![]() |
Van Boxtel: betalen om bruid te halen
- Van onze verslaggever
Marokkanen en Turken in Nederland moeten de overheid voortaan een 'substantieel' bedrag betalen als zij hun bruid of bruidegom uit het land van herkomst willen halen. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten. Het bedrag is bedoeld als bijdrage in de inburgering van de nieuwe immigrant. Het kabinet wil ermee ontmoedigen dat partners uit het buitenland worden gehaald. De ministerraad stemde vrijdag in met een nota van minister Van Boxtel van Grotesteden- en Integratiebeleid over integratie en immigratie. Tussen de 70 en 80 procent van de Marokkanen en Turken in Nederland haalt de partner uit het land van herkomst. Dat wordt als problematisch ervaren voor de integratie van deze minderheden. Kinderen uit dergelijke huwelijken zullen dan ook weer aanpassings- en taalproblemen hebben. Jaarlijks komen er ongeveer negenduizend bruiden en bruidegommen over uit Marokko en Turkije. Het voorstel van het kabinet geldt overigens voor iedereen die zijn partner uit het buitenland haalt. Ook autochtone Nederlanders vallen eronder. Verder wil Van Boxtel een financiële bijdrage vragen voor het laten overkomen van kinderen in het kader van gezinshereniging. Over concrete bedragen laat de nota zich niet uit, maar volgens Van Boxtel moet het om een 'substantieel' bedrag gaan. Het parlement moet zich nog over de voorstellen buigen. Een eerder uitgelekt plan van Van Boxtel om gezinshereniging voor mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning te beperken, is uit de nota geschrapt. Eindelijk een goed plan van deze minister. |
Ik vind het ook een goed plan. En degene die z'n partner hierheen haalt moet IMHO ook helemaal kunnen voorzien in het levensonderhoud van diegene.
|
prima plan, beetje laat maar goed, en idd eindelijk iets goeds van deze minister, die wat mij betreft zo snel mogelijk vervangen moet worden
|
Ik vraag me toch af aan wat voor bedrag ze denken.
Het zou wel belachelijk zijn als mensen die het al niet zo breed hebben ook nog veel geld extra moeten betalen om te kunnen trouwen met wie ze willen. |
Het moet eigenlijk wel voor alle nationaliteiten gelden.... dus als je vrouw bijvoorbeeld uit Zwitserland komt moet je ook gewoon betalen....
Eigenlijk moeten ze gewoon de volledige 6100 € betalen, het is onterecht om die kosten door de samenleving te laten betalen... Alex |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind de maatregel niet helemaal terecht, als je met iemand uit het buitenland wil trouwen moet je dat toch zelf weten en daar hoef je niet voor te betalen. Het is je goed recht om te trouwen met iemand van wie je houdt, ook als diegene uit het buitenland komt. Ik vind dat je daar dan niet voor hoeft te betalen, of iig minder dan die 6100 euro, een inkomensafhankelijk percentage of zo. |
Citaat:
|
goed idee, hier zijn genoeg andere huwelijks partners, ik heb nooit gesnapt waarom de huwelijks partern uit het thuisland moet komen als er genoeg ander huwelijks partners met dezelfde achtergrond al in Nederland aanwezig zijn
|
je kan beter een verbod hebben zoals Pim zei in z`n toespraak toen bij Leefbaar Rotterdam waar hij nu ook lijsttrekker is geworden.
want als 75% iemand uit het buitenland hier naartoe laat komen krijg je een extra grote stroom van immigratie en dat is een slechte zaak. |
Citaat:
Ja, doei! Mijn vriend is buitenlands. Dat zou dan betekenen dat ik voor hem geld moet betalen als ie hierheen komt. Nou, dan rot ik liever op. Zijn ze een Nederlandse armer. En ik vind het stom - inderdaad waar jij op doelde - dat het alleen voor Marokkanen en Turken geldt. Is dat niet in strijd met art.1? Als ze dan zo'n idiote regeling in werking laten treden, dan moet dat voor iedere buitenlander gelden. Of ze nou uit Turkije, de VS of Australie komen... De EU is zeker weer een ander verhaal. stomme bureaucratie.. Grt, Suzan [Dit bericht is aangepast door DruidessI (23-01-2002).] |
Citaat:
ik kan er over mee praten. En sorry hoor dat ik er geentje hier heb kunnen vinden... Suzan |
Citaat:
Pim kan de pot op. Hij veroorzaakt ook emigratie van Nederlanders op die manier. Verboden om hem hierheen te halen? Ik ga daar wel heen. Met menselijke liefdevolle gevoelens valt niet te spotten. Dat populistische gepraat zonder waarlijke uitvoerbare oplossingen door Pim en kornuiten, laten weer zien dat er naar de verkeerde gevoelens geluisterd word. De haatgevoelens. En die borrelen bij mij nu ook op. Niet jegens buitenlanders. Integendeel. Suzan [Dit bericht is aangepast door DruidessI (23-01-2002).] |
Citaat:
|
Het voorstel van het kabinet geldt overigens voor iedereen die zijn partner uit het buitenland haalt. Ook autochtone Nederlanders vallen eronder.
Pim kan idd de pot op |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
diegene hier hebben een andere opvoeding(meesten), meer aso, je snapt wel waar ik naar toe wil gaan.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk is het te begrijpen, maar dat hoeft niet te betekenen dat we het ook tolereren. Als een asielzoeker hier naar Nederland komt en op schiphol een onbeheerde notebook ziet staan kan ik ook goed begrijpen dat hij die notebook meeneemt, dat betekent echter niet dat dat ook te tolereren is. En Spanje is een EU-land en daar geldt deze regeling dus niet voor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hier ben ik het helemaal mee eens. Wel naar Nederland toekomen, omdat ze hier meer kans op werk en in ieder geval uitkering krijgen en dan vandaar weer een turks meisje kiezen, omdat ze turkse meisje die hier wonen veel te vrij zijn.
Dit van Turkije is gewoon een voorbeeld, omdat ik daar nu aan denk na een uitzending van geloof ik Zembla. Het is ook heel erg sneu voor de meisjes die hier wonen, want als er een jongen uit Turkije hier na toe komt om met haar te trouwen dan weten ze niet of ze wel voor haar of dat ze haar als een verblijfsvergunning zijn. Kijk het is lullig voor de mensen die wel goede bedoelingen hebben, maar deze groep moet toch echt van mij tegen gehouden worden. Als je hier wilt wonen moet je je wel aan onze cultuurregels houden en niet iemand uit je eigen cultuur hiernatoe halen, omdat we hier niet goed genoeg zijn. Dat is snoepen van twee walletjes. Zo'n regeling moet dan voor alle landen gelden. [Dit bericht is aangepast door marlies (27-01-2002).] |
Citaat:
|
Citaat:
Deze beslissing is er om tegen te houden dat mensne met iemand gaan trouwen om die persoon een verblijfsvergunning te geven. Ik zou het logischer vinden om díé regel af te schaffen dan om mensen die herheen komen te laten betalen. Ik zie hier echt weinig nut. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58. |