![]() |
Eigen geloof?
Wat ik de laatste tijd steeds meer merk is dat ik afstand neem van het geloof van me ouders (katholiek) en een beetje m'n eigen geloof maak uit allerij andere geloven. Dat ik de goede gedachten uit andere geloven neem en de "slechte" gedachte van het geloof van me ouders gewoon niet naleef.
Hebben jullie dat ook, of sow iets? |
Natuurlijk wordt er per generatie het geloof van de vorige gerelativeerd, maar meestal ben je het in hoofdlijnen wel eens met die godsdienst maar geef je er een eigentijdse invulling aan.
|
ja, klopt. K heb alleen het gevoel dat ik heel erg ver weg ben van m'n basis geloof over sommige dingen, en dqan weet ik eigenlijk niet of ik me wel christen moet noemen/voelen omdat ik eigenlijk andere gedachten heb.. Ik kan me zo eigenlijk ook niet identificeren met iets
|
Ik heb helemaal niets meer met het christelijke geloof. Veel dingen zijn achterhaald, en door het machtsmisbruik van de kerk en de oorlogen die godsdienst als aanleiding hebben gehad geloof ik niet in het christendom. Ik vind dat het tijd is voor een nieuw geloof, e.v.t. gebaseerd op oude religie/filosofie. Ik zie opzich nog wel wat in het budisme bijvoorbeeld.
|
Ik ben best wel katholiek opgevoed (gedoopt/communnie/vormsel/misdienaar spelen http://forum.scholieren.com/wink.gif) en ik noem mezelf wel 'katholiek' maar ik voel mezelf absoluut niet zo.. Best raar eigk http://forum.scholieren.com/confused.gif
Ik geloof niet in God, voel me niet prettig in die kerk, bid nooit etc. Ik geloof wel ergens in, maar niet in dat christelijk geloof. |
ben 'officieel' wel katholiek, maar daar komt niet veel van terecht. ik heb mijn eigen geloof (verschillende dingen in terug te vinden) en ik denk dat er eigenlijk ook 6miljard geloven op deze wereld zijn...
|
Dat hebben er wel meerderen voor jou gehad
misschien krijg je zelfs nog aanhangers, net zoals het ontstaan van dat protestante gedoe, nederlands hervormd, rooms-katholiek, juduo-christelijk, baptisme, mormonen ik vergeet er vast maar een paar duizend ofzo en dan niet te vergeten dat ik het alleen maar over christelijkheid heb |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |