![]() |
WAT is er mis met bugerlijkheid?
Citaat:
is dit burgerlijkheid? WAT verstaan wij onder burgerlijkheid, wat voor beeld vormen wij ons hiervan? Want zoals ik het zie worden alle negatieve opvattingen gewoon onder het hokje [i] burgerlijkheid[/b] gepropt en zo ontstaat er een negatief beeld. Kortzichtigheid word al vaak geassocieerd met groepsgedrag./. geen individuele mening, massacomsumptie etc. maar burgerlijkheid, wat is daa rmis mee, huisje boompje beestje, zekerheid, wie zegt dat het een keurslijf is? Wie zegt dat de zogenaamde individuen die zich tegen de maatschappij af zetten JUIST bij de maatschappij horen? Hypocrisie, dat is het, burgerlijkheid rulez, en IK ben er trots op burgerlijk te zijn. met mijn H&M kleding, huisje, autootje, en gemiddeld schooltje. Maar IK denk wel voor mezelf, heb mijn eigen mening en laat het horen. SO WAT IS ER MIS MET BURGERLIJKHEID? |
mensen die op alle manieren niet burgelijk proberen te zijn zijn het juist wel...want dat is pas burgelijk!
|
Nou, mijn ouders PROBEREN burgerlijk te zijn. Waar ik een hekel aan heb is mensen die denken dat andere dingen dan standaard dingen niet kunnen. Die zich niet kunnen uiten *omdat iedereen kijkt*.
Maar zo zal ik ook wel eindigen. http://forum.scholieren.com/frown.gif |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb wat moeite met bepaalde aspecten van de burgerlijkheid. Het is vervlakking in vele gevallen. Dingen doen, omdat andere mensen vinden dat het zo hoort... Het beperkt je in je creativiteit, in je zelfontplooing. Ik hoop het toch wel een beetje anders te kunnen (blijven) doen. |
Citaat:
|
Citaat:
met huisje, boompje beestje is niks mis, ik heb alleen een hekel aan 'beschaafd' westers gedrag. dat conservatieve bedoel ik dan. |
Wie zegt dat er iets mis is met burgerlijkheid?
|
|
Citaat:
|
Citaat:
1 het bekrompen, benepen zijn. Zo staat het in het woordenboek. Stomme k woordenboeken ook altijd! |
Mis met burgerlijkheid is een hoop:
- De luiheid het echte geluk na te streven - De angst anders te zijn - Het gebrek aan eigen initiatief, waardoor de evolutie stilstaat Wil je burgelijk zijn? Mij best, maar doe het in je eigen tijd, wij proberen hier een maatschappij te verlichten! |
Waarom zou je niet gewoon jezelf kunnen zijn. Das toch niet zo moeilijk?
Voor veel mensen kennelijk wel, want die willen zoals de rest zijn. Dat vindt ik burgelijkheid. Daar vallen onder meer alle "Ik wil anders zijn" idioten onder. Mensen die dingen doen 'omdat het zo hoort'. Wees gewoon jezelf - Ja, maar zo ben ik helemaal niet http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34. |