Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2002, 19:54
Naz
Naz is offline
Wat ik de laatste tijd steeds meer merk is dat ik afstand neem van het geloof van me ouders (katholiek) en een beetje m'n eigen geloof maak uit allerij andere geloven. Dat ik de goede gedachten uit andere geloven neem en de "slechte" gedachte van het geloof van me ouders gewoon niet naleef.

Hebben jullie dat ook, of sow iets?
Oud 26-03-2002, 20:11
mammamia
mammamia is offline
Natuurlijk wordt er per generatie het geloof van de vorige gerelativeerd, maar meestal ben je het in hoofdlijnen wel eens met die godsdienst maar geef je er een eigentijdse invulling aan.
Oud 26-03-2002, 20:26
Naz
Naz is offline
ja, klopt. K heb alleen het gevoel dat ik heel erg ver weg ben van m'n basis geloof over sommige dingen, en dqan weet ik eigenlijk niet of ik me wel christen moet noemen/voelen omdat ik eigenlijk andere gedachten heb.. Ik kan me zo eigenlijk ook niet identificeren met iets
Oud 29-03-2002, 10:53
Vanilla Vla
Vanilla Vla is offline
Ik heb helemaal niets meer met het christelijke geloof. Veel dingen zijn achterhaald, en door het machtsmisbruik van de kerk en de oorlogen die godsdienst als aanleiding hebben gehad geloof ik niet in het christendom. Ik vind dat het tijd is voor een nieuw geloof, e.v.t. gebaseerd op oude religie/filosofie. Ik zie opzich nog wel wat in het budisme bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 15:43
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Ik ben best wel katholiek opgevoed (gedoopt/communnie/vormsel/misdienaar spelen ) en ik noem mezelf wel 'katholiek' maar ik voel mezelf absoluut niet zo.. Best raar eigk
Ik geloof niet in God, voel me niet prettig in die kerk, bid nooit etc. Ik geloof wel ergens in, maar niet in dat christelijk geloof.
Oud 29-03-2002, 20:41
ganralph
ganralph is offline
ben 'officieel' wel katholiek, maar daar komt niet veel van terecht. ik heb mijn eigen geloof (verschillende dingen in terug te vinden) en ik denk dat er eigenlijk ook 6miljard geloven op deze wereld zijn...
Oud 30-03-2002, 02:11
Verwijderd
Dat hebben er wel meerderen voor jou gehad

misschien krijg je zelfs nog aanhangers, net zoals het ontstaan van dat protestante gedoe, nederlands hervormd, rooms-katholiek, juduo-christelijk, baptisme, mormonen

ik vergeet er vast maar een paar duizend ofzo

en dan niet te vergeten dat ik het alleen maar over christelijkheid heb
Met citaat reageren
Oud 30-03-2002, 10:36
ExeCute
ExeCute is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
Ik ben best wel katholiek opgevoed (gedoopt/communnie/vormsel/misdienaar spelen ) en ik noem mezelf wel 'katholiek' maar ik voel mezelf absoluut niet zo.. Best raar eigk
Ik geloof niet in God, voel me niet prettig in die kerk, bid nooit etc. Ik geloof wel ergens in, maar niet in dat christelijk geloof.

Nou ik heb eigenlijk wel hetzelfe maar datgene waar je in geloofd is het waarden en normen patroon niet in die domme rituelen die mensen hebben verzonnen.

Reageren

Regels voor berichten