![]() |
[2de monitor] ik krijg hem niet aan de praat
als ik in de biso instel eerst de pcikaart op te starten (s3 virge) dan start hij op die monitor en krijg ik op mijn hoogfmonitor het bericht dat als ik doie erbij wil hebben ik die in instellingen van beeldscherm wil hebben
daar kan ik er echter niet bij kijk ik dan in systeem staat daar dat het videokaartgeheugen al in gebruik is door een ander programma (de s3 virge dus) start ik de onboard videokaart eerst dan wil de s3 virge niet meewerken is daar een programma voor of kan ik op een andere manier zorgen dat ik 2 monitoren kan draaien?? |
alsik het goed begrijp:
je heb een PC met een onboard videokaart en daarnaast heb je nóg een videokaart (PCI) in je PC zitten. een pc werkt voor zover ik weet (ben geen expert op dit gebied, dus mijn beweringen kunnen totaal de plank mis slaan) met maximaal 1 videokaart tegelijk (of je moet een PCI bijsteekkaart hebben, maar dan nog kan je maar maximaal 1 monitor erop aansluiten) en kan geen signalen naar 2 videokaarten sturen omdat dit dan een conflict gaat geven. |
ok dan heb ik ook een kort vraagje :)
ik heb dus een videokaart met een normale aansluiting voor een crt monitor.. en een dvi aansluiting voor een tft ofzo.. als ik daar een verloopstuk op steek van dvi naar die crt aansluiting en dan 2 monitoren daarop aansluit is het dan mogelijk om dual view te hebben (dus 1 desktop verdeeld over 2 monitoren? ) |
Citaat:
daarnaast kan hij op de 2de monitor wel aangeven dat het beeldscherm geinitieerd is en ik enkel naar configuratie scherm moet gaan om hem te enabelen |
meestal lukt het niet om een onboard video naast een gewone videokaart te laten lopen. er zijn wel bordjes waarbij het lukt maar niet veel. ik denk dat dat een beetje het probleem is. kijk eens in het boekje van je mobo (of op de site van de maker) of je kan vinden of dit samen kan werken.
@blizz die oplossing gaat niet werken denk ik. maar als er op je video kaart en een dvi en een crt aan sluiting zit moet het waarschijnlijk wel kunnen denk ik. 2beeldschermen aan één dvi gaat niet lukken. -de postbode- |
Citaat:
|
Citaat:
zelfs mijn toshiba p2 kon het of mijn aopen daarnaast kan hij op mijn onboard wel tekst weergeven maar is het geheugen al in gebruik zegt ie |
Citaat:
|
Citaat:
:P |
Citaat:
en ik heb in mijn bios er 64 mb voor video gereserveerd |
Die S3 ondersteund geen dual monitor.
Tenminste, dat was bij mij het probleem. Ik heb in mijn computer een GeForce 2 zitten, en een S3 kaartje. Windows boot vanaf de S3. (Optie in de bios om eerst PCI te kiezen, en daarna AGP) In Windows zet ik weer mijn AGP als standaard beeldscherm. Andersom werkte bij mij niet, omdat de S3 dus geen dual monitor ondersteund. |
Citaat:
als primary werkt ie perfect (heb een aantal conf's opgezocht) daarnaast zit het probleem niet in de hardware want in windows xp deed ie het zonder enig gezeur |
1. S3 Virge is de allerbeste videokaart als 2e monitor (behalve dan misschien met snelheid)
2. PC's met onboard video draaien niet met 2 monitoren (heb ik uit een test van de pcm, maar onder WinXP/2000/NT doet s3 virge het niet als 2e ivm slechte driver) |
Zo'n S3 Virge kaartje is tegenwoordig niet echt geschikt meer als 2e kaart. Onder win98 zal het wel werken, maar onder 2000/XP waarschijnlijk niet. Ik heb het zelf ook zo ondervonden.
|
Dat klopt en dat zei ik ook. Win2000/XP heeft geen goede driver meer voor S3 virge die em ondersteund als 2e kaart. En die goede driver is niet te vinden.
|
ik had niet bed8 dat er een nieuw moederbord inzit en dus ook een nieuw onboard video
mijn aopen kon het aan, maar mijn asus niet ik ga de manual nog wel even na of het echt niet kan maar waarschijnlijk heeft asus er geen zin in |
Citaat:
|
Citaat:
Zo doe ik het zelf ook. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06. |