Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2002, 15:53
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Ok ik zal het verhaal even uitleggen.
Ik zit op een MBO opleiding en daar geldt een bepaalde regel: Als je 20% mist van de lessen die je in een periode van ongeveer 8 weken mag je geen toets maken...dit is een regel die vast staat in het schoolregelement...Ongeacht wat je reden is je moet gewoon je lessen volgens,anders..GEEN toets maken.
Ik ben niet racistisch maar er is toch iets waar ik het NIET mee eens ben....Op 5 december is het suikerfeest....dan hebben de moslims legaal vrij....Dus die 20% regeling schijnt dan niet te gelden.Als ik (of andere niet-moslims) die dag niet naar school gaan geldt die regel wel en kan ik misschien geen toets maken.Ik vind dit zeer onjuist,want er staat ONGEACHT de reden....wij krijgen dus niet vrij..en zij wel..!
Als ik bekijk hoeveel van onze nationale feestdagen de moslims niet vieren,en dan wel vrij zijn...ik vind het gewoon niet kloppen.
Nogmaals,om misverstanden te voorkomen..ik ben NIET racistisch en kan ook hartstikke goed met mijn klasgenoten opschieten (85% is moslim)....
Wat is jullie mening hierover?

xxx
Oud 18-11-2002, 16:18
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
een schoolweek telt 5 dagen. 8 keer 5 = 40
1 dag is dus 2,5%
in totaal hoef je dus per week een dag geen lessen te volgen.
Als jij feest wil vieren in plaats van school dan moet je daar ook wat voor over hebben en als je al zoveel mag dan lijkt het me niet zo moeilijk om de rest van de week wel op school te verschijnen

Aan de andere kant is het wel begrijpelijk dat en school waarop zoveel allochtonen zitten voor een keer een uitzondering voor hen maakt, jij hoeft immers met kerst ook niet naar school
Maar als je dan een uitzondering maakt dan moet je hem niet ook voor mensen laten gelden die er helemaal niks mee te maken hebben.
Oud 18-11-2002, 16:24
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
een schoolweek telt 5 dagen. 8 keer 5 = 40
1 dag is dus 2,5%
in totaal hoef je dus per week een dag geen lessen te volgen.
Als jij feest wil vieren in plaats van school dan moet je daar ook wat voor over hebben en als je al zoveel mag dan lijkt het me niet zo moeilijk om de rest van de week wel op school te verschijnen

Aan de andere kant is het wel begrijpelijk dat en school waarop zoveel allochtonen zitten voor een keer een uitzondering voor hen maakt, jij hoeft immers met kerst ook niet naar school
Maar als je dan een uitzondering maakt dan moet je hem niet ook voor mensen laten gelden die er helemaal niks mee te maken hebben.
Bij ons zijn 6 lessen al 20%.....aangezien je van 1 les meestal 6 uur in de week hebt..snap je wak bedoel?
Oud 18-11-2002, 16:29
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
CobainMeisje schreef:
Bij ons zijn 6 lessen al 20%.....aangezien je van 1 les meestal 6 uur in de week hebt..snap je wak bedoel?
nee

als 6 lessen 20% is dan is 100% 30 en heb je dus 30 uur les per week? en als je dan van een les (=vak?) 6 uur in de week hebt
en je mist er daar 2 van heb je meer dan 20% voor dat vak verzuimd en mag je alleen in dat vak geen toets doen

waarom kan je trouwens niet naar school als het suikerfeest is?
Ik ken het niet precies en vroeg het me af...

Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 16:54
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:
nee

als 6 lessen 20% is dan is 100% 30 en heb je dus 30 uur les per week? en als je dan van een les (=vak?) 6 uur in de week hebt
en je mist er daar 2 van heb je meer dan 20% voor dat vak verzuimd en mag je alleen in dat vak geen toets doen

waarom kan je trouwens niet naar school als het suikerfeest is?
Ik ken het niet precies en vroeg het me af...
Naja ik kan wel naar school..alleen kben het er nie mee eens dat ze zomaar hiervoor vrij krijgen en wij niet voor dingen die belangrijk zijn
Oud 18-11-2002, 16:56
Verwijderd
Citaat:
CobainMeisje schreef:
Naja ik kan wel naar school..alleen kben het er nie mee eens dat ze zomaar hiervoor vrij krijgen en wij niet voor dingen die belangrijk zijn
Ze krijgen niet 'zomaar' vrij...en als er voor jou iets belangrijks is krijg je net zo goed vrij (geen concert oid natuurlijk, maar een bruiloft of een begrefenis oid). Tis misschien 'oneerlijk' dat ze meer vrij zijn, maar het is niet 'zomaar'.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 17:04
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ze krijgen niet 'zomaar' vrij...en als er voor jou iets belangrijks is krijg je net zo goed vrij (geen concert oid natuurlijk, maar een bruiloft of een begrefenis oid). Tis misschien 'oneerlijk' dat ze meer vrij zijn, maar het is niet 'zomaar'.
Je krijgt bij ons voor een crematie/bruiloft niet vrij..dat is het nou juist..dan mis je tog je uren enne dan mag je je toets niet maken!
Je krijgt echt GEEN vrij
Oud 18-11-2002, 17:05
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Citaat:
CobainMeisje schreef:
Je krijgt bij ons voor een begravenis/crematie/bruiloft niet vrij..dat is het nou juist..dan mis je tog je uren enne dan mag je je toets niet maken!Meisje uit mijn klas haar opa was overleden ze miste die dag..en mocht geen toets maken..
Je krijgt echt GEEN vrij
Oud 18-11-2002, 17:08
Verwijderd
Citaat:
CobainMeisje schreef:
Je krijgt bij ons voor een crematie/bruiloft niet vrij..dat is het nou juist..dan mis je tog je uren enne dan mag je je toets niet maken!
Je krijgt echt GEEN vrij
Dat is fout, dat kunnen ze niet maken, voor begrafenis/crematie of bruiloft hoor je vrij te kunnen krijgen, écht vrij.. Dat staat ergens vastgelegd, geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 17:09
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Dat is fout, dat kunnen ze niet maken, voor begrafenis/crematie of bruiloft hoor je vrij te kunnen krijgen, écht vrij.. Dat staat ergens vastgelegd, geloof ik...
In ons schoolregelement staat het dus wel...je krijgt geen vrij..daarom benk het hier niet mee eens
Oud 18-11-2002, 17:13
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
CobainMeisje schreef:
In ons schoolregelement staat het dus wel...je krijgt geen vrij..daarom benk het hier niet mee eens

weet je zeker dat het een school is, geen gevangenis?
Oud 18-11-2002, 17:18
CobainMeisje
CobainMeisje is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef:

weet je zeker dat het een school is, geen gevangenis?
Het is een school ja..
ROC Utrecht...Unit welzijn

MOET JE NAGAAN..UNIT WELZIJN!
Oud 18-11-2002, 17:55
Verwijderd
Citaat:
CobainMeisje schreef:
Volgens mij staat er in een of ander regelement de regels waar scholen zich aan moeten houden, je vrijgeven voor een begrafenis/crematie of bruiloft staat daar volgens mij ook tussen...
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 10:44
Black Sugar
Black Sugar is offline
Als jij een begravenis oid hebt moet je veroorloofd verlof krijgen van school. Zo niet ga ze dat maar eens vertellen. Willen ze je niet geloven, vertel het maar aan je ouders. Willen ze die ook niet geloven, kun je net zogoed een advocaat erbij halen. (alleen doen als je iemand kent die advocaat is en dat wle even voor je wil doen en niet scheel aan betalen natuurlijk.) Je moet daar vrij voor krijgen. Net als waneer je een bepaalde geloofsovertuiging hebt en je hebt een uitzonderlijke feestdag.
Oud 21-11-2002, 09:43
Eva*
Eva* is offline
Ik zit ook op het ROC Utrecht, op de Unit Welzijn. Het is inderdaad zo dat je 80% aanwezig moet zijn in de lessen. Als je dit niet bent, kun je een toets niet maken, ongeacht de rede van afwezigheid. Ik vind dit ook belachelijk, een leerling hoort zonder gevolgen naar bijvoorbeeld een begrafenis te kunnen gaan. Ook als je vaak of langere tijd ziek bent, heb je een probleem.
Ik vind het dan ook oneerlijk dat de moslims wel zonder gevolgen bepaalde (feest)dagen vrij mogen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten