Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2002, 21:12
tijnnl
tijnnl is offline
Ik heb heel vaak last van allemaal onstekingen in me mond, aften hete die dingen volgens bepaalde mensen.

OP et moment is et heel erg, en ik kan af en toe gewoon amper eten/praten door de pijn.

Kan het misshcien te maken heb met minder/niet roken omdat ik nu al een paar dagen nie weg ben geweest en ik mag thuis nie roken en dat doe ik dan dus ook amper...

en weet er iemand een oplossing voor

grtz martijn
Met citaat reageren
Oud 06-11-2002, 22:43
heldin
heldin is offline
aften zijn toch van die kleine blaasjes in je mond? die kun je volgens mij krijgen als je weerstand laag is, net zoals je verkouden kunt worden.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 00:26
Boogie
Boogie is offline
Kan het niet te maken hebben met het doorbreken van een verstandskies?
Oud 07-11-2002, 09:21
Ilsch
Ilsch is offline
aften zijn van die kleine soort wondjes.. jekunt ze krijgen bij lage weerstand of als je je mond niet goed schoon houdt geloof ik.
Er zijn wel dingetjes voor maar die werken amper volgens mij..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 09:55
Verwijderd
bij de drogist hebben ze een middeltje ervoor is een geel pakje geloof ik, met vloeistof die je erop moet aanstippen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 14:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik dacht dat aften van die grote bulten/blaasjes waren. Die heb ik namelijk nogal vaak. Dan kan ik ook nauwelijks praten, en het doet hartstikke pijn. Vandaar dat ik liever gewoon typ

Maar ik geloof niet dat het iets met roken te maken heeft, wel?
Oud 07-11-2002, 15:45
Cat
Cat is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
bij de drogist hebben ze een middeltje ervoor is een geel pakje geloof ik, met vloeistof die je erop moet aanstippen.
Piralvex is de naam, het gaat niet helpen om de aften sneller te laten verdwijnen maar het ontsmet wel. Het doet wel serieus pijn bij het aanstippen maar nadien is het een tijdje pijnloos (bij mij toch).

Verder is mondspoeling (bijvoorbeeld Hextril, Isobetadine mondspoeling) aangeraden om heel je mond te ontsmetten.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 17:03
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
tijnnl schreef:
Ik heb heel vaak last van allemaal onstekingen in me mond, aften hete die dingen volgens bepaalde mensen.

OP et moment is et heel erg, en ik kan af en toe gewoon amper eten/praten door de pijn.

Kan het misshcien te maken heb met minder/niet roken omdat ik nu al een paar dagen nie weg ben geweest en ik mag thuis nie roken en dat doe ik dan dus ook amper...

en weet er iemand een oplossing voor

grtz martijn

Bij mij verdwenen ze vanzelf, ik heb er wel niet zoveel gehad. Tis wel heel vervelend kweet het.

Kan der verder weinig van zegge sorry.
Oud 07-11-2002, 18:35
windsurfgirl
windsurfgirl is offline
je hebt van oral-b(dat tandeborstelmerk) ofzoiets zakjes en daar zit poeder in en dat moet je mengen met water en dan een paar minuutjes spoelen en dan zuiver je je mond ofzoiets.
je kan dat kopen bij de drogist
Met citaat reageren
Oud 07-11-2002, 19:17
the 6th gate
the 6th gate is offline
heb ik ook last van. Van die witte plekjes krijg je dan he
k heb dr nu 1 onder mn tong
Ik heb trouwens gehoord dat het soms ook door chocola ofzo komt
Oud 07-11-2002, 20:07
mathfreak
mathfreak is offline
Zie voor een nadere omschrijving van aften en hoe ze ontstaan tevens mijn reply in http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=aften
Oud 07-11-2002, 20:14
Verwijderd
peren eten!!!!!! alternatief middel maar het helpt wel 2 per dag 2 weken lang en ze zijn weg!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 09:55
the 6th gate
the 6th gate is offline
Citaat:
DOGGONE schreef:
peren eten!!!!!! alternatief middel maar het helpt wel 2 per dag 2 weken lang en ze zijn weg!
2 weken lang
dan kan k ze net zo goed niet eten, want ze verdwijnen bij mij zowiezo al na 2 weken ofzo, peren of niet
Oud 08-11-2002, 21:31
REIE
REIE is offline
Ik had laatst nog z'n grijzig plekje leeggeprikt. Volgens mij kwam die door mijn beugel. Vroeger had ik veel last van aften dus had mijn tandarts mij andere tandpasta aangeraden. (Van Macleans naar Sensodyne)

REIE

Regels voor berichten