Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2002, 11:48
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
- Van onze verslaggever

Marokkanen en Turken in Nederland moeten de overheid voortaan een 'substantieel' bedrag betalen als zij hun bruid of bruidegom uit het land van herkomst willen halen. Dat heeft het kabinet vrijdag besloten. Het bedrag is bedoeld als bijdrage in de inburgering van de nieuwe immigrant. Het kabinet wil ermee ontmoedigen dat partners uit het buitenland worden gehaald.

De ministerraad stemde vrijdag in met een nota van minister Van Boxtel van Grotesteden- en Integratiebeleid over integratie en immigratie. Tussen de 70 en 80 procent van de Marokkanen en Turken in Nederland haalt de partner uit het land van herkomst. Dat wordt als problematisch ervaren voor de integratie van deze minderheden. Kinderen uit dergelijke huwelijken zullen dan ook weer aanpassings- en taalproblemen hebben.

Jaarlijks komen er ongeveer negenduizend bruiden en bruidegommen over uit Marokko en Turkije. Het voorstel van het kabinet geldt overigens voor iedereen die zijn partner uit het buitenland haalt. Ook autochtone Nederlanders vallen eronder.

Verder wil Van Boxtel een financiële bijdrage vragen voor het laten overkomen van kinderen in het kader van gezinshereniging.

Over concrete bedragen laat de nota zich niet uit, maar volgens Van Boxtel moet het om een 'substantieel' bedrag gaan. Het parlement moet zich nog over de voorstellen buigen. Een eerder uitgelekt plan van Van Boxtel om gezinshereniging voor mensen met een tijdelijke verblijfsvergunning te beperken, is uit de nota geschrapt.

Eindelijk een goed plan van deze minister.
Oud 21-01-2002, 12:08
C'est moi!
C'est moi! is offline
Ik vind het ook een goed plan. En degene die z'n partner hierheen haalt moet IMHO ook helemaal kunnen voorzien in het levensonderhoud van diegene.
Oud 21-01-2002, 13:50
Dutchy15
Dutchy15 is offline
prima plan, beetje laat maar goed, en idd eindelijk iets goeds van deze minister, die wat mij betreft zo snel mogelijk vervangen moet worden
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 13:55
autodropje
autodropje is offline
Ik vraag me toch af aan wat voor bedrag ze denken.

Het zou wel belachelijk zijn als mensen die het al niet zo breed hebben ook nog veel geld extra moeten betalen om te kunnen trouwen met wie ze willen.
Oud 21-01-2002, 15:17
Verwijderd
Het moet eigenlijk wel voor alle nationaliteiten gelden.... dus als je vrouw bijvoorbeeld uit Zwitserland komt moet je ook gewoon betalen....

Eigenlijk moeten ze gewoon de volledige 6100 € betalen, het is onterecht om die kosten door de samenleving te laten betalen...

Alex
Met citaat reageren
Oud 21-01-2002, 15:19
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ik vraag me toch af aan wat voor bedrag ze denken.

Het zou wel belachelijk zijn als mensen die het al niet zo breed hebben ook nog veel geld extra moeten betalen om te kunnen trouwen met wie ze willen.

Dan gaan ze toch gewoon daarheen als ze het niet kunnen betalen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef:
Het moet eigenlijk wel voor alle nationaliteiten gelden.... dus als je vrouw bijvoorbeeld uit Zwitserland komt moet je ook gewoon betalen....

Eigenlijk moeten ze gewoon de volledige 6100 € betalen, het is onterecht om die kosten door de samenleving te laten betalen...

Alex
Dat moet ook, tenminste, zo interpreteer ik de tekst. Anders zou het een beetje discriminerend zijn.
Ik vind de maatregel niet helemaal terecht, als je met iemand uit het buitenland wil trouwen moet je dat toch zelf weten en daar hoef je niet voor te betalen. Het is je goed recht om te trouwen met iemand van wie je houdt, ook als diegene uit het buitenland komt. Ik vind dat je daar dan niet voor hoeft te betalen, of iig minder dan die 6100 euro, een inkomensafhankelijk percentage of zo.

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Raptor schreef:
Dan gaan ze toch gewoon daarheen als ze het niet kunnen betalen.
Dat is jou naïeve gedachte natuurlijk weer. Da's juist duurder, dan moeten ze daar weer een huis kopen enz. Jij grijpt ook elke gelegenheid aan om een buitenlander weg te krijgen hè?

Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 17:57
Stff
Stff is offline
goed idee, hier zijn genoeg andere huwelijks partners, ik heb nooit gesnapt waarom de huwelijks partern uit het thuisland moet komen als er genoeg ander huwelijks partners met dezelfde achtergrond al in Nederland aanwezig zijn
Oud 23-01-2002, 18:53
dutch lion
dutch lion is offline
je kan beter een verbod hebben zoals Pim zei in z`n toespraak toen bij Leefbaar Rotterdam waar hij nu ook lijsttrekker is geworden.
want als 75% iemand uit het buitenland hier naartoe laat komen krijg je een extra grote stroom van immigratie en dat is een slechte zaak.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:18
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Alex schreef:

Alex

Ja, doei! Mijn vriend is buitenlands. Dat zou dan betekenen dat ik voor hem geld moet betalen als ie hierheen komt. Nou, dan rot ik liever op. Zijn ze een Nederlandse armer.

En ik vind het stom - inderdaad waar jij op doelde - dat het alleen voor Marokkanen en Turken geldt. Is dat niet in strijd met art.1?
Als ze dan zo'n idiote regeling in werking laten treden, dan moet dat voor iedere buitenlander gelden. Of ze nou uit Turkije, de VS of Australie komen...

De EU is zeker weer een ander verhaal.

stomme bureaucratie..

Grt,
Suzan

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (23-01-2002).]
Oud 23-01-2002, 19:23
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Stff schreef:
goed idee, hier zijn genoeg andere huwelijks partners, ik heb nooit gesnapt waarom de huwelijks partern uit het thuisland moet komen als er genoeg ander huwelijks partners met dezelfde achtergrond al in Nederland aanwezig zijn
Tja,... liefde...

ik kan er over mee praten. En sorry hoor dat ik er geentje hier heb kunnen vinden...

Suzan

Oud 23-01-2002, 19:26
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
dutch lion schreef:
je kan beter een verbod hebben zoals Pim zei in z`n toespraak toen bij Leefbaar Rotterdam waar hij nu ook lijsttrekker is geworden.
want als 75% iemand uit het buitenland hier naartoe laat komen krijg je een extra grote stroom van immigratie en dat is een slechte zaak.

Pim kan de pot op. Hij veroorzaakt ook emigratie van Nederlanders op die manier. Verboden om hem hierheen te halen? Ik ga daar wel heen.

Met menselijke liefdevolle gevoelens valt niet te spotten. Dat populistische gepraat zonder waarlijke uitvoerbare oplossingen door Pim en kornuiten, laten weer zien dat er naar de verkeerde gevoelens geluisterd word.
De haatgevoelens.

En die borrelen bij mij nu ook op. Niet jegens buitenlanders. Integendeel.

Suzan

Oud 23-01-2002, 19:32
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
DruidessI schreef:

Met menselijke liefdevolle gevoelens valt niet te spotten. Dat populistische gepraat zonder waarlijke uitvoerbare oplossingen door Pim en kornuiten, laten weer zien dat er naar de verkeerde gevoelens geluisterd word.
De haatgevoelens.

Je vergeet maar even voor het gemak dat er ook heel veel, voornamelijk onder marokkanen, mensen zijn die alleen met een Nederlander willen trouwen aangezien ze hier op een verblijfsvergunning azen?
Oud 23-01-2002, 19:42
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Het voorstel van het kabinet geldt overigens voor iedereen die zijn partner uit het buitenland haalt. Ook autochtone Nederlanders vallen eronder.

Pim kan idd de pot op
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:43
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Je vergeet maar even voor het gemak dat er ook heel veel, voornamelijk onder marokkanen, mensen zijn die alleen met een Nederlander willen trouwen aangezien ze hier op een verblijfsvergunning azen?
alsof dat 75% vd marokkanen is
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 16:30
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
alsof dat 75% vd marokkanen is

Ik denk grotendeels wel, waarom zouden ze anders hun partner helemaal uit Marokko halen als er hier ook genoeg (300.000) Marokkanen rondlopen?

Oud 24-01-2002, 16:40
Narrator
Narrator is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Dat is jou naïeve gedachte natuurlijk weer. Da's juist duurder, dan moeten ze daar weer een huis kopen enz. Jij grijpt ook elke gelegenheid aan om een buitenlander weg te krijgen hè?

Wonen de mensen die ze hier heen willen halen dan op straat?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 17:02
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Ik denk grotendeels wel, waarom zouden ze anders hun partner helemaal uit Marokko halen als er hier ook genoeg (300.000) Marokkanen rondlopen?

eerst zeg je dat ze met een nederlander willen trouwen voor een verblijfsvergunning, nu vraag je je af waarom uit het buitenland

diegene hier hebben een andere opvoeding(meesten), meer aso, je snapt wel waar ik naar toe wil gaan..
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 22:07
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Misschien omdat liefde niet een rationeel proces is? Sheesh...
Oud 25-01-2002, 09:30
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
McCaine schreef:

Ja? En tussen die 300.000 Marokkanen in Nederland lopen geen leuke mensen rond? Veel van die mensen worden daar gewoon gekoppeld in Marokko als ze 18 zijn, een lichte vorm van uithuwelijken dus.
Oud 25-01-2002, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Raptor schreef:
Wonen de mensen die ze hier heen willen halen dan op straat?
Nee, die wonen bij hun ouders. En als jij kon kiezen tussen het armoedige Marokko of het rijke Nederland, dan maak je mij niet wijs dat je in Marokko blijft zitten. Het gaat trouwens niet alleen om Marokkanen en Turken hoor, het geldt toch voor iedereen, dus ook als je als Nederlander je geliefde uit laten we zeggen Spanje over laat komen? En daar zeik je niet over hè?

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 18:58
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Nee, die wonen bij hun ouders. En als jij kon kiezen tussen het armoedige Marokko of het rijke Nederland, dan maak je mij niet wijs dat je in Marokko blijft zitten. Het gaat trouwens niet alleen om Marokkanen en Turken hoor, het geldt toch voor iedereen, dus ook als je als Nederlander je geliefde uit laten we zeggen Spanje over laat komen? En daar zeik je niet over hè?

Natuurlijk is het te begrijpen, maar dat hoeft niet te betekenen dat we het ook tolereren. Als een asielzoeker hier naar Nederland komt en op schiphol een onbeheerde notebook ziet staan kan ik ook goed begrijpen dat hij die notebook meeneemt, dat betekent echter niet dat dat ook te tolereren is.

En Spanje is een EU-land en daar geldt deze regeling dus niet voor.
Oud 25-01-2002, 21:28
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Ja? En tussen die 300.000 Marokkanen in Nederland lopen geen leuke mensen rond?
Wil jij soms voor anderen gaan bepalen met wie ze een relatie moeten aangaan ofzo?
Oud 25-01-2002, 22:43
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Wil jij soms voor anderen gaan bepalen met wie ze een relatie moeten aangaan ofzo?

Nee, maar je mag het wel ontmoedigen door financiële drempels op te leggen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat mensen betalen voor hun inburgeringscursus. Iedereen die zich hier serieus wil vestigen moet daar geen problemen mee hebben. Nederland is op dit gebied altijd erg soepel en ik snap niet waarom Nederland altijd het malle pietje van Europa moet zijn.

Oud 26-01-2002, 11:41
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Nee, maar je mag het wel ontmoedigen door financiële drempels op te leggen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat mensen betalen voor hun inburgeringscursus. Iedereen die zich hier serieus wil vestigen moet daar geen problemen mee hebben.
huh?! die mensen die een inburgeringscursus volgen betalen nu ook gewoon ervoor!! en dus nee, ze hebben er geen problemen mee, anders zouden ze t niet betalen/volgen
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 11:54
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
huh?! die mensen die een inburgeringscursus volgen betalen nu ook gewoon ervoor!! en dus nee, ze hebben er geen problemen mee, anders zouden ze t niet betalen/volgen

Wel je huiswerk doen hoor, die mensen betalen er namelijk NIET voor.

Oud 27-01-2002, 12:05
marlies
marlies is offline
Hier ben ik het helemaal mee eens. Wel naar Nederland toekomen, omdat ze hier meer kans op werk en in ieder geval uitkering krijgen en dan vandaar weer een turks meisje kiezen, omdat ze turkse meisje die hier wonen veel te vrij zijn.

Dit van Turkije is gewoon een voorbeeld, omdat ik daar nu aan denk na een uitzending van geloof ik Zembla.

Het is ook heel erg sneu voor de meisjes die hier wonen, want als er een jongen uit Turkije hier na toe komt om met haar te trouwen dan weten ze niet of ze wel voor haar of dat ze haar als een verblijfsvergunning zijn.

Kijk het is lullig voor de mensen die wel goede bedoelingen hebben, maar deze groep moet toch echt van mij tegen gehouden worden.
Als je hier wilt wonen moet je je wel aan onze cultuurregels houden en niet iemand uit je eigen cultuur hiernatoe halen, omdat we hier niet goed genoeg zijn. Dat is snoepen van twee walletjes.

Zo'n regeling moet dan voor alle landen gelden.

[Dit bericht is aangepast door marlies (27-01-2002).]
Oud 27-01-2002, 14:19
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Wel je huiswerk doen hoor, die mensen betalen er namelijk NIET voor.

blub, echt wel, ik ken er een stuk of 4, en die betalen zeker, de meesten nemen particuliere lessen trouwens, die van de overheid is eigenlijk weggegooid geld meestal..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 15:59
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
McCaine schreef:

Dát is een heel andere discussie Daar kunnen we het een andere keer wel over hebben.

Deze beslissing is er om tegen te houden dat mensne met iemand gaan trouwen om die persoon een verblijfsvergunning te geven. Ik zou het logischer vinden om díé regel af te schaffen dan om mensen die herheen komen te laten betalen. Ik zie hier echt weinig nut.
Oud 27-01-2002, 16:02
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
blub, echt wel, ik ken er een stuk of 4, en die betalen zeker, de meesten nemen particuliere lessen trouwens, die van de overheid is eigenlijk weggegooid geld meestal..

Dus niet de officieuze inburgeringslessen.

Reageren

Regels voor berichten