Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 13:58
Vervreemd
Vervreemd is offline
De toespraak van de al-Qa`ida leider Usama bin Laden

Vertaald door: Team Overgave

“Ik getuig dat er geen god is dan God en dat Mohammed Zijn profeet is.
Amerika is hier door God de Almachtige getroffen in één van haar meest vitale organen waardoor haar grootste gebouwen vernietigd zijn. Lof en dank zij God.
Amerika is vervuld van angst; van het noorden tot het zuiden, van het oosten tot het westen, lof zij God. Wat Amerika nu proeft is onbetekenend in vergelijking met wat wij geproefd hebben. Voor meer dan tachtig jaar heeft onze islamitische natie vernedering en ontering geproefd; zijn zonen zijn gedood, hun bloed is vergoten, zijn heiligdommen zijn bezoedeld.

God heeft een groep uit de voorhoede van de moslims, uit de frontlinie van de islam, gezegend om Amerika te verwoesten. Moge God hun zegenen en hen een verheven plaats in de hemel toebedelen, want slechts Hij is hiertoe in staat en gemachtigd. Toen zij opstonden om hun zwakke kinderen te verdedigen, hun broeders en zusters in Palestina en andere moslimnaties, was de gehele wereld in rep en roer, de ongelovigen gevolgd door de huichelaars.

Tot nu toe zijn er miljoenen onschuldige kinderen gestorven, vermoord in Irak, terwijl ze niets op hun geweten hadden. Wij horen geen openlijke veroordelingen, noch horen we een fatwa van de heersers of schriftgeleerden. Deze dagen razen Israëlische tanks door Palestina, in Jenin, Ramallah, Rafah en Beit Jalla en vele andere delen van het land van de islam en we horen niemand zijn stem verheffen of reageren. Maar toen het zwaard na tachtig jaar boven op Amerika terecht kwam, stak de huichelarij ineens de kop op, de dood van de moordenaars bejammerend die speelden met het bloed, de eer en de heiligdommen van de moslims.

Wat op zijn minst gezegd kan worden over deze hypocrieten is dat ze verdorvenen zijn die het verkeerde pad hebben bewandeld. Zij steunden de moordenaar ten koste van het slachtoffer, de onderdrukker ten koste van het onschuldige kind. Ik zoek mijn toevlucht bij God tegen hen en vraag Hem dat hij hen aan ons toont overeenkomstig met wat zij verdienen.

Ik zeg dat de kwestie zeer duidelijk is. Iedere moslim zou na deze gebeurtenis voor zijn religie moeten strijden, nu de hoofdvertegenwoordigers van Amerika hebben gesproken, beginnend bij het hoofd van de internationale ongelovigen: Bush en zijn staf, die met alle man en macht een vruchteloze campagne tentoon zijn gaan spreidden, diegenen die zelfs de landen die in de islam geloven tegen ons –de groep die zijn toevlucht zoekt bij God de Almachtige, de groep die weigert zich religieus te laten onderdrukken- op hebben gezet.
Zij (Amerika) maken zich op om tegen de islam te vechten onder het mom van de strijd tegen het terrorisme. In een land aan het uiteinde van de wereld, Japan, werden honderdduizenden gedood, jong en oud, en (ze zeggen) dat dit geen wereldmisdaad was. Voor hen is het een bespreekbare kwestie. Ze hebben Irak gebombardeerd en beschouwen dat als een bespreekbare zaak.

Maar toen er iets meer dan tien mensen gedood werden in Nairobi en Dar as-Salaam (aanslagen op de Amerikaanse ambassades) werden Afghanistan en Irak gebombardeerd en was huichelarij de aanvoerder van de internationale ongelovigen; de hedendaagse Hubal (pre-islamitische afgod; het symbool voor heidendom): Amerika en haar bondgenoten.

Ik zeg dat deze gebeurtenissen de wereld in twee kampen hebben verdeeld; het kamp van de gelovigen waar geen plaats is voor schijnheiligheid en het kamp van de ongelovigen. Moge God ons en jullie tegen hen in bescherming nemen.

Iedere moslim moet opstaan om zijn religie te verdedigen. De wind van geloof is opgestoken en de wind van verandering woedt om het kwaad uit het schiereiland van Mohammed, vrede zij met hem, te verdrijven. Voor Amerika en haar volk heb ik slechts een paar woorden over: “Ik zweer bij God die de hemel hoog houdt zonder zuilen, dat Amerika niet in vrede zal leven voordat wij deze beleven in Palestina en voordat alle legers van ongelovigen uit het land van Mohammed, vrede zij met hem, vertrekken. God is de Allergrootste en overwinning is aan de islam. Moge Gods vrede, genade en zegen met jullie zijn”.

GRAAG ZOU IK HIEROVER UW MENING WILLEN HOREN

P.S. WEL EEN REACTIE OP DIT INTERVIE A.U.B.
Oud 20-11-2002, 14:08
BARON
BARON is offline
ik wist al lang dat moslims niet spoorden...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:22
Nate
Nate is offline
Citaat:
BARON schreef:
Diep van binnen weet je zelf ook wel dat dit een van de dommere dingen is die je kunt zeggen, hè?
Oud 20-11-2002, 14:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
BARON schreef:
Argumenten???
Kun je alle moslims over een kam scheren?

Ikvind Bin Laden erg ver gaan in zijn godsdienstige ideen. Het is jammer dat veel mnsen naar dat soort mensen luisteren en het dan gewoon nazeggen en zelf geen menig hebben. Dit geld zeker niet alleen voor moslims, maar het gebeurt overal. Jammer, maar daar valt wijnig aan te doen.
Oud 20-11-2002, 14:32
BARON
BARON is offline
Citaat:
Nate schreef:
Diep van binnen weet je zelf ook wel dat dit een van de dommere dingen is die je kunt zeggen, hè?
nou ja, een derde deel van hun dan.

maar ik heb net zoals zij het recht hebben om ons te wantrouwen (of liever gezegd te haten), zelf ook het recht om hun te wantrouwen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:39
Milayo
Milayo is offline
Wat ik me afvraag is hoe er gereageerd wordt in Moslimkringen over deze uitspraken van meneer Bin laden en of ze gehoor geven aan z'n oproep om het geloof op deze manier te verdedigen.
Oud 20-11-2002, 14:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:

maar ik heb net zoals zij het recht hebben om ons te wantrouwen (of liever gezegd te haten), zelf ook het recht om hun te wantrouwen
wantrouwen is iets anders dan discriminerende uitspraken doen
Oud 20-11-2002, 14:49
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
BARON schreef:

On-topic:

Tja, het Afghanistan-beleid van de VS was in het verleden ook niet 100%. Daart een beetje gaan rotzooien om de Russen er uit te krijgen met alle gevolgen van dien. En ze doen ook niet veel met de kwestie Israël/Palestina. Hopelijk wordt die burgemeester de nieuwe Israëlische president, ik kan hij vrede maken.

Maar die Bin Laden is ook echt geflipt. Hoe hij de Islam interpreteert zijn geen goede woorden voor over.

Laatst gewijzigd op 25-11-2002 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 11:35
Milayo
Milayo is offline
Citaat:
Amerika is hier door God de Almachtige getroffen in één van haar meest vitale organen waardoor haar grootste gebouwen vernietigd zijn. Lof en dank zij God.
Amerika is zeer zeker getroffen , maar ik denk eerder door radicale fundamentalistische moslims dan door een God.
Het is alles behalve logisch dat een god onschuldige mensen straft.

Citaat:
God heeft een groep uit de voorhoede van de moslims, uit de frontlinie van de islam, gezegend om Amerika te verwoesten. Moge God hun zegenen en hen een verheven plaats in de hemel toebedelen, want slechts Hij is hiertoe in staat en gemachtigd. Toen zij opstonden om hun zwakke kinderen te verdedigen, hun broeders en zusters in Palestina en andere moslimnaties, was de gehele wereld in rep en roer, de ongelovigen gevolgd door de huichelaars.
Weet je wat ik me afvraag, is dit nou de juiste interpretaties die Moslims zouden moeten hebben ten opzichte van de problemen in de wereld en zouden ze zich zo moeten verdedigen?.

Ik vind het bekromen en om bang van te worden.
Citaat:
Iedere moslim moet opstaan om zijn religie te verdedigen. De wind van geloof is opgestoken en de wind van verandering woedt om het kwaad uit het schiereiland van Mohammed, vrede zij met hem, te verdrijven. Voor Amerika en haar volk heb ik slechts een paar woorden over: “Ik zweer bij God die de hemel hoog houdt zonder zuilen, dat Amerika niet in vrede zal leven voordat wij deze beleven in Palestina en voordat alle legers van ongelovigen uit het land van Mohammed, vrede zij met hem, vertrekken. God is de Allergrootste en overwinning is aan de islam. Moge Gods vrede, genade en zegen met jullie zijn”.
Scherpe analyse van Ben als het gaat om bijvoorbeeld de Amerikaanse politiek ten opzichte van de Palestijnen.
Maar zijn antwoord is oog om oog en dat maakt de wereld kapot.
Hoeveel Moslims zijn hier vatbaar voor? Ik hoop niet veel.
Oud 21-11-2002, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Vervreemd schreef:
De toespraak van de al-Qa`ida leider Usama bin Laden

Wat Amerika nu proeft is onbetekenend in vergelijking met wat wij geproefd hebben. Voor meer dan tachtig jaar heeft onze islamitische natie vernedering en ontering geproefd; zijn zonen zijn gedood, hun bloed is vergoten, zijn heiligdommen zijn bezoedeld.

welke oorlog doelt hij op? het is een arabier, dus de enige oorlog van betekenis die daar was is de Eerste Wereldoorlog tegen de turken, die met behulp van een 'christenhond', lawrence of arabia, werd gewonnen....

de palestijnen zijn een volk van boeven, vraag maar aan de syriers, de jordaniers en de egyptiers, palestijnse vluchtelingen worden daar opgesloten in kampen. dus hij is één van de weinigen die vindt dat ze moeten worden verdedigd.

Tot nu toe zijn er miljoenen onschuldige kinderen gestorven, vermoord in Irak, terwijl ze niets op hun geweten hadden.

door welk land? juist ja, iran, mede moslimland.

Wij horen geen openlijke veroordelingen, noch horen we een fatwa van de heersers of schriftgeleerden. Deze dagen razen Israëlische tanks door Palestina, in Jenin, Ramallah, Rafah en Beit Jalla en vele andere delen van het land van de islam en we horen niemand zijn stem verheffen of reageren.

hij luistert niet bepaald goed....

Wat op zijn minst gezegd kan worden over deze hypocrieten is dat ze verdorvenen zijn die het verkeerde pad hebben bewandeld. Zij steunden de moordenaar ten koste van het slachtoffer, de onderdrukker ten koste van het onschuldige kind. Ik zoek mijn toevlucht bij God tegen hen en vraag Hem dat hij hen aan ons toont overeenkomstig met wat zij verdienen.

hij lijdt duidedelijk aan waanilusies...

Maar toen er iets meer dan tien mensen gedood werden in Nairobi en Dar as-Salaam (aanslagen op de Amerikaanse ambassades) werden Afghanistan en Irak gebombardeerd en was huichelarij de aanvoerder van de internationale ongelovigen; de hedendaagse Hubal (pre-islamitische afgod; het symbool voor heidendom): Amerika en haar bondgenoten.

iets van 320 slachtoffers meen ik me te herinneren. en niet irak werd gebombardeerd, maar sudan en afganistan.

Ik zeg dat deze gebeurtenissen de wereld in twee kampen hebben verdeeld; het kamp van de gelovigen waar geen plaats is voor schijnheiligheid en het kamp van de ongelovigen. Moge God ons en jullie tegen hen in bescherming nemen.

dan moeten we het kamp van de 'gelovigen' maar preventief het land uit zetten lijkt me.

wat ziet hij als het land van mohammed?

GRAAG ZOU IK HIEROVER UW MENING WILLEN HOREN

P.S. WEL EEN REACTIE OP DIT INTERVIE A.U.B.
bij deze.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2002, 14:29
sy'rai
sy'rai is offline
k wil hier ook wel heel garag op reageren, maar et is allemaal te veel om te lezen dus heeft iemand een kortere versie of samenvatting

kweet et lui he!
Oud 21-11-2002, 19:38
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Joostje schreef:
wantrouwen is iets anders dan discriminerende uitspraken doen
Angst is een voedingsbodem voor discriminatie.
Oud 21-11-2002, 19:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Angst is een voedingsbodem voor discriminatie.
het denken verbieden kan alleen door zwaar gecensureerde media, grote staatspolizei. ( zie 1984). En dat zie ik niet zo zitten.
Oud 22-11-2002, 08:23
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
het denken verbieden kan alleen door zwaar gecensureerde media, grote staatspolizei. ( zie 1984). En dat zie ik niet zo zitten.
ah, ik mag dus wel moslims wantrouwen van jou, omdat iedereen dat recht heeft
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 13:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
BARON schreef:
Natuurlijk mag je dat, of het verstandig is, en of je er iets aan hebt is een tweede.
Oud 22-11-2002, 14:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
Iedereen heeft het recht om wat dan ook te denken. Slechts het uispreken daarvan (mondeling, schriftelijk, etc), of het handelen ernaar) moet aan banden worden gelegd indien dat schadelijk voor andere mensen. Daar is in essentie de wet voor.
Oud 22-11-2002, 14:43
Max19
Max19 is offline
Citaat:
Nate schreef:
waarom is dat zo dom, kortzichtig is een beter woord.

sommige moslims sporen ook niet, een flink percentage iig.
ik hoop wel dat je beseft dat er al bijna een miljoen moslims in nederland zijn... als het er 1,5 miljoen zouden zijn en ze richtten een islamitische partij op dan zal die net zo groot worden als de LPF... vind ik een beangstigend idee.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 14:45
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Max19 schreef:
waarom is dat zo dom, kortzichtig is een beter woord.

sommige moslims sporen ook niet, een flink percentage iig.
ik hoop wel dat je beseft dat er al bijna een miljoen moslims in nederland zijn... als het er 1,5 miljoen zouden zijn en ze richtten een islamitische partij op dan zal die net zo groot worden als de LPF... vind ik een beangstigend idee.
1) niet alle moslims zijn stemgerechtigd (<18)
2) niet alle moslims zullen op een islamitische partij stemmen
3) waarom is dit een beangstigend idee?
Oud 22-11-2002, 14:51
Max19
Max19 is offline
Citaat:
Joostje schreef:
1) niet alle moslims zijn stemgerechtigd (<18)
2) niet alle moslims zullen op een islamitische partij stemmen
3) waarom is dit een beangstigend idee?
1;Nee, de gene die korter dan 5 jaar in NL zijn mogen niet stemmen en de kinderen niet, uiteraard zonder verblijfsvergunning ook niet.

2; Meeste Katholieken stemmen ook christelijke partijen, en moslims zijn bovendien vaak erg overtuigd in hun geloof.

3; omdat het nog altijd wel nederland betreft he, moslims in NL ? Best.. ik kan goed met ze overweg.. maar hou de regering conservatief/traditioneel aub. Alleen dat vele terrorisme waar sommige moslims voor zijn stuit me tegen de borst.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 15:07
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Iedereen heeft het recht om wat dan ook te denken. Slechts het uispreken daarvan (mondeling, schriftelijk, etc), of het handelen ernaar) moet aan banden worden gelegd indien dat schadelijk voor andere mensen. Daar is in essentie de wet voor.
Het wel mogen denken maar niet mogen uiten vind ik nog niet helemaal vrijheid van meningsuiting... (handelen naar laten we er even buiten)
Oud 22-11-2002, 19:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Het wel mogen denken maar niet mogen uiten vind ik nog niet helemaal vrijheid van meningsuiting... (handelen naar laten we er even buiten)
Het alles mogen uiten schend ook het recht aan discriminatie, racisme, enz.
Oud 22-11-2002, 20:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Max19 schreef:
1;Nee, de gene die korter dan 5 jaar in NL zijn mogen niet stemmen en de kinderen niet, uiteraard zonder verblijfsvergunning ook niet.

jup

2; Meeste Katholieken stemmen ook christelijke partijen, en moslims zijn bovendien vaak erg overtuigd in hun geloof.

heb je daar cijfers van?

3; omdat het nog altijd wel nederland betreft he, moslims in NL ? Best.. ik kan goed met ze overweg.. maar hou de regering conservatief/traditioneel aub. Alleen dat vele terrorisme waar sommige moslims voor zijn stuit me tegen de borst.
Meeste moslims zijn tegen terrorisme he... En verder sluiten de standpunten van een gematigde islamitische partij juist heel goed aan bij je idee van een conservatieve en traditionele regering. Daarnaast zijn er vele nederlanders moslim, en het lijkt me dus onrechtvaardig dat ze niet een partij mogen oprichten op islamitische basis.
Oud 24-11-2002, 15:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
De doelstellingen die Bin Laden voor ogen heeft, zijn juist. Alleen de uitwerking mag wel verbeterd worden.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
Meeste moslims zijn tegen terrorisme he... En verder sluiten de standpunten van een gematigde islamitische partij juist heel goed aan bij je idee van een conservatieve en traditionele regering. Daarnaast zijn er vele nederlanders moslim, en het lijkt me dus onrechtvaardig dat ze niet een partij mogen oprichten op islamitische basis.
Dat ze tegen terrorisme zijn geloof ik best. Maar ze kunnen nog wel op een gewone moslimpartij gaan stemmen. Als zo'n partij wordt opgericht, dan zal die er onder andere voor zijn om normen en waarden van de moslimwereld in Nederland in te voeren (of dit haalbaar is, is punt 2, want met 15 zetels ofzo kom je nog niet ver). En dat is niet de bedoeling, want dat zou dus betekenen dat Nederlanders zich uiteindelijk voor een deel moeten aanpassen aan buitelanders die hier naar toe zijn gekomen (of kinderen daarvan).
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 18:22
mocrodealer
mocrodealer is offline
ik wist dat moslims niet spoorden LEKKERE ZIN
eeh wat bin laden doet mag niet ik weet niet wat jullie denken maar alles wat hij heeft gedaan in amerika en zo mag niet in de islam want niemand mag een leven afnemen behalve allah
dus wat jullie lullen over de moslims dat ze niet sporen

Laatst gewijzigd op 25-11-2002 om 15:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2002, 20:29
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Het alles mogen uiten schend ook het recht aan discriminatie, racisme, enz.
Alles mogen zeggen ontneemt toch niemand een vrijheid of recht?
En daarbij:

discrimineren
(discriminereerde, heeft gediscrimineerd) discriminatie toepassen ten opzichte van - , niet gelijk behandelen...

discriminatie
verwerpende onderscheiding, achterstelling, het uitscheiden van iets of iemand uit een groep als afkeuring; afwijkende behandeling in ongunstige zin...
Oud 25-11-2002, 00:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Dat ze tegen terrorisme zijn geloof ik best. Maar ze kunnen nog wel op een gewone moslimpartij gaan stemmen. Als zo'n partij wordt opgericht, dan zal die er onder andere voor zijn om normen en waarden van de moslimwereld in Nederland in te voeren (of dit haalbaar is, is punt 2, want met 15 zetels ofzo kom je nog niet ver). En dat is niet de bedoeling, want dat zou dus betekenen dat Nederlanders zich uiteindelijk voor een deel moeten aanpassen aan buitelanders die hier naar toe zijn gekomen (of kinderen daarvan).
buitenlanders = allochtonen neem ik aan? verder heb ik al gezegd dat het vooral standpunten zijn die het cda, de chu, of de sgp ook heeft.
Oud 25-11-2002, 00:13
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Alles mogen zeggen ontneemt toch niemand een vrijheid of recht?

iedereen heeft recht op leven, vrijheid, en onschendbaarheid van de persoon (rechten van de mens. art. 3)
onschendbaarheid

En daarbij:

discrimineren
(discriminereerde, heeft gediscrimineerd) discriminatie toepassen ten opzichte van - , niet gelijk behandelen...

discriminatie
verwerpende onderscheiding, achterstelling, het uitscheiden van iets of iemand uit een groep als afkeuring; afwijkende behandeling in ongunstige zin... [/B]
valt inderdaad mooi in discriminatie. dank je
Oud 25-11-2002, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
De doelstellingen die Bin Laden voor ogen heeft, zijn juist. Alleen de uitwerking mag wel verbeterd worden.

Dus jij wil oorlog voeren zonder mensen te vermoorden? gaat een beetje moeilijk lijkt me
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
buitenlanders = allochtonen neem ik aan? verder heb ik al gezegd dat het vooral standpunten zijn die het cda, de chu, of de sgp ook heeft.
hoe weet je dat nou al, terwijl er nog niet eens een moslimpartij in Nederland is? Verder verschilt de SGP wel een stuk van 't CDA.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2002, 14:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
hoe weet je dat nou al, terwijl er nog niet eens een moslimpartij in Nederland is? Verder verschilt de SGP wel een stuk van 't CDA.
vergelijking koran-bijbel. ik denk niet dat moslims in het algemeen zo religieus zijn dat een op een partij zouden stemmen die te vergelijken is met de SGP -> daarom cda
Oud 25-11-2002, 20:22
Turkkiz
Turkkiz is offline
Citaat:
mocrodealer schreef:
ik wist dat moslims niet spoorden LEKKERE ZIN
eeh wat bin laden doet mag niet ik weet niet wat jullie denken maar alles wat hij heeft gedaan in amerika en zo mag niet in de islam want niemand mag een leven afnemen behalve allah
dus wat jullie lullen over de moslims dat ze niet sporen
Precies dus kom niet lullen over de Islam zonder dat je weet wat er wel en niet mag, wat Bin Laden doet mag niet van de Islam, ...dus ik weet niet waarom jullie de moslims beschuldigen die zich WEL aan de regels van de islam houden...
Oud 26-11-2002, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Turkkiz schreef:
Precies dus kom niet lullen over de Islam zonder dat je weet wat er wel en niet mag, wat Bin Laden doet mag niet van de Islam, ...dus ik weet niet waarom jullie de moslims beschuldigen die zich WEL aan de regels van de islam houden...
[off-topic] heb jij een hoofddoek op?[/off-topic]
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 11:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
[off-topic] heb jij een hoofddoek op?[/off-topic]
Offtopic: draag jij bh's?

who cares.
Oud 26-11-2002, 13:56
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Offtopic: draag jij bh's?

who cares.
nee, maar ik train hard om cup a te krijgen

dit gaat gewoon over mijn beeldvorming van mensen en ik ben wat nieuwsgierig aangelegd.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2002, 14:08
zjempoow
zjempoow is offline
Citaat:
BARON schreef:

en zo is het maar net
Oud 26-11-2002, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
vergelijking koran-bijbel. ik denk niet dat moslims in het algemeen zo religieus zijn dat een op een partij zouden stemmen die te vergelijken is met de SGP -> daarom cda
waarom zouden ze dat niet zijn? Bovendien zullen de plannen van een moslimpartij echt niet het zelfde zijn als die van 't CDA,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten