Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2002, 00:06
JJzD
JJzD is offline
als ik in de biso instel eerst de pcikaart op te starten (s3 virge) dan start hij op die monitor en krijg ik op mijn hoogfmonitor het bericht dat als ik doie erbij wil hebben ik die in instellingen van beeldscherm wil hebben
daar kan ik er echter niet bij
kijk ik dan in systeem staat daar dat het videokaartgeheugen al in gebruik is door een ander programma (de s3 virge dus)

start ik de onboard videokaart eerst dan wil de s3 virge niet meewerken
is daar een programma voor of kan ik op een andere manier zorgen dat ik 2 monitoren kan draaien??
Oud 22-11-2002, 07:19
WolterB
WolterB is offline
alsik het goed begrijp:

je heb een PC met een onboard videokaart en daarnaast heb je nóg een videokaart (PCI) in je PC zitten.

een pc werkt voor zover ik weet (ben geen expert op dit gebied, dus mijn beweringen kunnen totaal de plank mis slaan) met maximaal 1 videokaart tegelijk (of je moet een PCI bijsteekkaart hebben, maar dan nog kan je maar maximaal 1 monitor erop aansluiten) en kan geen signalen naar 2 videokaarten sturen omdat dit dan een conflict gaat geven.
Oud 22-11-2002, 10:37
Blizz
Blizz is offline
ok dan heb ik ook een kort vraagje

ik heb dus een videokaart met een normale aansluiting voor een crt monitor.. en een dvi aansluiting voor een tft ofzo.. als ik daar een verloopstuk op steek van dvi naar die crt aansluiting en dan 2 monitoren daarop aansluit is het dan mogelijk om dual view te hebben (dus 1 desktop verdeeld over 2 monitoren? )
Oud 22-11-2002, 12:43
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
WolterB schreef:
alsik het goed begrijp:

je heb een PC met een onboard videokaart en daarnaast heb je nóg een videokaart (PCI) in je PC zitten.

een pc werkt voor zover ik weet (ben geen expert op dit gebied, dus mijn beweringen kunnen totaal de plank mis slaan) met maximaal 1 videokaart tegelijk (of je moet een PCI bijsteekkaart hebben, maar dan nog kan je maar maximaal 1 monitor erop aansluiten) en kan geen signalen naar 2 videokaarten sturen omdat dit dan een conflict gaat geven.
ik hbe er een pci insteekkaart en onder windows XP werkte het perfect
daarnaast kan hij op de 2de monitor wel aangeven dat het beeldscherm geinitieerd is en ik enkel naar configuratie scherm moet gaan om hem te enabelen
Oud 22-11-2002, 13:23
de postbode
de postbode is offline
meestal lukt het niet om een onboard video naast een gewone videokaart te laten lopen. er zijn wel bordjes waarbij het lukt maar niet veel. ik denk dat dat een beetje het probleem is. kijk eens in het boekje van je mobo (of op de site van de maker) of je kan vinden of dit samen kan werken.

@blizz die oplossing gaat niet werken denk ik. maar als er op je video kaart en een dvi en een crt aan sluiting zit moet het waarschijnlijk wel kunnen denk ik. 2beeldschermen aan één dvi gaat niet lukken.

-de postbode-
Oud 22-11-2002, 13:45
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
de postbode schreef:
meestal lukt het niet om een onboard video naast een gewone videokaart te laten lopen. er zijn wel bordjes waarbij het lukt maar niet veel. ik denk dat dat een beetje het probleem is. kijk eens in het boekje van je mobo (of op de site van de maker) of je kan vinden of dit samen kan werken.

@blizz die oplossing gaat niet werken denk ik. maar als er op je video kaart en een dvi en een crt aan sluiting zit moet het waarschijnlijk wel kunnen denk ik. 2beeldschermen aan één dvi gaat niet lukken.

-de postbode-
hij bedoeld denk ik ook een monitor aan dvi (via convertor) en eentje via gewone crt out. Of je dan de desktop kunt uitrekken over twee schermen zal een beetje aan de drivers liggen van de videokaart, sommige ondersteunen alleen cloneview, anderen ook stretch of zelfs twee apparte desktops, dus geen verneukte verhoudingen, maar wel dat je een venster twee schermen breed kunt maken.
Oud 22-11-2002, 15:33
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
de postbode schreef:
het is een asus 1 ghz mobo
zelfs mijn toshiba p2 kon het of mijn aopen
daarnaast kan hij op mijn onboard wel tekst weergeven maar is het geheugen al in gebruik zegt ie
Oud 23-11-2002, 09:52
Orion84
Orion84 is offline
Citaat:
JJzD schreef:
het is een asus 1 ghz mobo
zelfs mijn toshiba p2 kon het of mijn aopen
daarnaast kan hij op mijn onboard wel tekst weergeven maar is het geheugen al in gebruik zegt ie
misschien gebruiken beide kaarten shared video geheugen. oftewel ze hebben geen geheugen van zichzelf, maar gebruiken gewoon een gedeelte van het interne geheugen van je pc. als er maar een beperkte hoeveelheid daarvor gereserveerd is en die is al bezet door de ene kaart dan heeft de andere een probleem.
Oud 23-11-2002, 14:02
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Blizz schreef:

ik heb dus een videokaart met een normale aansluiting voor een crt monitor.. en een dvi aansluiting voor een tft ofzo.. als ik daar een verloopstuk op steek van dvi naar die crt aansluiting en dan 2 monitoren daarop aansluit is het dan mogelijk om dual view te hebben (dus 1 desktop verdeeld over 2 monitoren? )
hey!!

Oud 23-11-2002, 18:05
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Orion84 schreef:
misschien gebruiken beide kaarten shared video geheugen. oftewel ze hebben geen geheugen van zichzelf, maar gebruiken gewoon een gedeelte van het interne geheugen van je pc. als er maar een beperkte hoeveelheid daarvor gereserveerd is en die is al bezet door de ene kaart dan heeft de andere een probleem.
die s3 heeft 2 mb beschikbaar
en ik heb in mijn bios er 64 mb voor video gereserveerd
Oud 23-11-2002, 18:43
Wasp
Wasp is offline
Die S3 ondersteund geen dual monitor.
Tenminste, dat was bij mij het probleem.
Ik heb in mijn computer een GeForce 2 zitten, en een S3 kaartje.
Windows boot vanaf de S3. (Optie in de bios om eerst PCI te kiezen, en daarna AGP)
In Windows zet ik weer mijn AGP als standaard beeldscherm.
Andersom werkte bij mij niet, omdat de S3 dus geen dual monitor ondersteund.
Oud 24-11-2002, 02:29
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Die S3 ondersteund geen dual monitor.
Tenminste, dat was bij mij het probleem.
Ik heb in mijn computer een GeForce 2 zitten, en een S3 kaartje.
Windows boot vanaf de S3. (Optie in de bios om eerst PCI te kiezen, en daarna AGP)
In Windows zet ik weer mijn AGP als standaard beeldscherm.
Andersom werkte bij mij niet, omdat de S3 dus geen dual monitor ondersteund.
s3 kan niet als secundary
als primary werkt ie perfect
(heb een aantal conf's opgezocht)

daarnaast zit het probleem niet in de hardware want in windows xp deed ie het zonder enig gezeur
Oud 27-11-2002, 20:28
niemand
niemand is offline
1. S3 Virge is de allerbeste videokaart als 2e monitor (behalve dan misschien met snelheid)

2. PC's met onboard video draaien niet met 2 monitoren

(heb ik uit een test van de pcm, maar onder WinXP/2000/NT doet s3 virge het niet als 2e ivm slechte driver)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2002, 22:48
Verwijderd
Zo'n S3 Virge kaartje is tegenwoordig niet echt geschikt meer als 2e kaart. Onder win98 zal het wel werken, maar onder 2000/XP waarschijnlijk niet. Ik heb het zelf ook zo ondervonden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2002, 10:55
niemand
niemand is offline
Dat klopt en dat zei ik ook. Win2000/XP heeft geen goede driver meer voor S3 virge die em ondersteund als 2e kaart. En die goede driver is niet te vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2002, 12:00
JJzD
JJzD is offline
ik had niet bed8 dat er een nieuw moederbord inzit en dus ook een nieuw onboard video
mijn aopen kon het aan, maar mijn asus niet
ik ga de manual nog wel even na of het echt niet kan maar waarschijnlijk heeft asus er geen zin in
Oud 30-11-2002, 23:56
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Blizz schreef:

!!!
Oud 30-11-2002, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Blizz schreef:
!!!
Ja

Zo doe ik het zelf ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten