![]() |
ontstekingen in me mond ( aften?)
Ik heb heel vaak last van allemaal onstekingen in me mond, aften hete die dingen volgens bepaalde mensen.
OP et moment is et heel erg, en ik kan af en toe gewoon amper eten/praten door de pijn. Kan het misshcien te maken heb met minder/niet roken omdat ik nu al een paar dagen nie weg ben geweest en ik mag thuis nie roken en dat doe ik dan dus ook amper... en weet er iemand een oplossing voor grtz martijn |
aften zijn toch van die kleine blaasjes in je mond? die kun je volgens mij krijgen als je weerstand laag is, net zoals je verkouden kunt worden.
|
Kan het niet te maken hebben met het doorbreken van een verstandskies?
|
aften zijn van die kleine soort wondjes.. jekunt ze krijgen bij lage weerstand of als je je mond niet goed schoon houdt geloof ik.
Er zijn wel dingetjes voor maar die werken amper volgens mij.. |
bij de drogist hebben ze een middeltje ervoor is een geel pakje geloof ik, met vloeistof die je erop moet aanstippen.
|
Ik dacht dat aften van die grote bulten/blaasjes waren. Die heb ik namelijk nogal vaak. Dan kan ik ook nauwelijks praten, en het doet hartstikke pijn. Vandaar dat ik liever gewoon typ :)
Maar ik geloof niet dat het iets met roken te maken heeft, wel? |
Citaat:
Verder is mondspoeling (bijvoorbeeld Hextril, Isobetadine mondspoeling) aangeraden om heel je mond te ontsmetten. |
Citaat:
Bij mij verdwenen ze vanzelf, ik heb er wel niet zoveel gehad. Tis wel heel vervelend kweet het. Kan der verder weinig van zegge sorry. |
je hebt van oral-b(dat tandeborstelmerk) ofzoiets zakjes en daar zit poeder in en dat moet je mengen met water en dan een paar minuutjes spoelen en dan zuiver je je mond ofzoiets.
je kan dat kopen bij de drogist |
heb ik ook last van. Van die witte plekjes krijg je dan he :confused:
k heb dr nu 1 onder mn tong :mad: Ik heb trouwens gehoord dat het soms ook door chocola ofzo komt :confused: |
Zie voor een nadere omschrijving van aften en hoe ze ontstaan tevens mijn reply in http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=aften
|
peren eten!!!!!! alternatief middel maar het helpt wel 2 per dag 2 weken lang en ze zijn weg!
|
Citaat:
dan kan k ze net zo goed niet eten, want ze verdwijnen bij mij zowiezo al na 2 weken ofzo, peren of niet |
Ik had laatst nog z'n grijzig plekje leeggeprikt. Volgens mij kwam die door mijn beugel. Vroeger had ik veel last van aften dus had mijn tandarts mij andere tandpasta aangeraden. (Van Macleans naar Sensodyne)
REIE |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45. |