Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   ontstekingen in me mond ( aften?) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=271496)

tijnnl 06-11-2002 21:12

ontstekingen in me mond ( aften?)

Ik heb heel vaak last van allemaal onstekingen in me mond, aften hete die dingen volgens bepaalde mensen.

OP et moment is et heel erg, en ik kan af en toe gewoon amper eten/praten door de pijn.

Kan het misshcien te maken heb met minder/niet roken omdat ik nu al een paar dagen nie weg ben geweest en ik mag thuis nie roken en dat doe ik dan dus ook amper...

en weet er iemand een oplossing voor

grtz martijn

heldin 06-11-2002 22:43

aften zijn toch van die kleine blaasjes in je mond? die kun je volgens mij krijgen als je weerstand laag is, net zoals je verkouden kunt worden.

Boogie 07-11-2002 00:26

Kan het niet te maken hebben met het doorbreken van een verstandskies?

Ilsch 07-11-2002 09:21

aften zijn van die kleine soort wondjes.. jekunt ze krijgen bij lage weerstand of als je je mond niet goed schoon houdt geloof ik.
Er zijn wel dingetjes voor maar die werken amper volgens mij..

spacegirl 07-11-2002 09:55

bij de drogist hebben ze een middeltje ervoor is een geel pakje geloof ik, met vloeistof die je erop moet aanstippen.

Vogelvrij 07-11-2002 14:46

Ik dacht dat aften van die grote bulten/blaasjes waren. Die heb ik namelijk nogal vaak. Dan kan ik ook nauwelijks praten, en het doet hartstikke pijn. Vandaar dat ik liever gewoon typ :)

Maar ik geloof niet dat het iets met roken te maken heeft, wel?

Cat 07-11-2002 15:45

Citaat:

spacegirl schreef:
bij de drogist hebben ze een middeltje ervoor is een geel pakje geloof ik, met vloeistof die je erop moet aanstippen.
Piralvex is de naam, het gaat niet helpen om de aften sneller te laten verdwijnen maar het ontsmet wel. Het doet wel serieus pijn bij het aanstippen maar nadien is het een tijdje pijnloos (bij mij toch).

Verder is mondspoeling (bijvoorbeeld Hextril, Isobetadine mondspoeling) aangeraden om heel je mond te ontsmetten.

Wasteland 07-11-2002 17:03

Citaat:

tijnnl schreef:
Ik heb heel vaak last van allemaal onstekingen in me mond, aften hete die dingen volgens bepaalde mensen.

OP et moment is et heel erg, en ik kan af en toe gewoon amper eten/praten door de pijn.

Kan het misshcien te maken heb met minder/niet roken omdat ik nu al een paar dagen nie weg ben geweest en ik mag thuis nie roken en dat doe ik dan dus ook amper...

en weet er iemand een oplossing voor

grtz martijn

Bij mij verdwenen ze vanzelf, ik heb er wel niet zoveel gehad. Tis wel heel vervelend kweet het.

Kan der verder weinig van zegge sorry.

windsurfgirl 07-11-2002 18:35

je hebt van oral-b(dat tandeborstelmerk) ofzoiets zakjes en daar zit poeder in en dat moet je mengen met water en dan een paar minuutjes spoelen en dan zuiver je je mond ofzoiets.
je kan dat kopen bij de drogist

the 6th gate 07-11-2002 19:17

heb ik ook last van. Van die witte plekjes krijg je dan he :confused:
k heb dr nu 1 onder mn tong :mad:
Ik heb trouwens gehoord dat het soms ook door chocola ofzo komt :confused:

mathfreak 07-11-2002 20:07

Zie voor een nadere omschrijving van aften en hoe ze ontstaan tevens mijn reply in http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=aften

Hecatomb 07-11-2002 20:14

peren eten!!!!!! alternatief middel maar het helpt wel 2 per dag 2 weken lang en ze zijn weg!

the 6th gate 08-11-2002 09:55

Citaat:

DOGGONE schreef:
peren eten!!!!!! alternatief middel maar het helpt wel 2 per dag 2 weken lang en ze zijn weg!
2 weken lang :confused:
dan kan k ze net zo goed niet eten, want ze verdwijnen bij mij zowiezo al na 2 weken ofzo, peren of niet

REIE 08-11-2002 21:31

Ik had laatst nog z'n grijzig plekje leeggeprikt. Volgens mij kwam die door mijn beugel. Vroeger had ik veel last van aften dus had mijn tandarts mij andere tandpasta aangeraden. (Van Macleans naar Sensodyne)

REIE

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.