![]() |
soa-vraagje
Als een jongen zijn eigen sperma oplikt en je daarna tongzoend, loop je dan (een grote) kans om een soa op te lopen?
|
Hmm nee niet zo heel groot natuurlijk. Ligt voornamelijk aan zijn achtergrond: heeft hij wel eens onveilig gevreeen? etc.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je oraal contact hebt met sperma, is het risico in principe vrijwel nul.
Alleen als je wondjes in je mond hebt is er een kans aanwezig. En natuurlijk op herpes (wratten), maar dat is niet echt dodelijk ofzo - alleen maar irritant. |
Huh? Dat wist ik niet.. Ik dacht dat met pijpen en dan het sperma in je mondkrijgen/doorslikken de kans op een soa juist best wel groot is! :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals iedereen wel weet (hoop ik), staat de afkorting SOA voor Seksueel overdraagbare aandoening. De aandoening kan dus worden overgedragen d.m.v seksueel contact (genitaal-genitaal en oraal-genitaal). Daarmee is nog niet gezegd, dat zo de enige manier is om ze over te dragen. Sommige ziekten, ik weet het van HIV/AIDS, kan je via bloed overdragen, transfusies en zwangerschappen. Andere, zoals herpes, de seksuele en koortslipvariant, kun je ook via speeksel overdragen. Via oorsmeer schijn je ook het een en ander over te kunnen dragen, maar dat is (denk ik dan zo...) theoretisch mogelijk.
|
Citaat:
|
ik slik niet
|
|
Citaat:
Citaat:
|
Volgens mij heeft ze hem niet gepijpt, maar zijn sperma via zijn mond in haar mond gekregen nadat hij het had opgelikt :confused:
|
Citaat:
ja do I make any sense? vind het toch maar raar, maarja :confused: |
Citaat:
En hoe vraag je dat dan aan je vriendje? "Schat, zou je je kwak willen oplikken zodat ik het met mijn tong uit je mond kan schrapen?" :D |
Citaat:
|
Citaat:
jaja muts, soa's hoeven niet alleen via sex overgebracht te worden... een gedeelde handdoek bijvoorbeeld is ook een mogelijkheid... :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nee maar dat is toch logisch dat weet dat meiske toch ook wel dat je soa krijgt door onveilige sex, dat vroeg ze toch niet? dat zal ze zelf ook wel weten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
This inderdaad ver gezocht, maar uiteindelijk is het mogelijk, hoe klein de kans ook is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |