![]() |
Jullie mening...
Ok ik zal het verhaal even uitleggen.
Ik zit op een MBO opleiding en daar geldt een bepaalde regel: Als je 20% mist van de lessen die je in een periode van ongeveer 8 weken mag je geen toets maken...dit is een regel die vast staat in het schoolregelement...Ongeacht wat je reden is je moet gewoon je lessen volgens,anders..GEEN toets maken. Ik ben niet racistisch maar er is toch iets waar ik het NIET mee eens ben....Op 5 december is het suikerfeest....dan hebben de moslims legaal vrij....Dus die 20% regeling schijnt dan niet te gelden.Als ik (of andere niet-moslims) die dag niet naar school gaan geldt die regel wel en kan ik misschien geen toets maken.Ik vind dit zeer onjuist,want er staat ONGEACHT de reden....wij krijgen dus niet vrij..en zij wel..! Als ik bekijk hoeveel van onze nationale feestdagen de moslims niet vieren,en dan wel vrij zijn...ik vind het gewoon niet kloppen. Nogmaals,om misverstanden te voorkomen..ik ben NIET racistisch en kan ook hartstikke goed met mijn klasgenoten opschieten (85% is moslim).... Wat is jullie mening hierover? xxx |
een schoolweek telt 5 dagen. 8 keer 5 = 40
1 dag is dus 2,5% in totaal hoef je dus per week een dag geen lessen te volgen. Als jij feest wil vieren in plaats van school dan moet je daar ook wat voor over hebben en als je al zoveel mag dan lijkt het me niet zo moeilijk om de rest van de week wel op school te verschijnen :confused: Aan de andere kant is het wel begrijpelijk dat en school waarop zoveel allochtonen zitten voor een keer een uitzondering voor hen maakt, jij hoeft immers met kerst ook niet naar school :o Maar als je dan een uitzondering maakt dan moet je hem niet ook voor mensen laten gelden die er helemaal niks mee te maken hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
als 6 lessen 20% is dan is 100% 30 en heb je dus 30 uur les per week? en als je dan van een les (=vak?) 6 uur in de week hebt en je mist er daar 2 van heb je meer dan 20% voor dat vak verzuimd en mag je alleen in dat vak geen toets doen :confused: waarom kan je trouwens niet naar school als het suikerfeest is? Ik ken het niet precies en vroeg het me af... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je krijgt echt GEEN vrij |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
weet je zeker dat het een school is, geen gevangenis? |
Citaat:
ROC Utrecht...Unit welzijn MOET JE NAGAAN..UNIT WELZIJN! |
Citaat:
|
Als jij een begravenis oid hebt moet je veroorloofd verlof krijgen van school. Zo niet ga ze dat maar eens vertellen. Willen ze je niet geloven, vertel het maar aan je ouders. Willen ze die ook niet geloven, kun je net zogoed een advocaat erbij halen. (alleen doen als je iemand kent die advocaat is en dat wle even voor je wil doen en niet scheel aan betalen natuurlijk.) Je moet daar vrij voor krijgen. Net als waneer je een bepaalde geloofsovertuiging hebt en je hebt een uitzonderlijke feestdag.
|
Ik zit ook op het ROC Utrecht, op de Unit Welzijn. Het is inderdaad zo dat je 80% aanwezig moet zijn in de lessen. Als je dit niet bent, kun je een toets niet maken, ongeacht de rede van afwezigheid. Ik vind dit ook belachelijk, een leerling hoort zonder gevolgen naar bijvoorbeeld een begrafenis te kunnen gaan. Ook als je vaak of langere tijd ziek bent, heb je een probleem.
Ik vind het dan ook oneerlijk dat de moslims wel zonder gevolgen bepaalde (feest)dagen vrij mogen nemen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59. |