![]() |
Genre gezeik
Zucht :) Ik word laatste tijd soms echt een beetje simpel van mensen die lopen te katten over welk genre een band is of zou zijn...
Vanwaar altijd het gekibbel? Tuurlijk is het handig om iemand snel uit te kunnen leggen waar iets naar klinkt.. maar ik persoonlijk kan me d'r nou niet echt druk om maken of een band emo core of screamo is, als het maar lekker klinkt. Mensen vallen elkaar nogal eens aan op het feit dat iemand een band in een verkeerd hokje probeert te stoppen... Stop daar mee ? :) Tuurlijk, als iemand linkin park punk noemt kan ik me voorstellen dat je ff verteld dat dat nu-metal is.. Maar sommige dingen liggen gewoon zo dicht bij elkaar dat eigenlijk meerdere dingen wel van toepassing kunnen zijn.. Wat is het nut van al die , in mijn ogen nogal loze, discussies? Start desnoods een topic dat geheel gewijd is aan dit soort dingetjes..maar het is een beetje jammer dat veel topics op deze manier vervuild worden... |
Ik vind het wel belangrijk dat het genre klopt. Maar verder ga ik niet luggen mierenneuken over hele kleine genre verschillen.
|
Jah, Linkin PArk is helemaal geen Nu-Metal dat is kei vette harde grindcore :mad:
|
Citaat:
Zoveel subgenres die elkaar zo dicht naderen... das beetje irritant soms. |
Ja, overdreven gedoe...Ik snap echt niet hoe iemand zich op kan winden over een band die in een iets afwijkend hokje word gegooid.
Als je nou idd zegt dat Linkin Park hardcore is ofzo, ja das nog wel te begrijpen... Maar ja..Sommige mensen zullen dat soort dingen altijd belangrijk blijven vnden. Aan de andere kant, als niemand zich er meer om zou bekommeren dan zouden de grenzen van de "hokjes" zo vervagen dat er geen verschil meer te zien zou zijn tussen verschillende stromingen, omdat iedereen maar bands in één of ander hokje plaatst, en dat willen we nou ook weer niet, want bands/genres moeten toch wel te onderscheiden blijven, gewoon voor duidelijkheid. |
Citaat:
|
Ik sluit me hier volledig bij aan, ik word zo moe van het indelen en die 350 genres
dit is niet dit, maar dat niets is. |
Citaat:
|
ik gebruik genres bij het indelen van mijn collectie, zeker wel, en eigenlijk kan je elk genre wel herkennen, ookal mixen bands en djs behoorlijk wat verschillende genres door elkaar
|
Helemaal mee eens.
Ik snap echt niet waar men zich soms druk om maakt. |
Er worden gewoon dagelijks genres bij verzonnen, die totaal niet relevant zijn.
Je kan alles terug brengen naar een aantal genres. Dingen als Viking Metal zijn eigelijk gewoon overbodig, maar zijn soms wel handig om nuance verschillen aan te geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Emo is zo'n genre wat van mij in de prullenbak kan.
VIND ik he. |
Wat ik wil zeggen is dat 10 of 15 Rock genre's genoeg zijn eigelijk.
|
Citaat:
|
Ik vind het wel handig dat er bepaalde 'hoofd'genres zijn enzo, om een beetje een richtlijn te hebben, maar die subgenres kunnen me gestolen worden.
En me er druk over maken vind ik helemaal onzin. |
ja ik snap wat je bedoeld, maar genres zijn zo subjectief..
je komt er niet echt onderuit. vaak ontstaan er discussies omdat er mensen zijn die maar wat roepen en eigenlijk niet weten waar ze over praten.. en soms zijn mensen ook heel zeker van hun standpunt omdat ze toevallig iemand ooit hetzelfde hebben horen zeggen. ik kan me er soms druk om maken, maar ik ga niet iets roepen als ik niet weet waar ik over praat. als ik iets zie wat onjuist is dan moet ik er gewoon wel wat van zeggen.. hehe. *schaam* |
Citaat:
Viking Metal is eigelijk gewoon Death of Black, met kleine nuance verschillen. Doom Metal is gewoon langzame en depressieve Heavy of Death metal. Power Metal is gewoon blije Heavy Metal. Dat soort verschillen. Maar ik wil niet preken voor totale uitbanning van de subgenres, want zoals ik al zei: Ze zijn af en toe wel handig om nuance verschillen aan te geven. Ga alleen niet voor elke band een nieuw genre in leven roepen. |
Ik vind het wel degelijk belangrijk. Vooral bij verwijzingen. Als iemand mij vraagt wat voor band Slayer is en ik zeg dat het blackmetal is, werkt dat verwarrend, en vice versa.
|
Citaat:
Wel veel bands worden tegenwoordig emo genoemd, maar bij de meeste klopt het volgens mij ook wel met wat ik me qua emo voorstel. |
Citaat:
Als ik trouwens de muziek van een band probeer te beschrijven, doe ik dat zoveel mogelijk met vergelijkingen met andere bands en beschrijvingen van de muziek zelf, dat vind ik veel duidelijker en makkelijker dan een wanhopige poging doen om het in een genre te plaatsen, wat vaak erg moeilijk is bij veel bands en sowieso te onduidelijk. |
het gaat niet zozeer om de genres en subgenres, maar om de
sub - sub genre Ik hoor laatste tijd de meest vreemde genres voorbijkomen. Emocore is tot daaraantoe, maar dan moet je ook emopunk en emopop zeggen. Verder hoorde ik: chaoscore, jazzcore enz. jumpcore, groove core, nu-metal - 1 pot nat Mensen houden graag van nieuwe stijlen verzinnen, misschien wel om de originaliteit van een band aan te duiden. ' ze zijn de beste in die stijl', ja logisch, ook de enigste in de net verzonnen stijl :P |
Citaat:
|
Citaat:
ja, en linkin park is gewoon punk/hardcore/grindcore jahzzz! |
*aanbid glow* danku!!!! waaah!!!! ik word zooooo ziek van dat gezeur... en helemaal met al die gothic bands...
"nee, dat is geen gothic, want gothic want gothic is industrial" "nee!!! dat is fantasy" "neeeeeeee... vieze wt breezahgoths" hou aub eens opzeg... :rolleyes: |
ja namen zoals indiecore/screamo/riottgrrl vind ik tever gaan.
|
ow.. en nog zoiets... wat de frig is EMO???? ik bedoel.. ik weet nu al wel wat een emo kapsel is... maar ???
|
emo komt van emotional. download Hot Water Music - Wayfarer maar eens.
kijk binnen metal zijn een paar genres belangrijk en die moet je ook kennen, maar te veel erover zeiken is ook weer niet goed. |
Molestor
= Death en gaaf van t weekend |
mjah ik bemoei me eignelijk nooit met die discussien omdat ik er totaaaaaaaaaal geen verstand van heb... ik zeg ook niet snel in genres wat voor een muziek ik luister en als ik dat al doe dan is het in hoofdgenres: punk, ska, metal.. ik doe het liever in bands diek leuk vind dan heeft diegene meer een idee van wat ik luister... die subsubsubsubgenres ken ik toch nie en interesseren me geen kont..
|
alles = gay en nou ophouden
|
Citaat:
maar je hebt eigenlijk alleen een boodschap aan subgenres als je er naar luistert, voor mij is er nauwelijks verschil tussen dance trance hardhouse enzo.. iig: ik vind het toch wel handig :) en nog een ding: no offense absoluut, maar ik vind emo eigenlijk geen genre... het is iig heel onduidelijk. wat onderscheidt emo nou precies van 'gewone' liefdesliedjes? want die zijn toch ook emotioneel? ik bedoel dus: ik vind emopunk een subgenre van punk, en niet van emo enzo ook voor emocore etc.. als iemand die allemaal helemaal gelezen heeft, dankjewel iig :p ;) |
Citaat:
Er bestaat niet alleen het subgenre emopunk, maar denk een aan b.v. at the drive -in. Dat is ook een emocore band, maar hoe wil je die in godsnaam als subgenre van punk kunnen noemen. Als je niet begrijpt wat emo onderscheidt van gewone liefdesliedjes, dan begrijp je de hele term emo dus niet. www.fourfa.com Maar sommige bands die in de buurt komen van pop zoals dashboard confessional krijgen van mij niet het stempel emocore. Eerder indie. En die term bestaat al geruime tijd(emo trouwens ook) |
Citaat:
|
Citaat:
je begrijpt me verkeerd :) ik bedoelde niet emocore als subgenre van punk, maar als subgenre van hardcore.. maar goed ik ben wel overtuigd dat emo een genre is gewoon :) |
Dashboard Confessional Indie noemen? Nouja, Indie staat voor Independent. Ik vind het gewoon poprock. Mag dat genre nog?
Rock met popinvloeden? Ik heb ook een hekel aan het woord rock, maar ik heb nu geen zin meer om daaromheen te draaien . |
FUCK SHIT PISS!!!
nanananananananananananananananannanananananananana das pas emo |
Citaat:
|
Citaat:
verder alles goed? :) |
haha die gast begint n topic over dat t stom is om te gaan mierenneuken over genres en vervolgens begint er een hele discussie over wat in welk genre thuis hoort... blaahh :rolleyes:
|
Citaat:
maar het is juist goed dat iedereen zijn frustraties over dit onderwerp eindelijk eens kwijt kan. :D |
Voor mij zijn de genres:
Goede oude Rock 'N' Roll :D Punk :) Rock :p domme commerciele pop shit :mad: domme troep hardcore :mad: r 'n' b & soul :( rap en hip hop :mad: dance trance etc (n) |
Citaat:
je vergeet een aantal hoofdgenres (die minder bekent zijn, maar toch) |
O ja en polka :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar ik doe het eigenlijk ook altijd zoals Roxy het doet... das toch een stuk makkelijker.. en het verkomt ruzies tussen trueë en untrueë mensen :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07. |