig maar als oefenversterker voor thuis enzo klinkt het heel erg goed...
Geen idee wat je daar los voor betaalt, koop gewoon die Hartke set die ik ook heb ..krijg je vast geen spijt van ;)

Inf3sted Funk 05-11-2002 10:49

Citaat:

Rhinus schreef:

Wat een goede versterker is kan je zo 1,2,3 niet zeggen, een paar goede merken voor basversterkers zijn Hartke en Trace Elliot, maar dan wordt het ook wel weer duur, maar als jij die p-bass voor 50 euro dokt, dan kan je voor wat je dat scheelt aan een nieuwe bas toch wel een leuk versterkertje kopen, gewoon een paar proberen bij je gitaarzaak.
Ik heb zelf een Ibanez basversterker en eerlijk gezegd...
Als vuilnisbak zou hij het goed doen... (maarja eerst maar een OLP en dan misschien ooit nog een nieuwe versterker, nadeel is dat ik zelf niet zoveel ruimte heb (kamer op zolder, 2 trappen sjouwen als ik ga oefenen) en ik wil er eentje me veel kracht. Dus dan is een Hartke Kickback een mooie (maar ozo dure oplossing) Weet iemand anders nog kleine maar krachtige versterkers?

Ufke 05-11-2002 11:14

Citaat:

otherside schreef:
euj, zoiets heb ik, alleen dan zonder dat ijzerding met 4 draaidingen, k heb dr namelijk maar 2.
ja, das net een ander type

harrie84 05-11-2002 11:16

Citaat:

Ufke schreef:
finet

raaah 05-11-2002 11:16

Citaat:

Ufke schreef:
msn? :o

vixen 05-11-2002 17:59

Citaat:

Ufke schreef:
maaaar hij lijkt dr wel op.

Ufke 05-11-2002 18:02

Citaat:

otherside schreef:
maaaar hij lijkt dr wel op.
ja, het verschil zit 'm in die knoppen

volgens mij

harrie84 05-11-2002 18:04

Citaat:

Ufke schreef:
ja, het verschil zit 'm in die knoppen

volgens mij

precies

Wouter Youth 05-11-2002 18:56

Die knoppen zullen wel de toonregeling zijn dunkt me...

Ufke 05-11-2002 19:06

Citaat:

wouszer schreef:
Die knoppen zullen wel de toonregeling zijn dunkt me...
ja

van die dingen waar je alleen de volume knop van nodig hebt
bij deze zit de ingang voor het snoer in de rand en bij die met minder knoppen gewoon in dat ding ipv zo'n knop

dacht ik

Rhinus 05-11-2002 19:15

Hoe veel gaat mij een versterker ongeveer kosten? Ik zag er laatst 1 (nieuw) van 199 Euro voor 25 watt (Fender??). Is dat veel?

Ufke 05-11-2002 19:20

das duur
ik was ongeveer €140 kwijt voor 40 watt
maarja, ik zou bij de emi/conijn even wat informatie vragen erover ofzo en evt. iets tweedehands kopen

Wouter Youth 05-11-2002 20:22

Citaat:

Ufke schreef:
das duur
ik was ongeveer €140 kwijt voor 40 watt
maarja, ik zou bij de emi/conijn even wat informatie vragen erover ofzo en evt. iets tweedehands kopen

40 watt lijkt me beetje overdreven, tenzij je hem ook in je bandje gebruikt. Maar als je in een oefenruimte oefent, zal daar al een goede versterker aanwezig zijn.15 watt is zeker voor zelf oefenen genoeg.

Ufke 05-11-2002 20:24

Citaat:

wouszer schreef:
40 watt lijkt me beetje overdreven, tenzij je hem ook in je bandje gebruikt. Maar als je in een oefenruimte oefent, zal daar al een goede versterker aanwezig zijn.15 watt is zeker voor zelf oefenen genoeg.
huh, met 40 watt kom ik denk ik niet boven een drumkit uit hoor?
als ik de mijne op z'n luidst zet hebben de buren er volgens mij nog geen last van, of ja... misschien een beetje :)

Wouter Youth 05-11-2002 20:30

Citaat:

Ufke schreef:
huh, met 40 watt kom ik denk ik niet boven een drumkit uit hoor?
als ik de mijne op z'n luidst zet hebben de buren er volgens mij nog geen last van, of ja... misschien een beetje :)

Ik zeg ook: als je in je eentje speelt overdreven, anders zeker niet. Zelfs 150 watt tegen 1 gitarist, 1 drummer en 2 keyboards is pittig.

MetalliCat 05-11-2002 20:38

Vertel mijn nou eens ff het verschil tussen actieve en passieve bassen?

Wouter Youth 05-11-2002 20:54

Citaat:

MetalliCat schreef:
Vertel mijn nou eens ff het verschil tussen actieve en passieve bassen?
Tja, bassen met een actieve EQ lopen op batterijen en kunnen volgens mij zelf al de toon 'schapen'. Ik denk dat het wel handig kan zijn als je een klote versterker hebt.
Maar ik weet niks zeker. :confused:

Trouwens iemand met een distortion pedaaltje op z'n basgitaar hier? Ben ik wel in geinteresseerd.

Rhinus 05-11-2002 22:01

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik zal binnenkort eens die ene winkel 'van' Ufke binnenlopen.

lostprophet, ik laat binnen nu en een week of 2 weten of ik dat ding wil. Is dat oke?

lostprophet 05-11-2002 22:05

Citaat:

Rhinus schreef:

lostprophet, ik laat binnen nu en een week of 2 weten of ik dat ding wil. Is dat oke?

is goed, laat maar horen :)

(ik had het btw ook nog over een snoer, maar dat heb ik al weggedaan :o )

Rhinus 05-11-2002 22:07

WAT?!!

Nu geef ik er 1 euro minder voor!

Zo!

SE 05-11-2002 22:37

Citaat:

a new noise schreef:
ik heb een basgitaar, en kan een heeeel klein beetje bassen :)
drummert..
:p

*heeft leon vdaag uit zitte hore over jullie nieuwe band:o*

SE 05-11-2002 22:38

Citaat:

Rhinus schreef:

*had t zelfe pakket oowk al aangeprijsd in die topic op onzin :o*

maria 06-11-2002 08:44

heb nu yamaha van 600 gulden en ga als ik een leuke band heb een betere/mooiere kopen...

Inf3sted Funk 06-11-2002 18:33

Citaat:

wouszer schreef:
Tja, bassen met een actieve EQ lopen op batterijen en kunnen volgens mij zelf al de toon 'schapen'. Ik denk dat het wel handig kan zijn als je een klote versterker hebt.
Maar ik weet niks zeker. :confused:

Trouwens iemand met een distortion pedaaltje op z'n basgitaar hier? Ben ik wel in geinteresseerd.

Ik heb mijn Boss Metal Zone die ik heb van mijn gitaar welles op mijn bas aangesloten, en MAN wat kan daar een klere kabaal uitkomen. Als je een beetje goeie instelling maakt, dan is het wel leuk voor Around the World ofzow, maar verder... :confused:
K vind het verder niet echt speciaal ofzow, eerder het mooie diepe bassgeluid verneuken.... Misschien moet je een speciaal bass distortion pedaal proberen

ps. Active is zooooooow mooi, daarom ben ik verliefd op mijn bas, maargoed binnenkort toch maar een passieve OLP :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.