Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Oud (geen oud gedicht, maar oud als in leeftijd ;)) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=269435)

Leonoor 04-11-2002 19:51

Oud ;)

Ergens, lang geleden
Een klein meisje, heel tevreden
Nooit ontmoedigd
Ergens zit dat kleine meisje
Naast haar paradijsje
Twijfelloos te wensen
Wat ze wil dat komen gaat
Ik hoor haar nu ze praat
Nooit ontmoedigd als ze was
Twijfelt ze nu
Ik word
'Groot'

(mwah ;))

Gothic 05-11-2002 12:29

Ik vind het gedicht heel vaag :D. De titel is nu aangepast, ik snap hem nu beter, ook door je verjaardag enz. Het heeft een lievelijke uitstraling. Soms jammer van de rijmt. Herhaling van ontmoedigt is goed, versterkt het geheel...

Leonoor 05-11-2002 16:06

Citaat:

Gothic schreef:
Ik vind het gedicht heel vaag :D. De titel is nu aangepast, ik snap hem nu beter, ook door je verjaardag enz. Het heeft een lievelijke uitstraling. Soms jammer van de rijmt. Herhaling van ontmoedigt is goed, versterkt het geheel...
Je moet eens verder kijken dan je neus lang is. :p (denk ik iig ;))

Donsveertje 05-11-2002 17:25

Hehe lief gedichtje!

Vera

murwari 05-11-2002 21:04

Citaat:

Leonoor schreef:
Ergens, lang geleden
Een klein meisje, heel tevreden
Nooit ontmoedigd
Ergens zit dat kleine meisje
Naast haar paradijsje
Twijfelloos te wensen
Wat ze wil dat komen gaat
Ik hoor haar nu ze praat
Nooit ontmoedigd als ze was
Twijfelt ze nu
Ik word
'Groot'

(mwah ;))

Ik hoor haar nu ze praat zou lekkerder lezen als je dr Ik hoor haar nu, ze praat van zou maken. Zie je leestekens hebben nou eenmaal een belang zo nu en dan ;)

Je einde is zeer passend, en beschrijft iets wat ik persoonlijk eng vind. Dit komt op simpele manier toch nog goed als gevoel over
Denk ook dat dit veroorzaakt wordt door het benoemen van enkele duidelijke gevoelens: twijfel en ontmoediging.
De overgang van twijfelloos naar twijfelen vind ik simpel en leuk :D

Al bij al geen super gedicht, wel zo dat het kindse erin straalt en dat maakt de nadruk op het groter worden passen. Leuk is het wel, alleen las ik wel eens wat mooiers van je meid :)

Leonoor 06-11-2002 06:14

Citaat:

murwari schreef:
Ik hoor haar nu ze praat zou lekkerder lezen als je dr Ik hoor haar nu, ze praat van zou maken. Zie je leestekens hebben nou eenmaal een belang zo nu en dan ;)
Maar dan staat er wat anders. ;)
Eerst hoorde ik haar niet, ze praatte niet, nu hoor ik haar wel.

Citaat:

Al bij al geen super gedicht, wel zo dat het kindse erin straalt en dat maakt de nadruk op het groter worden passen. Leuk is het wel, alleen las ik wel eens wat mooiers van je meid :)
Eenentwintig --> nu nog een keer lezen. :p

murwari 06-11-2002 06:18

Citaat:

Leonoor schreef:
Maar dan staat er wat anders. ;)
Eerst hoorde ik haar niet, ze praatte niet, nu hoor ik haar wel.

Oooooooow ja *ziet het*, ik neem mijn woorden terug ;)

Citaat:

Leonoor schreef:

Eenentwintig --> nu nog een keer lezen. :p

Pam pam pam :D Ik heb em eindelijk :cool:

tacidvs 06-11-2002 07:13

Flauw, ik zag hem! (Een uitvlucht slechts, had het dan eerder moeten lezen) Laat het volgende keer wat minder expliciet, is denk ik mooier. In ieder geval, 't is wel grappig, je hint teveel echter. Charisma? In ieder geval, mooie kleine vertelling. 'Twijfelloos' zit er wat vreemd in, acrostichons zien er nooit helemaal natuurlijk uit. Ergens zit een kleine onregelmatigheid, is lastig te omzijlen. En dan de hoofdletters, als het recht ondereen staat is het veel te duidelijk, mening. Raden is altijd wel leuk, zo op de vroege ochtend, beetje hersenen opwarmen (gaat nodig zijn, zware dagen)... Da, maar zie maar, ik ijl.

:P ;)

Gothic 06-11-2002 09:25

Citaat:

Leonoor schreef:
Je moet eens verder kijken dan je neus lang is. :p (denk ik iig ;))
nee :p, ik had hem ook, vandaar de :D smile, de inhoud is vaag, maar ik wist waardoor het kwam, het is namelijk niet makkelijk een natuurlijk iets te schrijven op letters. Het kwam doordat ik verjaardag en "oud" in mijn hoofd had, en zoals tacidvs al zei, door die hoofdletters recht onder elkaar zag ik het sneller... Ik wilde alleen niet verklappen, meteen de 1e reply...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.