Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 10:48
Ninnoc
Ninnoc is offline
zoals de titel zegt wij zijn saai.

vroeger had je na de suffe jaren 50 de hippies, revolutonair, de hele dag in t vondelpark hangen en stoned zijn, neuken bij het leven en verder nix. Af en toe een festivalletje en het leven is leuk. --- beetje kansloos tegenwoordig, bovendien zou ik me kapot vervelen, het is niet revolutonair meer maar ronduit saai om dat nu te doen.

Toen had je punkers, de no-future generatie, leven per dag, schoppen, hanekammen etc. ---muziek blijft goed, ook de kleding blijft door velen aanbeden maar ja het idee achter punk is wat achterhaalt, wij hebben een future, ga naar school (of niet) en je hebt grote kans op een baan of een uitkering, sociale huurwoning of startershome, alles gaat (redelijk) goed.
provos, we hebben een huwelijk tussen en meiske uit een verkeerd milieu met onze kroonprins, maar ach ze is bvest leuk om te zien en heel nederland is om, geen rookbom, enkel een boete voor t gooien van wat verf en een tampon. toch een kleine opleving. want wat hebben we verder ?? waarom zouden we radicaal zijn??

onze generatie is saai, ook qua kleding, we herhalen alles mateloos en kunnen nix leuks bedenken.

of moet ik zeggen WAS saai, zijn de anders-globalisten en de anti-amerikanisten de redding?? Ik denk het niet.. het is lang niet zo spectaculair als die goede oude tijd. Bovendien zijn er te veel jongeren die het geen flikker kan schelen, ze hebben hun mobiel met mooie ringtone en klaar.

vraag: Zijn wij saai?? Ligt het aan ons?? Komt er door dit hele gebeuren van 11 sept. en de anders-globalistische stroming wat leuks, of had dat dan allang moeten gebeuren?? Waarom zijn we niet origineel qua kleding ed??
Oud 31-08-2002, 10:52
Chameleon
Chameleon is offline
Aangezien de breezer-generatie over 5-10 jaar onze economie draaiende moet gaan houden vind ik dat we nog heel spannende tijden tegemoet gaan, en ik pis in m'n broek van angst bij het vooruitzicht

Oud 31-08-2002, 12:31
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
vraag: Zijn wij saai?? Ligt het aan ons?? Komt er door dit hele gebeuren van 11 sept. en de anders-globalistische stroming wat leuks, of had dat dan allang moeten gebeuren?? Waarom zijn we niet origineel qua kleding ed??
Ja we zijn zeer saai

Ja tuurlijk ligt dat aan ons

We zijn niet origineel omdat al meerdere generaties voor ons ook origineel wouden zijn en dus zijn eigenlijk de meest gangbare dingen qua mode al geprobeert, maar aangezien we gewoon alles "herontdekken" is het wat mode betreft nog wel ok, en och de opgerolde g-sus broekjes met de nieuwste foute puma's dr onder en een mentaliteit waarvan je moet kotsen aangezien het alleen gaat om oppervlakkigheid en met de grote groep mee huppelen (dit zie je zowel bij alto's als mainstreamers en ja zelfs kakkers hebben een vast patroon waarin wordt gedacht en gehandeld, en kleding hoef ik niet eens meer wat over te zeggen het is toch overduidelijk dat iedereen er praktiesch hetzelfde eruitziet) was er vroeger ook nog niet, face it 'we' zijn best vernieuwend bezig met de jeugd van vandaag de dag die enkel geeft om scooters, ringtones en andere crap... vandaag de dag is het gewoon allemaal naar enzo.. dus mja.. misschien zijn we idd wel saai maar aangezien niemand er wat om geeft... sja.. het is gewoon een nare zaak.
Oud 31-08-2002, 12:59
UnUsual
UnUsual is offline
we zijn dan wel saai, maar wat maakt het uit?
de meeste mensen zijn er zeer gelukkig om, het leven (later, waarschijnlijk dan) is niet vervelend (dan denk ik aan als je kinderen hebt, gewoon vlotte kleding draagt, soms met je kids naar een pretpark gaat ofzo). je kan er van genieten, en dat hoeft helemaal niet met speciale dingen, of aparte. dat geldt trouwens ook voor gewoon nu, als jeugd zijnde. ik hoef geen supernieuwe dingen te gaan bedenken om aan te trekken of hele andere muziek te luisteren. ik ben dan wel een standaard pubertje maar dat maakt me niets uit en ik ben er gelukkig mee en ik hoef ook niet speciaal te zijn. das wat maakt het uit?

de meesten vinden het blijkbaar wel best zo, dus waar maken we ons druk om
Oud 31-08-2002, 13:03
Verwijderd
Tja wij zijn saai, maar al die mafkezen die vroeger hier in het vondelpark hingen om de wereld te verbeteren, hebben nu een volvo twee kinderen een voor- en achtertuintje en gaan iedere ochtend in de station wagen naar het werk.
Ook saai dus, en ze hebben niks kunnen verbeteren.

De anti-globalisten (anders-globalisten is? ik ga maar ff uit van anti) hebben een heel sterk punt, helaas is er een te grote groep die liever rellen heeft dan echt de punten duidelijk te maken, althans zo komt het op mij over dus wat dat betreft heeft het ook geen zin.

Zoals jij al zei er is een te kleine groep die het zich wat aantrekt, daarom hoop ik met die prachtige studie ook echt wat te bereiken,;tot mensen door te dringen

Hoe het qua kleding komt, ik zou het echt niet weten...ik loop op all stars die ooit geboren zijn in 1917 Alles is al uitgevonden wat kleding betreft?!

Eigenlijk is alles saai en altijd hetzelfde alleen met een ander jasje.

Laatst gewijzigd op 31-08-2002 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 13:11
Verwijderd
Citaat:
UnUsual schreef:

de meesten vinden het blijkbaar wel best zo, dus waar maken we ons druk om
Dat is dus het probleem: terrorisme, onze nieuwe regering, amerika, klimaatveranderingen etc. etc. Iedereen vindt het zo wel best: "och komt wel goed". Niemand doet echt wat.
Zoals nu het item "groene energie". De subsidie daarop wordt waarschijnlijk afgeschaft...echt niet dat ik er veel mensen over hoor. Het zijn alleen de grote organisaties zoals greenpeace die nu aan de bel trekken. Vanuit de maatschappij gebeurt voor zover ik weet geen ene fuck, een saaie massa kan je misschien zeggen

verder ben ikhet wel eens met wat je eerder zei.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 13:17
Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
Ach, wat een onzin zeg, kheb niet eens het hele verhaal gelezen, want bij de topic titel begon ik al te steigeren tis maar wat je er zelf van maakt, ik ken juist genoeg mensen die "baanbrekend" zijn, om het beestje maar even een naam te geven. Mensen die 100% achter hun meningen ideeen enz. staan. En dat vind ik net zo revolutionair, om het maar zo te zeggen. Mensen die no matter what achter hun mening staan (en dan hoeft het niet eens iets nieuws te zijn..) bewonder ik net zo als mensen die compleet nieuwe normen en waarden zetten
Oud 31-08-2002, 13:20
Maboq
Maboq is offline
Citaat:
Chameleon schreef:
Aangezien de breezer-generatie over 5-10 jaar onze economie draaiende moet gaan houden vind ik dat we nog heel spannende tijden tegemoet gaan, en ik pis in m'n broek van angst bij het vooruitzicht

Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 13:20
Rrr.
Rrr. is offline
Ik ben van mening dat een nieuwe generatie elvis-impersonators de wereld van tegenwoordig zal redden van zijn saaiheid.
Oud 31-08-2002, 13:36
Verwijderd
Ik vind dat je wel een beetje gelijk hebt. Het merendeel van onze generatie is echt saai. Als ik zo in mijn eigen omgeving kijk zie ik heel veel burgertrutjes. Een vriendin van mij is 18 jaar en woont nu samen op het platteland en ze heeft nu ook 2 poesjes. Mijn broer van 23 woont samen met zijn vriendin in een dorp en ze hebben nu ook al schattig hondje als huisdier. Ik zelf moet daar echt niet aan denken.

Jongens waarmee ik vorig in de klas zat die zitten op vrijdag en zaterdagavond achter de playstation. Het is ook niet zo dat ik ieder weekend uitga ofzo. Maar ik probeer wel altijd mijn vrienden te porren of ze mee willen gaan...

En misschien is onze generatie dan wel een beetje saai. Maar ik zelf heb echt geen zin om de moeite te nemen om de wereld te verbeteren. Je kunt wel met een groepje op de dam gaan staan, maar er is niemand die naar je gaat luisteren. Het klinkt misschien een beetje suf, maar ik steek liever mijn energie in mijn studie of werk dan. Ik denk dat er wel meer mensen zijn met idealen, maar die opzij schuiven door de ieder-op-zich-mentaliteit.

Misschien is het wel zo dat van de jeugd verwacht wordt dat ze zo snel mogelijk volwassen worden. Maar ik verwacht wel dat onze generatie rond hun 40/50ste een tweede jeugd zullen beleven wanneer ze hun midlife-crisis ingaan.
En dat is iets wat ik zelf wil voorkomen. Ik denk dat ik de komende jaren nog enorm van mijn 'jeugd' ga genieten en flink ga leven...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 13:40
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Dat is dus het probleem: terrorisme, onze nieuwe regering, amerika, klimaatveranderingen etc. etc. Iedereen vindt het zo wel best: "och komt wel goed". Niemand doet echt wat.
Zoals nu het item "groene energie". De subsidie daarop wordt waarschijnlijk afgeschaft...echt niet dat ik er veel mensen over hoor. Het zijn alleen de grote organisaties zoals greenpeace die nu aan de bel trekken. Vanuit de maatschappij gebeurt voor zover ik weet geen ene fuck, een saaie massa kan je misschien zeggen

verder ben ikhet wel eens met wat je eerder zei.
mja, maar die mensen die kunnen er niet zoveel over zeggen. ze kunnen wel zeggen: neej neej mag niet, niet goed !, maar echt er iets aan doen is er niet. deden ze dat vroeger wel dan echt? wat moet een 'gewoon' persoon zoals ik en jij nou aan terrorisme doen? en als er wat aan te doen valt, dan wordt dat denk ik niet lang volgehouden. dr worden na de aanslagen wel extra controles gehouden op het smokkelen van wapens in een vliegtuig, maar dat is nu al een stuk minder dan eerst. dr is gewoon geen wil voor. we kunnen ons wel ergens druk om maken maar het wordt vergeten.

en dan is het toch niet aan ons, maar aan die grote organisaties zoals greenpeace ons duidelijk te maken dat we door moeten blijven gaan met 'strijden'. maar ik denk dat ons leven dan een stuk minder prettig wordt, en mensen hebben blijkbaar liever een saai dan een minder prettig leven.
Oud 31-08-2002, 14:33
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
qua mode vind ik het nog wel meevallen,
t is nu meer al dat tuttige en 'bad boy' zo stoer mogelijk.. en ook wel kak enzo..
en alles zo nieuw en 'cool' mogelijk.. en heel veel met technische (als je het zo noemt) dingen, mobiel, computer.. als je het nieuwste hebt, ben je cool..

ja nouja ik hou daar zelf allemaal niet zo van..
allemaal van die mensen die de halve dag met hun mobiel lopen omdat ze dan populair lijken enzo..

en het is wel zo dat heel veel dingen van vroeger weer inkomen, maar toch is het nu weer anders..
jah met dingen die we nu doen zijn we wel saaier.. meer aan de regeltjes houden, aan je toekomst denken.. ja dat is wel waar.. maar qua mode vind ik het dus nog wel meevallen..
Oud 31-08-2002, 15:30
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik vind het echt onzin om te zeggen dat onze generatie saai is.... nog nooit heeft de mensheid zo'n grote diversiteit gehad als nu.

als je door de stad loopt zie je zoveel verschillende mensen en denkbeelden. dat is ook juist het leuke van deze maatschappij, je kan zijn wie je wilt zijn
Oud 31-08-2002, 15:49
Angeles
Angeles is offline
Ik heb altijd een beetje iets tegen mensen die een ander constant saai noemen en hun neus optrekken voor de levensstijl van een ander.

Als een ander wil samenwonen en huisdieren wil nemen, prima, als het jouw keuze niet is, ook goed. Mij lijkt elke week uitgaan en in de kroeg hangen net zo goed saai, het is ook een zelfde patroontje dat elke week terugkomt en er gaat net zo goed een sleur in zitten, zeker als het helemaal niet een manier van leven is die jij fijn vindt (maar het is wel vaak een manier van leven die mensen elkaar proberen op te dringen - als je niet ieder weekend in de kroeg of de disco hangt dan zul je wel saai zijn).

Het lijkt erop of mensen helemaal niet meer in staat zijn om te zeggen: "Leuk voor je (ook al zou het mijn keuze niet zijn)" en het ook menen. Leef je eigen leven, ieder zijn eigen bezigheden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:03
Verwijderd
Ja, onze generatie is saai. En ja, dat komt door ons. En dat schijnt zo'n 95% van de (europese) bevolking helemaal niets te deren, als het al niet meer is. Daarom is het ook zo dat die 5% of minder die er over is gewoon van hun leven moeten maken wat er van te maken valt - aan die saaiheid kun je met zo'n kleine en bovenal over een groot oppervlak verspreidde groep niets veranderen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:26
Blenderhead
Blenderhead is offline
kan je dan eigenlijk niet beter gaan proberen het wat minder saai te maken dan er over te klagen?
Oud 31-08-2002, 16:31
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef:
kan je dan eigenlijk niet beter gaan proberen het wat minder saai te maken dan er over te klagen?
de groep die over die saaiheid klaagt is te klein om werkelijk iets te kunnen uitrichten. zeker onder de jongeren - zoals boven al is gezegd zitten zij liever aan de playstation of aan de pc nieuwe beltoontjes te downloaden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 16:41
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
nee vind ik niet saai? pff echt niet... wat is saai? saai si als we niets deden en alleen naar school gaan.. we zijn princiepeloos materalistisch en we streven naar welvaart maar saai? nee hoor... ik denk dat er zelden zoveel (sub)culturen tegelijk waren

ik denk eerder dat de "tegenbewegingen" van welleer eentonig en saai waren iedereen deed ongeveer ehtzelfde je afzetten tegen alles samen met je eigen commune
Oud 31-08-2002, 17:20
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik vind dat je er zelf voor moet zorgen dat je leven niet saai is.
Ik ben nu bezig van mijn hobby mijn werk te maken en doe verder lekker waar ik zin in heb. Ik vind mijn leven alles behalve saai. Al zou ik wel willen dat meer mensen zo deden, dan werd de maatschappij minder saai. Ik heb eigenlijk een zeker toekomst beeld, als ik het niet red met werk krijg ik wel een uitkering. Dat is mischien idd een beetje saai, je hoefd niet meer te knokken voor je leven. Alles gaat zijn gangetje.
Maar mischien was de maatschappij eigenlijk altijd wel saai? We denken wel dat het allemaal zo geweldig was (ok niet alles) in de jaren 60 t/m 80 ongeveer. Maar wie weet, vonden de jongeren het toen ook wel saai. Het verschil is denk ik dat er toen meer mensen wat aan probeerden te doen en nu de meesten het wel best vinden. Tsja, wie zal het zeggen. Een dnig weet ik in ieder geval wel, mijn leven is niet saai
Oud 31-08-2002, 17:48
Built to last
Built to last is offline
de maatschappij is saai
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 20:01
punkyfish
punkyfish is offline
Als 'ze' later in geschiedenisboekjes over ons gaan schrijven, blijkt misschien wel dat wij niet saai zijn. Waarom weet ik ook niet, maar men kan vast wel íets verzinnen.
Oud 31-08-2002, 20:04
Bor
Bor is offline
niet zo ijlen, wij hadden de gabbers
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 20:06
Bor
Bor is offline
Citaat:
Built to last schreef:
de maatschappij is saai
en de maatschappij dat ben jij
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:

en de maatschappij dat ben jij
hehehe
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 21:02
Bor
Bor is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

hehehe

ja jij ook, als je wil
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2002, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:

ja jij ook, als je wil
ja, ja, mag dat?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 21:44
Bor
Bor is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

ja, ja, mag dat?
voor chat hebben we msn..

en je bent niet online
Oud 31-08-2002, 21:55
Roozie
Roozie is offline
Vroeger was er echt een hokjesmaatschappij waarin de mensen heel duidelijk verdeeld waren. Nu mis je die hokjesmaatschappij en zoekt iedereen een plekje, vindt iedereen meerdere groepen waarin hij/zij past.

De politieke mening is ook lang niet zo sterk meer onder de jongeren van nu, even had je Pim Fortuyn die veel aanhang had onder de jongeren maar dat is één van de weinige voorbeelden die ik kan noemen van de laatste jaren.

Nu heb je alleen de "revivals". Alles komt terug.

Is dit saai? Ik vind het jammer dat jongeren niet duidelijk ergens voor staan en een beetje "zoekende" zijn, dat merk ik vooral op dit forum! Maar ja waar sta ik zelf voor? Geen idee!

Dit klinkt inderdaad erg saai maar ik heb ook niet iets om me tegen af te zetten met een bepaalde kledingstijl en vind dat wel lekker rustig!
Oud 31-08-2002, 22:10
Verwijderd
misschien jij?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 14:20
Ninnoc
Ninnoc is offline
wat ik wel beteje merk is dat aantal mensen zeggen, ik heb een buitengewoon leuk leven dat is helemaal niet saai.
En begrijp me niet verkeerd, ik vermaak me prima, ben net verhuist, vers aan studie begonnen die me keileuk lijkt, nix geen saaiheid.

Maar ik mis een beetje actie (zoals hades ooit verwoorde, geef me een oorlog, maar dat hoort eigenlijk op n ander forum).
Waarom verenigen we ons niet en zitten we niet mooie acieplannen te maken bij mij op zolder om de maatschappij te veranderen. Waarom gaat alles goed.. ik vind dat helemaal niet leuk. Maar goed momenteel gaat er weer flink wat mis, gister weer wat leuke optochtjes enzo.
Misschien mis ik , zoals black sugar zei, wel iets wat er nooit geweest is.
Oud 01-09-2002, 14:31
Stevill
Stevill is offline
zoals een ander al zei de maatschappij dat ben jij dus ook jij kan er wat aan doen vind je het saai ben je op zoek naar iets nieuws ga je gang.
ik ben het overigens wel met je eens dat het saaier word maargoed de tijd van veranderingen komt nog wel.
Oud 01-09-2002, 14:36
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
zoals een ander al zei de maatschappij dat ben jij dus ook jij kan er wat aan doen vind je het saai ben je op zoek naar iets nieuws ga je gang.
hmm wat moet ik doen?? ik zuo een aanslag kunnen plegen ofzo
Oud 01-09-2002, 14:47
Rrr.
Rrr. is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

hmm wat moet ik doen?? ik zuo een aanslag kunnen plegen ofzo
Dus onze generatie zou minder saai zijn als we regelmatig een aanslag plegen? Ja, een zinloze reactie op een zinloze opmerking... Maar goed, 'De maatschappij, dat ben jij'... ik vermaak me in ieder geval wel
Oud 01-09-2002, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:

voor chat hebben we msn..

en je bent niet online
tja, ik begin geloof ik een leven te krijgen naast msn.. ik weet ook niet hoe ik er aan kom

*zet msn aan*
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:36
eztah
eztah is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:

Waarom verenigen we ons niet en zitten we niet mooie acieplannen te maken bij mij op zolder om de maatschappij te veranderen. Waarom gaat alles goed.. ik vind dat helemaal niet leuk. Maar goed momenteel gaat er weer flink wat mis, gister weer wat leuke optochtjes enzo.
Misschien mis ik , zoals black sugar zei, wel iets wat er nooit geweest is.
Elke jongere kan een mobiel kopen, kleren, heeft internet. Zaterdagavond uit, naar de discotheek, en in de zomer een paar weekjes weg.
Meer is er niet nodig. Druk maken om de maatschappij? Waarom dat? Ik heb het toch goed?

Ik had het er laatst nog met mn moeder over. Zij zei : De jongeren van tegenwoordig zijn zoveel burgelijker dan vroeger, ze willen een baan, kinderen, klaar.
Niemand gaat meer de straten op.

Tis logisch. Simpelweg omdat de gemiddelde nederlander het ook goed heeft, niets merkt van de fouten die er in het systeem zitten, globalisatie of onrecht.

Er zijn wel veel protestacties, hier in Amsterdam. Maar helaasch veel kleinschaliger dan vroeger. Het zijn nu kleinere groeperingen, minder landelijk, maar individueler.
En daar lopen ook meer 'oudere' mensen tussen, van de generaties hiervoor..

Psst Ninnoc, nu je in a'dam woont, kom je dan binnenkort naar de vrankrijk toe?? Er is gister net een demo geweest tegen de VN top die ik gemist hebt Maar dr komt vast iets nieuws binnenkort..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:54
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
eztah schreef:
Er zijn wel veel protestacties, hier in Amsterdam. Maar helaasch veel kleinschaliger dan vroeger. Het zijn nu kleinere groeperingen, minder landelijk, maar individueler.
En daar lopen ook meer 'oudere' mensen tussen, van de generaties hiervoor..
Op zich is het best jammer dat dat vooral in Amsterdam/Randstad gebeurd...
Oud 01-09-2002, 15:58
eztah
eztah is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
Op zich is het best jammer dat dat vooral in Amsterdam/Randstad gebeurd...
Ja..
Als het in Amsterdam relatief al klein is, is het daarbuiten nog veel kleiner..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:58
Rhinus
Rhinus is offline
Hoezo zijn wij saai? We hebben toch de Goths. Je weet wel, van die maffe mensen die je uit wil lachen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:59
eztah
eztah is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Hoezo zijn wij saai? We hebben toch de Goths. Je weet wel, van die maffe mensen die je uit wil lachen.
Hahaha!!

Ga nou eerst maar even lezen waar dit topic over gaat.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 16:43
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
eztah schreef:
Ja..
Als het in Amsterdam relatief al klein is, is het daarbuiten nog veel kleiner..
Ja idd, en misschien dat het nou lijkt dat men er buiten de Randstad niks om geeft, terwijl er gewoon te weinig 'is' zeg maar... (Ik kom niet echt uit mijn woorden )
Oud 01-09-2002, 17:03
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
uhm nee hoor!

de X-treem tijd komt eraan let maar op!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 18:11
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
laten we een extreme rellende tegenbeweging opzetten a la a clockwork orange, oma in elkaar meppen melk drinken dingen opblazen veel dingen opblazen dingen opblazen is leuk

*boem*

boring youth attack
Oud 01-09-2002, 18:28
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Dat de maatschappij saai is is wel waar, maar dat betekend niet dat men individueel een saai leven lijdt, ikzelf ben wel redelijk tevreden met mijn leven wat betreft saaiheid, het is niet echt denderend, maar het kan erger, verder kijk ik niet zo naar het geheel van de maatschappij, boeit me niet zo, mijn eigen leven vind ik nu belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 18:29
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
laten we een extreme rellende tegenbeweging opzetten a la a clockwork orange, oma in elkaar meppen melk drinken dingen opblazen veel dingen opblazen dingen opblazen is leuk

*boem*

boring youth attack
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

X-treem he?

wie wil lid worden van de X-treem clubbie?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 18:42
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
ach, ik denk dat je der zelf maar wat van moet zien te maken...

MAAK het leuwk... ik kan best stoned de hele dag in ut vondelpark liggen hoowrr... als ik genoeg leuwke mensen bij me hebb..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:20
Stevill
Stevill is offline
ik vind het jammer dat een topic als deze weer richting de verkeerde kant gaat door een aantal
Oud 01-09-2002, 19:43
drama
drama is offline
Deze generatie is alleen maar bezig met toekomstplannen en geld verdienen....ouwe lullen.

Iedereen denikt dat er niets te doen valt, gaat op in het systeem; het maakt toch geen flikker uit want het merendeel van de jeugd heeft het beter dan ooit. Individualisme heeft de jeugd hersendood gemaakt.

Maar er is echt genoeg te doen, ookal is er veel veranderd sinds de jaren 60/70. Er staat in Amsterdam nog steeds meer leeg dan dat er krakers zijn.

dus:

Neem ontslag en trap die fokking deur in
Oud 01-09-2002, 19:46
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
Individualisme heeft de jeugd hersendood gemaakt.

Dit begrijp ik niet helemaal. Hoe was de jeugd dan eerst?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:19
rodina
rodina is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Dit begrijp ik niet helemaal. Hoe was de jeugd dan eerst?
Ja dat vraag ik me ook af, hoe was 't dan eerst? Kunnen wij mee praten over dingen die we nooit zelf hebben meegemaakt? ik betwijfel het...

Heeft de mens in Nederland, die het over het algemeen goed heeft, nog wel behoeft om rebels te doen? Waarom? Ze hebben het goed, en mensen zijn imho nou eenmaal asociale wezen die alleen om zich zelf denken, dus wat kan het hun nou verrotten dat de natuur naar de klote gaat, dat er mensen in Afrika massaal dood gaan aan Aids, honger en godweetwatnogmeer, zij hebben het goed en daar gaat het om..
Oud 01-09-2002, 21:48
drama
drama is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Hoe was de jeugd dan eerst?
pakweg 20 jaar terug was er een andere mentaliteit, minder individualistisch ingestelde jeugd die nog wat meer bezigheden hadden dan baantje zoeken, vriendinnetje zoeken en kiddos maken.

Maar ook dat waren slechts groepen en geen complete generaties. Alleen waren die groepen in die tijd wat groter en bekender.

Maar alles was vroeger immers beter.
Reageren

Regels voor berichten