![]() |
Twindividu
Twindividu (de liefde is nog steeds anarchie)
Waar ik ben Ben jij Waar jij bent Ben ik Het individu in mij is gekrompen Daar naast het episch centrum sta jij In het licht, verwarmend Een magisch oog, keerde het tij Ziedaar: de liefde tussen jou en mij Een leven vol persoonlijkheden Gemixt in gelijke proporties met de geest van warmte Dat creëert de volmaakte kracht Twee zielen, volmaakte vreugd Persoon maal twee maakt Twindividu In ons schuilt anarchie De anarchie is liefde De liefde Is anarchie |
dit is ZWAAR goed werk! kan er veel in herkennen, mooi geschreven, goed te lezen in 1 keer, en zelfs een mooie titel. tja echt niks specifieks op aan te merken...
[edit]alleen, na het na te lezen, lijkt de 1e strofe er min of meer los van te staan...[/edit] |
Ik vind het middenstuk erg sterk. Meer de echte stroven zeg maar.
De meer losse zinnetjes ervoor en erna vind ik wat spelen met volgorde van woorden en eigenlijk een beetje afdoen aan het geheel. Het echte goede gedicht vind ik dus: Het individu in mij is gekrompen Daar naast het episch centrum sta jij In het licht, verwarmend Een magisch oog, keerde het tij Ziedaar: de liefde tussen jou en mij Een leven vol persoonlijkheden Gemixt in gelijke proporties met de geest van warmte Dat creëert de volmaakte kracht Twee zielen, volmaakte vreugd Persoon maal twee maakt Twindividu Je begint met individu en bouwt op naar de eindconclusie : Twindividu en dan is ie voor mij al af. Just my oppinion. |
Ik ben het met SounD eens... Ik vind het erg goed, ik vind twindividu een cool woord :)
|
anarchie is illusie in het dualisme
|
Ik sluit mij aan op wat er is gezeg. Verder vind ik de eenvoud van de eerste strofe mooi ten opzichte van het geheel!, mooie inleiding!. Verder gewoon een goede woordkeuze, leuke verwoordingen er in!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De tweede strofe is heel mooi. Twindividu is een ge-wel-dig woord (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03. |