Vervreemd |
20-11-2002 13:58 |
BIN LADEN intervieuw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De toespraak van de al-Qa`ida leider Usama bin Laden
Vertaald door: Team Overgave
“Ik getuig dat er geen god is dan God en dat Mohammed Zijn profeet is.
Amerika is hier door God de Almachtige getroffen in één van haar meest vitale organen waardoor haar grootste gebouwen vernietigd zijn. Lof en dank zij God.
Amerika is vervuld van angst; van het noorden tot het zuiden, van het oosten tot het westen, lof zij God. Wat Amerika nu proeft is onbetekenend in vergelijking met wat wij geproefd hebben. Voor meer dan tachtig jaar heeft onze islamitische natie vernedering en ontering geproefd; zijn zonen zijn gedood, hun bloed is vergoten, zijn heiligdommen zijn bezoedeld.
God heeft een groep uit de voorhoede van de moslims, uit de frontlinie van de islam, gezegend om Amerika te verwoesten. Moge God hun zegenen en hen een verheven plaats in de hemel toebedelen, want slechts Hij is hiertoe in staat en gemachtigd. Toen zij opstonden om hun zwakke kinderen te verdedigen, hun broeders en zusters in Palestina en andere moslimnaties, was de gehele wereld in rep en roer, de ongelovigen gevolgd door de huichelaars.
Tot nu toe zijn er miljoenen onschuldige kinderen gestorven, vermoord in Irak, terwijl ze niets op hun geweten hadden. Wij horen geen openlijke veroordelingen, noch horen we een fatwa van de heersers of schriftgeleerden. Deze dagen razen Israëlische tanks door Palestina, in Jenin, Ramallah, Rafah en Beit Jalla en vele andere delen van het land van de islam en we horen niemand zijn stem verheffen of reageren. Maar toen het zwaard na tachtig jaar boven op Amerika terecht kwam, stak de huichelarij ineens de kop op, de dood van de moordenaars bejammerend die speelden met het bloed, de eer en de heiligdommen van de moslims.
Wat op zijn minst gezegd kan worden over deze hypocrieten is dat ze verdorvenen zijn die het verkeerde pad hebben bewandeld. Zij steunden de moordenaar ten koste van het slachtoffer, de onderdrukker ten koste van het onschuldige kind. Ik zoek mijn toevlucht bij God tegen hen en vraag Hem dat hij hen aan ons toont overeenkomstig met wat zij verdienen.
Ik zeg dat de kwestie zeer duidelijk is. Iedere moslim zou na deze gebeurtenis voor zijn religie moeten strijden, nu de hoofdvertegenwoordigers van Amerika hebben gesproken, beginnend bij het hoofd van de internationale ongelovigen: Bush en zijn staf, die met alle man en macht een vruchteloze campagne tentoon zijn gaan spreidden, diegenen die zelfs de landen die in de islam geloven tegen ons –de groep die zijn toevlucht zoekt bij God de Almachtige, de groep die weigert zich religieus te laten onderdrukken- op hebben gezet.
Zij (Amerika) maken zich op om tegen de islam te vechten onder het mom van de strijd tegen het terrorisme. In een land aan het uiteinde van de wereld, Japan, werden honderdduizenden gedood, jong en oud, en (ze zeggen) dat dit geen wereldmisdaad was. Voor hen is het een bespreekbare kwestie. Ze hebben Irak gebombardeerd en beschouwen dat als een bespreekbare zaak.
Maar toen er iets meer dan tien mensen gedood werden in Nairobi en Dar as-Salaam (aanslagen op de Amerikaanse ambassades) werden Afghanistan en Irak gebombardeerd en was huichelarij de aanvoerder van de internationale ongelovigen; de hedendaagse Hubal (pre-islamitische afgod; het symbool voor heidendom): Amerika en haar bondgenoten.
Ik zeg dat deze gebeurtenissen de wereld in twee kampen hebben verdeeld; het kamp van de gelovigen waar geen plaats is voor schijnheiligheid en het kamp van de ongelovigen. Moge God ons en jullie tegen hen in bescherming nemen.
Iedere moslim moet opstaan om zijn religie te verdedigen. De wind van geloof is opgestoken en de wind van verandering woedt om het kwaad uit het schiereiland van Mohammed, vrede zij met hem, te verdrijven. Voor Amerika en haar volk heb ik slechts een paar woorden over: “Ik zweer bij God die de hemel hoog houdt zonder zuilen, dat Amerika niet in vrede zal leven voordat wij deze beleven in Palestina en voordat alle legers van ongelovigen uit het land van Mohammed, vrede zij met hem, vertrekken. God is de Allergrootste en overwinning is aan de islam. Moge Gods vrede, genade en zegen met jullie zijn”.
GRAAG ZOU IK HIEROVER UW MENING WILLEN HOREN
P.S. WEL EEN REACTIE OP DIT INTERVIE A.U.B.
|