Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2001, 18:05
Optima
Optima is offline
Citaat:
burgertruttigheid,jonge mensen,terug naar de jaren 50-60,aardappelen-vlees-groente en een toetje toe,RTL 5,Twingo,herwaardering pantoffel, regenjas, pyama,AH, H&M, Sacha schoenen.

is dit burgerlijkheid?

WAT verstaan wij onder burgerlijkheid, wat voor beeld vormen wij ons hiervan?
Want zoals ik het zie worden alle negatieve opvattingen gewoon onder het hokje [i] burgerlijkheid[/b] gepropt en zo ontstaat er een negatief beeld.

Kortzichtigheid word al vaak geassocieerd met groepsgedrag./. geen individuele mening, massacomsumptie etc.

maar burgerlijkheid, wat is daa rmis mee, huisje boompje beestje, zekerheid, wie zegt dat het een keurslijf is? Wie zegt dat de zogenaamde individuen die zich tegen de maatschappij af zetten JUIST bij de maatschappij horen?

Hypocrisie, dat is het, burgerlijkheid rulez, en IK ben er trots op burgerlijk te zijn. met mijn H&M kleding, huisje, autootje, en gemiddeld schooltje. Maar IK denk wel voor mezelf, heb mijn eigen mening en laat het horen. SO WAT IS ER MIS MET BURGERLIJKHEID?
Oud 26-08-2001, 18:14
elsbizkit
elsbizkit is offline
mensen die op alle manieren niet burgelijk proberen te zijn zijn het juist wel...want dat is pas burgelijk!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2001, 19:20
Shackles
Shackles is offline
Nou, mijn ouders PROBEREN burgerlijk te zijn. Waar ik een hekel aan heb is mensen die denken dat andere dingen dan standaard dingen niet kunnen. Die zich niet kunnen uiten *omdat iedereen kijkt*.

Maar zo zal ik ook wel eindigen.
Oud 27-08-2001, 08:27
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
elsbizkit schreef:
mensen die op alle manieren niet burgelijk proberen te zijn zijn het juist wel...want dat is pas burgelijk!
En is dat nou een burgerlijke mening die je hier verkondigt of juist niet? En als wat jij zegt waar is, wie blijven er dan over die niet burgerlijk zijn?
Oud 27-08-2001, 10:16
elsbizkit
elsbizkit is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
En is dat nou een burgerlijke mening die je hier verkondigt of juist niet? En als wat jij zegt waar is, wie blijven er dan over die niet burgerlijk zijn?
ik zeg er niet voor niets bij -op alle manieren- ik bedoel mensen die dingen laten omdat het misschien het etiketje burgelijk kan krijgen. Ik laat er echt niet dingen om. Maarja, in ieder van ons zit toch iets burgelijks en dat boeit mij niets.

Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 11:49
tampaszta
tampaszta is offline
Citaat:
Shackles schreef:
...

Maar zo zal ik ook wel eindigen.

Dat hoeft niet natuurlijk, als je het niet wilt.

Ik heb wat moeite met bepaalde aspecten van de burgerlijkheid. Het is vervlakking in vele gevallen. Dingen doen, omdat andere mensen vinden dat het zo hoort... Het beperkt je in je creativiteit, in je zelfontplooing. Ik hoop het toch wel een beetje anders te kunnen (blijven) doen.

Oud 27-08-2001, 13:32
Shackles
Shackles is offline
Citaat:
tampaszta schreef:

Dat hoeft niet natuurlijk, als je het niet wilt.

Ik heb wat moeite met bepaalde aspecten van de burgerlijkheid. Het is vervlakking in vele gevallen. Dingen doen, omdat andere mensen vinden dat het zo hoort... Het beperkt je in je creativiteit, in je zelfontplooing. Ik hoop het toch wel een beetje anders te kunnen (blijven) doen.
Ja, dat hoop ik ook. Ik heb er later nog over nagedacht en ik hoop en denk ook wel dat ik mezelf zal kunnen blijven, maar ik laat me zo ontzettend beinvloeden dak er GEK van word.

Oud 27-08-2001, 13:55
Isa
Isa is offline
Citaat:
Optima schreef:
Citaat:
burgertruttigheid,jonge mensen,terug naar de jaren 50-60,aardappelen-vlees-groente en een toetje toe,RTL 5,Twingo,herwaardering pantoffel, regenjas, pyama,AH, H&M, Sacha schoenen.

is dit burgerlijkheid?

Want zoals ik het zie worden alle negatieve opvattingen gewoon onder het hokje [i] burgerlijkheid
gepropt en zo ontstaat er een negatief beeld.

Kortzichtigheid word al vaak geassocieerd met groepsgedrag./. geen individuele mening, massacomsumptie etc.

maar burgerlijkheid, wat is daa rmis mee, huisje boompje beestje, zekerheid, wie zegt dat het een keurslijf is? Wie zegt dat de zogenaamde individuen die zich tegen de maatschappij af zetten JUIST bij de maatschappij horen?

Hypocrisie, dat is het, burgerlijkheid rulez, en IK ben er trots op burgerlijk te zijn. met mijn H&M kleding, huisje, autootje, en gemiddeld schooltje. Maar IK denk wel voor mezelf, heb mijn eigen mening en laat het horen. SO WAT IS ER MIS MET BURGERLIJKHEID?[/B]

met huisje, boompje beestje is niks mis, ik heb alleen een hekel aan 'beschaafd' westers gedrag. dat conservatieve bedoel ik dan.

Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 16:17
StoneFace
StoneFace is offline
Wie zegt dat er iets mis is met burgerlijkheid?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2001, 21:00
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
[i] burgerlijkheid[/b]
Wat een fanatieke HTML-actie
Oud 27-08-2001, 21:11
Joël
Joël is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Wat een fanatieke HTML-actie
UBB code heet zoiets, toch?

Oud 27-08-2001, 21:15
Joël
Joël is offline
Citaat:
Optima schreef:
Want zoals ik het zie worden alle negatieve opvattingen gewoon onder het hokje [i] burgerlijkheid
gepropt en zo ontstaat er een negatief beeld.[/B]
´bur·ger·lijk·heid (de ~ (v.))

1 het bekrompen, benepen zijn.

Zo staat het in het woordenboek.

Stomme k woordenboeken ook altijd!
Oud 18-01-2002, 16:45
Hannibal
Hannibal is offline
Mis met burgerlijkheid is een hoop:
- De luiheid het echte geluk na te streven
- De angst anders te zijn
- Het gebrek aan eigen initiatief, waardoor de evolutie stilstaat

Wil je burgelijk zijn? Mij best, maar doe het in je eigen tijd, wij proberen hier een maatschappij te verlichten!
Oud 18-01-2002, 17:30
Silindistani
Silindistani is offline
Waarom zou je niet gewoon jezelf kunnen zijn. Das toch niet zo moeilijk?
Voor veel mensen kennelijk wel, want die willen zoals de rest zijn. Dat vindt ik burgelijkheid. Daar vallen onder meer alle "Ik wil anders zijn" idioten onder.
Mensen die dingen doen 'omdat het zo hoort'.

Wees gewoon jezelf
- Ja, maar zo ben ik helemaal niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten