Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   fotografie - welke gevoel krijgen jullie bij deze foto's (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=278229)

jij 13-11-2002 20:42

fotografie - welke gevoel krijgen jullie bij deze computerbewerkte foto's?

hoi, ik heb een opdracht voor het vak media, ivm fotografie. en wil ff weten wat jullie van deze fotos vinden, welk gevoel het je geeft enz...!
thx

http://users.pandora.be/mayz/picture...war-LowRes.jpg

http://users.pandora.be/mayz/picture...-this-real.jpg

Escapism 13-11-2002 20:56

op zig zou ik dit niet scharen onder de noemer fotografie

Vlooienband 13-11-2002 20:57

De eerste doet me aan Rusland denken.

De tweede aan chaos.

jij 13-11-2002 21:00

Citaat:

Escapism schreef:
op zig zou ik dit niet scharen onder de noemer fotografie
zucht
bewerkte foto's dan, goed?

KrizzZzZZzzjE :P 13-11-2002 21:09

Citaat:

scimmia schreef:
De eerste doet me aan Rusland denken.

ja mij ook, koude oorlog en al die shit, alleen vind ik de rood onderin enorm veel te warm en vel,
die beetje doorzichtige rood die je gebruikt vinnik veel beter, die mate van opaciteit zou ook mooi gaan bij violet. :P
bij de tweede vind ik de twee helften niet echt beeldend een eenheid vormen :) en de letters vind ik veel te 'rijk' en strak.
het doet me denken aan....New York sewers en van die openlucht kanaaltjes met hier en daar een sprang vertegenwoordigt door de heroinespuit :)
dank u

jij 13-11-2002 21:12

Citaat:

KrizzZzZZzzjE :P schreef:
ja mij ook, koude oorlog en al die shit, alleen vind ik de rood onderin enorm veel te warm en vel,
die beetje doorzichtige rood die je gebruikt vinnik veel beter, die mate van opaciteit zou ook mooi gaan bij violet. :P
bij de tweede vind ik de twee helften niet echt beeldend een eenheid vormen :) en de letters vind ik veel te 'rijk' en strak.
het doet me denken aan....New York sewers en van die openlucht kanaaltjes met hier en daar een sprang vertegenwoordigt door de heroinespuit :)
dank u

(ik heb deze niet gemaakt hoor :) een vriend van mij, en ik gebruik ze voor mn werk.) maar bedankt!

stroopwafel 13-11-2002 21:17

1e: w.o2
2e: nix, gewoon slecht bij elkaar geplakt..

lekker kort antwoord :p

jij 13-11-2002 21:20

eerste foto gaat niet om enkel om een "gewone" oorlog -ook natuurlijk- maar er staat bvb stop the drug war.. of zien jullie er dan niet echt in?

bedankt alvast

echt, alle (zinnige) meningen zijn welkom...

funest 13-11-2002 21:28

eerste foto geeft mooie beetje duistere, oorlogssfeer weer
maar straalt ook wel iets samenhangends uit

alleen ik zou in et vervolg letten op typfouten en op beetje correct gramaticaal engels:

The view of the world that you have while stoned is just too interesting to lave behind

view on the world = het volges mij

while stoned = while being stoned (volges mij)

en lave = leave neem ik aan

verder wel goed

2de pic vind ik beetje verneukt door linkse stuk van pic
met name de gele stukken in dat linkse stuk vind ik niks

Vlooienband 13-11-2002 21:31

Citaat:

mijkeeuuh schreef:
eerste foto gaat niet om enkel om een "gewone" oorlog -ook natuurlijk- maar er staat bvb stop the drug war.. of zien jullie er dan niet echt in?

bedankt alvast

echt, alle (zinnige) meningen zijn welkom...

Had ik gezien, maar het rode doet me aan Rusland denken. het woord drug heb ik er buiten gelaten, een soort an mentale selectie tussen wat ik wel en niet mooi vond. 'drug' Vond ik erbuiten vallen.

N00dles 13-11-2002 21:48

Eerste foto doet mij aan Rusland denken, door het rode kleurgebruik en het gebouw in het midden.

De tweede doet me niet echt ergens aan denken, vind m vooral lelijk (onsamenhangende helften, waarvan de linkerhelft niet om aan te zien is).

LUH-3417 13-11-2002 22:33

De eerste vind ik mooi. Choas, Rusland, dood, oorlog, geweld en ellende. Naar aanleiding van de gijzelingsactie? Het heeft voor mij een post-apocalyptische 'alles is kapot en dood'-sfeer. Da's altijd lekker.

Van de tweede kan ik geen soep maken. Links zie ik iets wat me doet denken aan een gebroken ruit en rechts lijkt een B-52 bommenwerper door de binnenkant van een Griekse tempel te scheren waar wij in staan.
Kan er niets mee.

LUH-3417

jij 16-11-2002 08:50

Citaat:

AM schreef:

alleen ik zou in et vervolg letten op typfouten en op beetje correct gramaticaal engels:

The view of the world that you have while stoned is just too interesting to lave behind

view on the world = het volges mij

while stoned = while being stoned (volges mij)

en lave = leave neem ik aan

verder wel goed

2de pic vind ik beetje verneukt door linkse stuk van pic
met name de gele stukken in dat linkse stuk vind ik niks

maja
IK heb die tekeningen NIET gemaakt dus IK ga die fouten niet verbeteren en ook niet gaan zeggen dat het fout is, ok? daar gaat het hem niet om.

KrizzZzZZzzjE :P 16-11-2002 09:13

Citaat:

mijkeeuuh schreef:
maja
IK heb die tekeningen NIET gemaakt dus IK ga die fouten niet verbeteren en ook niet gaan zeggen dat het fout is, ok? daar gaat het hem niet om.

je vraagt kritiek en meningen om vervolgens te zeggen dat het niet nodig is om kritiek te geven omdat je ze zelf toch niet hebt gemaakt.
Volgens mij kun jij helemaal niet met kritiek omgaan :)

jij 16-11-2002 15:59

Citaat:

je vraagt kritiek en meningen om vervolgens te zeggen dat het niet nodig is om kritiek te geven omdat je ze zelf toch niet hebt gemaakt.
Volgens mij kun jij helemaal niet met kritiek omgaan :)

eum toch wel maar wat ben ik er mee als iem zegt dat het engels niet klopt, k ja dat is dan zo, kan het toch ni veranderen he! kritiek IS welkom, anders zette ik deze post niet. heeft gewoon gn zin om taalfouten te zitten verbeteren ..
heb toch geen commentaar gegeven op jouw mening :p

maargoed, nog steeds zijn reacties welkom.

LUH-3417 16-11-2002 17:59

"Volgens mij kun jij helemaal niet met kritiek omgaan." is een fantastische manier om iemand monddood te maken.

LUH-3417 - Nu verdwijn ik weer. Ik had vannacht moeten slapen...

Horror Kitty 17-11-2002 09:03

Die eerste doet me denken aan een liedje van At the drive in.

En die tweede doet me denken aan een zwerver onder een brug :confused:.

jij 19-11-2002 16:55

en wat denken jullie van dit beeld:

http://users.pandora.be/mayz/picture...BrainView2.jpg

KrizzZzZZzzjE :P 19-11-2002 17:22

aan een zomerdag

:P

LUH-3417 19-11-2002 17:45

Een foto van een zomerdag, gedrukt op glas en die kapotgevallen op een lichtblauwe of witte ondergrond. Gevoel dat ik er bij krijg? Hoofdpijn.

LUH-3417

jij 19-11-2002 21:00

Citaat:

aan een zomerdag

:P

nee toch? :)

Vlooienband 19-11-2002 21:59

School, irritatie, het gevoel van dit wegklikken en een ander topic willen bekijken omdat de kleuren zo fel en pijnlijk zijn.

KrizzZzZZzzjE :P 19-11-2002 23:01

Citaat:

mijkeeuuh schreef:
nee toch? :)
o nee je hebt gelijk,
ik keek alleen naar de letters en, sja , ik lees Summer day,
dus ik denk (bij het lezen daarvan) aan zomerdag.
het plaatje zelf?
te grote kleurvlakken in storend kontrast met de priegelige andere dingetjes.
te flauwe kleuren gekombieneerd met hoofdpijnlijk geel en een chaometrie<?> van jewelste.

:)

N00dles 20-11-2002 09:27

Doet me pijn aan mn ogen :D

jij 20-11-2002 16:10

foto is wel "overzichtelijker" (en mooier vind ik) wat kleiner, maja weet niet hoe enzo :)

a new noise 28-11-2002 10:08

Citaat:

mijkeeuuh schreef:
en wat denken jullie van dit beeld:

http://users.pandora.be/mayz/picture...BrainView2.jpg

jaloezie :) *wil ook maken*

De Alchemist 28-11-2002 16:19

Die eerste is prachtig!
Doet me denken aan de waarheid.

Die tweede vind ik minder mooi

proycon 28-11-2002 22:13

Ik vind ze alledrie heel mooi, leuke stijl!

prinses eowyn 30-11-2002 08:25

ehhh.. die eerste fotos doen me denken aan.....het leven

cottoncandy 05-12-2002 19:31

ik vind ze heel mooi... (y) ik wou dat ik dat kon maken.

bij de eerste foto krijg ik het idee van een verlaten, vergeten stad, die heeft geleden onder oorlog, maar die is nu voorbij.
de tweede uhm ja.. vind hem niet zo heel mooi.. dat linkse gedeelte is namelijk veel scherper dan het rechtse enzo..
derde is heel vet; zomerdag in een grote stad.

oneMen 06-12-2002 10:02

De eerste foto geeft me een soort paranoide gevoel, dat ik ergens de controle over heb verloren en dat iets ieder moment me kan aanvallen. Oorlog past daar wel bij ja.

Die andere geven me weinig gevoel. Zijn een beetje leeg.

Black Bird 06-12-2002 12:52

De eerste doet me denken aan twee junkies die zwerven door een grote stad. In Rusland.
De tweede vind ik lelijk en eng.
Ja.

Nomen-nescio 06-12-2002 14:14

eerste beetje oosters iets
tweede oorlog

nogmaals 06-12-2002 16:15

[QUOTE]scimmia schreef:
[B]De eerste doet me aan Rusland denken.
haha koel mij ook :P

maar de tweede vind ik het rechter gedeelte seer mooi... :P

Piccola 14-12-2002 18:20

Ik vind de 1ste ontzettend mooi! :) Doet me idd wat aan oorlog denken.
Vind de 2de ook erg mooi, maar de eerste beter! :p Bij het rechtergedeelte denk ik aan rust. :confused: Geen idee waarom! :D Maar kwam als eerste in me op! :o
De 3de vind ik niet zo mooi. Ik vind de kleuren niet mooi. En het doet me aan mijn school denken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.